با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گرم شدن هوا یک بستنی یخی می‌تواند شما را از گرما نجات دهد. این بستنی یخی خانگی می‌تواند دسری فوق‌العاده برای مهمانی تابستانی باشد. البته بهتر است آن را کمی بعد از شام سرو نمایید.
شربت یخی خیار و لیمو

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبمیوه یخی یا گرانیتای خیار و لیمو، یک نوشیدنی یخ‌زده فوق‌العاده است که برای برطرف کردن عطش و غلبه بر گرما در فصل تابستان مثل آن را پیدا نمی‌کنید؛ حتی می‌توانید از این شربت برای درمان گرمازدگی در خانه نیز استفاده کنید. شربت خیار یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و لذیذ و گوارا است که خیلی راحت و سریع و با کمترین مواد در دسترس آماده می‌شود و یک شربت شیک و جذاب و دلچسب و مناسب برای پذیرایی در روزهای گرم است که طرفداران زیادی دارد. همراه دلتامگ باشید.

مواد لازم برای شربت خیار و لیمو

  • خیار به تعداد کافی
  • لیمو ترش به تعداد کافی
  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه

طرز تهیه شربت خیار و لیمو یخی

  • مرحله اول

ابتدا آب و شکر را در قابلمه‌ای ریخته و آن‌ها را روی شعله گاز گرم کنید تا شکر کاملا در آب حل شود. شربت را تا زمان استفاده کنار بگذارید.

  • مرحله دوم

برای تهیه این آبمیوه طبیعی یخی، نیاز به حدود ۱ پیمانه آب خیار و ۱/۲ پیمانه آب لیمو ترش تازه دارید. به‌هیچ‌وجه از آبلیموهای بسته‌بندی شده استفاده نکنید. اول با استفاده از دستگاه آب‌میوه‌گیر یا مخلوط‌‌کن آب خیار را گرفته و آن را در یک پارچ یا کاسه بریزید. سپس با دستگاه آبگیری مرکبات ۱/۲ پیمانه آب لیمو ترش بگیرید و آن را به پارچ اضافه کنید.

  • مرحله سوم

حالا در این مرحله ۱ پیمانه از شربتی را که درست کردید به آب خیار و لیمو اضافه کنید و هم بزنید. حال مایع را از یک صافی بگذرانید و داخل یک سینی یا دیس لبه‌دار بریزید. می‌توانید از سینی فر استفاده کنید. سپس سینی را به فریزر منتقل کنید.

  • مرحله آخر از شربت خیار و لیمو

یک ساعت بعد سینی را از فریزر خارج کنید و با چنگال بخش‌های یخ‌زده را خرد کنید. مجددا یک ساعت داخل یخچال بگذارید و همین کار را تکرار کنید. این مرحله را آن‌قدر تکرار نمایید تا کل سینی پر از کریستال‌های یخ‌زده شود. شربت خیار و لیمو یخی را به ظرف بستنی‌خوری یا کاسه منتقل کنید و خنک سرو نمایید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش برای خشک کردن سبزی

طرز تهیه شربت یخی خیار و لیمو

شربت خیار و نعنا و لیمو

برای بهتری کردن طعم این شربت لازم است که مقداری هم عرق نعناع روی خیارها بریزید و هم بزنید، عرق نعناع به عنوان مصلح استفاده می‌شود و برای جلوگیری از طبع سرد خیار عرق نعناع در این نوشیدنی به کار برده می‌شود و علاوه بر آن عطر و طعم نعناع در این نوشیدنی عالی است.

تهیه شربت خیار سکنجبین در خانه

در آخر می‌خواهیم یک شربت خوشمزه دیگر را نیز به شما آموزش دهیم. یکی از خوشمزه‌ترین شربت‌هایی که ریشه در تاریخ کهن ما ایرانیان دارد، شربت خیار و سکنجبین است که علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد، برای بدن نیز سرشار از خواص است.

ساده‌ترین روش درست کردن این شربت در خانه به این صورت است که ابتدا شکر را داخل آب و بر روی حرارت حل می‌کنیم. پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، نعناع تازه را به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم شربت به آرامی بجوشد تا به قوام برسد.

تهیه شربت خیار و سکنجبین در خانه

بعد از اینکه شربت به طور کامل خنک شد، آن را بین دو انگشت خود تست می‌کنیم، اگر شربت مانند نخ بین دو انگشت کش بیاید، یعنی شربت به قوام رسیده است. در این مرحله کمی سرکه نیز به آن اضافه می‌کنیم. مقدار کمی ازشهد بدست آمده را داخل لیوان سرو میریزیم و سپس خیار رنده شده را اضافه کرده و مابقی لیوان را از آبی پر می‌کنیم.

تعداد کلمات مطلب: 586

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ته چین بادمجان بدون گوشت، یک غذای مجلسی و اقتصادی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن گوشت علاقه ندارید، در این مطلب از دلتامگ قصد د…