امضای پیمان‌نامه برای واگذاری زمین

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه‌ و‌ شهرسازی در خصوص عدم تامین زمین برای پروژه ملی مسکن از اعمال جریمه برای مسئولان دو وزارت راه‌ و شهرسازی و سازمان ثبت اسنادو املاک خبر داد.
پیمان نامه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی وزیر راه‌و‌شهرسازی پیرامون امضای پیمان‌نامه مشارکت بین دو وزارت راه‌و‌شهرسازی و سازمان ثبت اسناد‌ و‌ املاک از واگذاری زمین به پروژه‌های مسکن ملی خبر داد. یکی از اهداف تامین زمین برای پروژه ملی مسکن تسهیل روند خرید آپارتمان برای متقاضیان است. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون طرح مسکن ملی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

وزیر راه‌ و‌ شهرسازی با اشاره به همکاری وزارت راه‌ و‌ شهرسازی و سازمان ثبت اسناد‌ و‌ املاک در موضوع قانون حدنگار از اهمیت مسئله نهضت ملی مسکن که مطابق با قانون جهش تولید مسکن است، ابراز امیدواری کرد.

پیمان‌نامه

مراسم امضای پیمان‌نامه همکاری بین دو وزارت راه و ثبت اسناد

رستم قاسمی، وزیر راه‌ و‌ شهرسازی در حاشیه مراسم امضای پیمان‌نامه همکاری مشترک وزارت راه‌ و‌ شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع قانون حدنگار، عنوان کرد: «تفاهم‌نامه امروز قبلتر در یک کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته بود و امروز کلیات آن به امضا رسید. این تفاهم‌نامه به دنبال اجرای چند موضوع مهم در کشور است. یکی از این مباحث، موضوع حدنگار است که از موضوعات مهم کشور است که می‌بایست با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سامان برسد.»

پیمان نامه

سر پیچی برخی ارگان‌ها از قانون جهش تولید مسکن

وی افزود:« مسئله دوم در این پیمان‌نامه، موضوع نهضت ملی مسکن بود که در قانون جهش تولید مسکن به صراحت تاکید شده است که دستگاه‌های مختلف زمین‌های مورد نیاز این طرح را در اختیار وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار دهند.

مطلب پیشنهادی:  رکورد تورم اجاره‌بها شکسته شد

اما برخی از دستگاه‌ها به دلایل مختلف و با استناد به قوانین دیگری از اجرای این تعهد سرپیچی کرده‌اند. لازم است بدانید در هر حال بخش کمی از این موضوع اجرایی شده بود. با دستور اخیر رئیس‌جمهور، می‌بایست زمین‌های موردنیاز برای اجرای این قانون تعیین تکلیف شود. همچنین اگر دستگاه‌ها زمین‌ها را در اختیار نگذاشتند، زمین‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی، سند بخورد.»

این مقام آگاه در پایان پیرامون قانون حد‌نگار از اعمال جریمه برای مسئولان وزارت راه‌ و شهرسازی در صورت عدم پیگیری‌های لازم در این مسئله خبر داد. وی همچنین وظیفه پیگیری واگذاری این زمین‌ها را بر عهده این وزارتخانه دانست.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که وزارت راه‌ و‌ شهرسازی با سازمان برنامه‌ و‌ بودجه کشور سعی تمام بر تکمیل پروژه ملی مسکن از طریق واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی دارد.

مطالعه بیشتر:ساخت پروژه نهضت ملی مسکن تسریع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…