آخرین مهلت ثبت‌‌نام جاماندگان در طرح ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویرایش اطلاعات متقاضیان در طرح ملی از نام‌نویسی مجدد افرادی که در دوره‌های قبلی جا ماندند، خبر داد.
مسکن

محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت پروژه ملی مسکن از ثبت‌نام‌ متقاضیان برای 750 هزار واحد نهضت ملی در 31 استان و 400 شهر در هفته آینده خبر داد.

اوضاع نابسامان بازار مسکن موجب شده است تا شهروندان تهرانی بیش از پیش به فکر خرید آپارتمان از پروژه ملی مسکن باشند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون زمان شروع ثبت‌نام در طرح ملی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در برنامه زنده تلویزیونی پیرامون مراحل ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن از بازگشایی سامانه برای ثبت‌نام ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی در شهرهایی که هنوز ظرفیت آنها خالی است، اطلاع داد.

مسکن

ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 31 استان کشور

این مقام آگاه نام‌نویسی دور جدید طرح ملی  در ۳۱ استان و  در ۴۰۰ شهر انجام خواهد شد. همچنین در صورت تامین زمین، این سامانه برای ثبت‌نام در دوره‌های بعدی همچنان باز خواهد بود.

معاون  وزیر شهرسازی گفت:« بعد از باز شدن سامانه، منقاضیان حداقل یک ماه فرصت دارند که درخواست خود را در سامانه ثبت کنند. برای متقاضیان قبلی نیز زمان ویرایش تعیین شده بود. در نهایت یک میلیون و ۵۰۰ نفر همه شرایط را داشتند و توانستند پیش‌پرداخت خود را نیز واریز کنند.»

وی پیرامون ثبت‌نام متقاضیان در ماه گذشته از فرصت برای تصحیح اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان خبر داد. لازم به ذکر است که افرادی که در دوره های قبلی موفق به ثبت‌نام در طرح ملی مسکن نشدند، می‌توانند مشخصات خود را برای ثبت‌نام در شهر مورد نظر خود وارد کنند.

مطلب پیشنهادی:  این منطقه رکورددار معاملات مسکن شد

مسکن

 اعطای تسهیلات 20 درصدی به متقاضیان

گفتنی است که در دور اول 2.5 میلیون نفر حائز شرایط بودند، در حالی که فقط یک و نیم میلیون نفر موفق به ثبت اطلاعات خود در این سامانه شدند. اگر واجدین شرایط از ثبت‌نام خود منصرف شوند و پیش پرداخت اولیه را نپردازند. در نتیجه متقاضیان جدیدی که پیش‌پرداخت واریز کرده‌اند، جایگزین می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تامین مالی پروژه نهضت ملی، گفت: «تمام بانک‌ها مکلف به اعطای ۲۰ درصد تسهیلات خود به بخش مسکن هستند. بر اساس آنجه در قانون جهش تولید آمده است. ضمنا  عدد بزرگی هم نیست.»

محمودزاده توضیح داد: «به صورت غیرمستقیم تا ۷۰ درصد ساخت واحد‌های مسکونی (تامین مصالح) به بخش صنعت می‌رسد. بنابراین فقط ۳۰ درصد از مبلغ تسهیلات اعطایی به بخش مسکن داده می‌شود.»

مطالعه بیشتر: آغاز ثبت‌نام مسکن ملی از هفته آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…