موافقت با تاسیس مرکز نوآوری برای صنعت ساختمان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رامین کرمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص بهینه‌سازی در حوزه انرژی بر پشتیبانی بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.
صنعت ساختمان

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، رامین کرمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست هم‌اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیرامون صنعت ساختمان از موافقت با تاسیس مرکز نوآوری و صندوق پژوهش فناوری خبر داد.

صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی همیشه یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای خرید آپارتمان بوده است. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون صنعت ساختمان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

صنعت ساختمان

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت‌بهینه‌سازی انرژی

 سازمان نظام مهندسی استان تهران، رامین کرمی در نشست مشترک با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری پیرامون مصوبه برچسب انرژی در ساختمان‌ها از ابتدای سال آتی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب این قانون توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان از همکاری موثر با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه ابراز امیدواری کرد.

وی اظهار داشت: «اکنون با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری، نیاز به حمایت‌های بیشتر به‌منظور ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان داریم تا به طور جدی وارد بحث بهینه‌سازی حوزه انرژی در ساختمان‌ها شویم . در این راستا هیئت‌مدیره دوره نهم اقدامات خوبی را برای حفاظت و صیانت از منابع ملی کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده است.»

این مقام آگاه باشاره به یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب سازمان، علاوه بر کمیته ارتباط با صنعت، نیروی انسانی متخصص و فنی است که با برخورداری از پیشینه درخشان در زمینه‌های استار‌تاپ و شبکه‌های نو‌آوری، برای انتقال دانش و فناوری اعلام آمادگی کردند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در منطقه یک تهران

صنعت ساختمان

چالش اصلی صنعت ساختمان چیست؟

در این جلسه محمد احمدی، نایب رئیس اول نظام مهندسی استان تهران، با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط و تعامل بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد:« با ایجاد بسترهای همکاری جدید می‌توان در راستای منویات مقام معظم رهبری، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.»

حسام‌الدین آرمان پور، نایب رئیس دوم نیز با تاکید بر حجم بالای تولید علم در فضای دانشگاهی و آکادمیک، چالش اصلی را عدم انتقال این علوم به فضای واقعی صنعت ساختمان برشمرد و گفت:« همچنان این صنعت به شیوه‌های سنتی عمل می‌کند. بر این اساس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین NGO تخصصی کشور آماده بهره‌گیری از حمایت‌های معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری است.»

مطالعه بیشتر:

صنعت ساختمان ایران به مهندسان خارجی نیازی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…