پیامد عدم پرداخت تسهیلات

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمدرضا رضائی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون هزینه 50 میلیاردی برای ساخت مسکن مهر از افزایش هزینه طرح ملی خبر داد.
پرداخت تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از افکار‌نیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از اعمال جریمه برای عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام مسکن خبر داد. همچنین وی خواستار شکایت وزارت راه و شهرسازی از بانک‌های متخلف شد.

لازم به ذکر است که متقاضیان باید جهت خرید آپارتمان از سقف وام‌های مسکن در کلانشهرها و شهرهای کوچک اطلاعات لازم را به دست بیاورند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

پرداخت تسهیلات

افزایش هزینه طرح ملی مسکن نسبت به مسکن مهر

محمدرضا رضائی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه بودجه گفت:«در مجلس هشتم برای ساخت مسکن مهر 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری پیش بینی کردیم و در شرایط کنونی باید مبالغی بیش از این برای طرح نهضت ملی در نظر بگیریم.»

اگر اعتبارات مالی ضروری برای احداث 4 میلیون واحدهای آپارتمانی با ظرفیت این پروژه کلان همخوانی نداشته باشد، در نتیجه آغاز کار و محقق شدن اهداف برنامه‌ریزی شده صورت نمی‌پذیرد. با توجه به اینکه احداث این سقف از واحدهای آپارتمانی را به تنهایی نمی‌توان بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار داد. بنابراین لازم است کلیه ارگان‌های دولتی به خصوص سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت اقتصاد و دارایی برای اجرایی شدن این هدف مهم مشارکت کنند.

مطلب پیشنهادی:  مشکلات وام گیرندگان ودیعه مسکن

مقاله مرتبط:

پرداخت تسهیلات مسکن به خانه های زیر۱۰۰ متر

پرداخت تسهیلات

تامین زمین و منابع مالی دو مشکل طرح ملی مسکن

این مقام مسئول به مشکل تامین زمین مورد‌نیاز به منظور احداث واحدهای آپارتمانی پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد. وی در این خصوص بر مشکل اصلی تامین منابع مالی طرح مسکن تاکید کرد.

گفته می‌شود که وزیر اقتصاد و دارایی در مقام مسئول هماهنگ‌کننده بانک‌ها در سراسر کشور، پیشنهادی را در شورای عالی اقتصاد عنوان کرده است. بر طبق این پیشنهاد سهم بانک‌ها برای واریز 20 درصد از منابع تسهیلاتی خود در زمینه مسکن که با قانون مطابقت کامل دارد، 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که وزیر اقتصاد در حال حاضر متوجه تاثیر احداث مسکن را در اقتصاد، تولید و اشتغال شده باشد. زیرا وی معتقد است که پرداخت تسهیلات برای حوزه مسکن و احداث خانه‌های پروژه ملی مسکن بر افزایش تورم و مشکلات اقتصادی تاثیری مستقیم دارد.

مطالعه بیشتر:

سرانجام پرداخت تسهیلات مسکن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …