چرا پروژه مسکن مهر نیمه‌کاره رها شده است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص تحویل مسکن مهر پرند از تعیین تکلیف پروژه‌های در دست پیمانکاران و وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
پروژه مسکن مهر

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی پیرامون تکمیل سهم پیش‌پرداخت متقاضیان از اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران در خصوص نیمه‌کاره رها شدن کار پروژه مسکن مهر خبر داد. همچنین وی بر تعیین تکلیف و واگذاری این پروژه با یک مدل مالی جدید تاکید کرد.

امروزه با در نظر گرفتن رشد صعودی مسکن، تقاضا برای خرید آپارتمان از پروژه ملی مسکن نیز افزایش یافته است. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت پروژه مسکن مهر تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

متقاضیان مسکن مهر در دو شهر جدید پرند و پردیس در خصوص اینکه واحدهای آنها از نظر پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی توسط سازنده و شرکت‌های عمرانی نیمه‌کاره رها شدند، شکایت کردند.

 پروژه مسکن مهر

چرا پیمانکاران پروژه مسکن مهر را  گرو  نگه‌ داشتند؟

بنا بر گفته‌های تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر، این پروژه‌ها علاوه بر دریافت سهم پیش‌پرداخت متقاضیان، سهم عرصه را تمام و کمال گرفته‌اند، ولی هیچ اقدامی جهت نصب آسانسور و محوطه‌سازی نمی‌کنند. شرکت‌های پیمانکار در جواب شکایت مالکان می‌گویند که وزارت راه و شهر‌سازی هیچ اقدامی جهت پرداخت بدهی خود انجام نداده است. در واقع شرکت‌های پیمانکار پروژه‌های مسکن را به صورت گرو نگه داشتند تا بتوانند طلب خود را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امروز دوشنبه در خصوص چرایی توقف پروژه‌های مسکن مهر در مرحله پیشرفت ۹۰ درصدی، گفت: «وزارت راه و شهرسازی در یکسری از پروژه‌های مسکن مهر مسئله جدی دارد که مصداق آن در دو شهر جدید پردیس و پرند است.»

مطلب پیشنهادی:  شاخص انتخاب بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری

پروژه مسکن مهر

تحویل 20 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 1401

این مقام آگاه در خصوص برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی از تصمیم‌گیری برای مدل مالی تسویه بدهی شرکت‌های پیمانکار خبر داد.

محمودزاده گفت: «در نهایت تصمیم گرفته شد با گرفتن کمک از صندوق ملی مسکن و منابع شهرهای جدید می توان منابع تکمیلی ۱۰ درصد از باقی‌مانده پروژه‌ها را تامین کرد. همچنین پیمانکاران متعهد شدند تا پایان سال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس را تحویل دهند. در نتیجه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس نیز تا تیر‌ماه سال آینده تحویل مردم داده می‌شود.»

وی درباره اینکه شرایط تحویل مسکن مهرهای ۹۰ درصدی در پرند چه می‌شود، گفت:« این مدل برای پرند و سایر شهرهای جدید هم قابل اجراست . هم اکنون برای پرند این جدول طراحی نشده است.مانک اما پروژه‌ها در اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران متوقف مانده است تعیین تکلیف می‌شود.»

مطالعه بیشتر: پیگیری مشکلات مسکن مهر پردیس توسط مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…