شاخص انتخاب بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در طی زمان‌های گذشته تا به امروز یکی از دغدغه‌های بشر بحث سرمایه‌گذاری بوده است. تعریف جامعی که می‌توان از سرمایه‌گذاری ارائه کرد این است که تبدیل وجوه مالی به یک یا چند دارایی اعم از طلا، دلار، ارز، بورس، ماشین، مسکن و...... که بتواند طی مدت زمانی به سودآوری برسد.
سرمایه گذاری در بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» هدف سرمایه‌گذاران معمولا، رشد و توسعه و حفظ سرمایه خود و بهره‌مندی از منافع آن در آینده است. سرمایه‌گذاران معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند.

بازارهای اصلی سرمایه‌گذاری

بررسی‌ها نشان داده که میان تمامی بازارها برای سرمایه‌گذاری هفت بازار اصلی‌تر بوده:

  1. حساب‌های سپرده بانکی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  2. صنعت و تولید
  3. بورس
  4. دلار
  5. طلا
  6. ارز دیجیتال
  7. مسکن

کدام بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟

پرداختن به این موضوع که کدام بازار هدف موفق‌تر و پر سودتر است، ما را نیازمند بررسی زیادی کرده، اصلی‌ترین و مهم‌ترین بعد پاسخ به این سوال، مرتبط با اقتصاد کشوری است که در آن قصد سرمایه‌گذاری دارید. مسلما اقتصاد هر کشوری نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است. بعنوان مثال در کشورهای صنعتی جهان مطمعئناً هیچ سرمایه‌گذاری پرسود‌تر و مفیدتر از سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت نیست .

“در کشورهای صنعتی و ثروتمند جهان مردم تحت هیچ عنوان بازار ارز و طلا را بازار هدف سرمایه‌گذاری نمی‌دانند چرا که ثبات اقتصادی در این کشورها اجازه تورم در حوزه‌های ارزی و مالی را نخواهد داد.”

جست‌وجو برای یک بازار هدف جهت سرمایه‌گذاری کاری بسیار دشوار است چرا که اکثر بازارهایی مانند ارز، بورس، دلار و….. نیازمند دانش و تخصص بوده و از پیچیدگی و ریزه کاری‌های زیادی برخوردار هستند، در این بازارها شما نیاز دارید که یک راهنمای مناسب و مورد اطمینان پیدا کنید تا بیزینس شما را در دست بگیرد و عملا می‌توان گفت خودتان هیچ کنترلی روی سرمایه خود ندارید و ارزش سهام شما کاملا به شرایط بازار و گردانندگان آن شرکت بستگی دارد، اما در این میان بازار مسکن نیازمند دانش و تخصص خاصی نمی‌باشد و لزوما با یک گردش کوچک در اینترنت و روزنامه می‌توان اطلاعات جامع و کامل در این حوزه را بدست آورد. در بازار مسکن شما به راحتی می‌توانید بر روی سرمایه خود بدون نیاز به شرکت‌ها یا راهنما تسلط داشته باشید.

ویژگی‌های بازار مسکن نسبت به دیگر بازارهای سرمایه:

_بازار ملک انعطاف پذیر است

مطلب پیشنهادی:  طرح جهش تولید مسکن باید با نگاه کارشناسی باشد

_ رشد سرمایه در دراز مدت

_ ملک در ایران همواره گردش مالی مثبت داشته است

_در بازار مسکن کنترل صد در صد روی سرمایه دارید

_عدم نیاز به شخص ثالث

_سرمایه‌گذاری ملکی نیاز به دانش یا تخصص ندارد

_کم نشدن ارزش نقدنگی سقوط ارزش پول

_سرمایه‌گذاری در زمینه ملک متناسب با هر بودجه است

_در بسیاری مواقع تغییرات منطقه‌ای روی سرمایه شما تاثیر مثبت خواهد داشت

بهترین بازار سرمایه‌گذاری در ایران کدام بازار است؟

عدم ثبات و پیچیدگی وضعیت اقتصادی کشور ایران باعث شده است که سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه برای سرمایه‌گذران کاری بسیار پیچیده و سخت باشد به نحوی که هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی برای آن داشته باشد، علناً می‌توان گفت در بازارهای سرمایه‌گذاری ایران چشم‌انداز آینده بازار وجود ندارد. بنابراین در چنین شرایطی توصیه می‌شود که اگر قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارید قبل از اینکه به سود و رشد سرمایه فکر کنید ابتدا باید بفکر حفظ سرمایه خود باشید یعنی در بازاری سرمایه‌گذاری کنید که حداقل ارزش داراییتان نسبت به میزان تورم از بین نرود.

سرمایه‌گذاری در ایران مقوله‌ای بسیار پیچیده است . شاید با اطمینان بتوان گفت که هم اکنون ایران تنها کشوری است که در طی چند ماه ممکن است یک سرمایه‌گذار کل سرمایه‌اش را از دست بدهد و ورشکسته شود یا در طول چند ماه شخصی با کم‌ترین سرمایه ثروتمند شود و این اتفاق نتیجه نوسان‌های شدید، عدم ثبات اقتصاد، تورم‌های چند صد درصدی در طول سال و عدم تصمیم‌گیری صحیح در مقاطع مختلف است.

در یک قرن اخیر ایران‌ هیچ بازاری به اندازه بازار مسکن و ملک مطمئن نبوده و می‌توان بازار مسکن را تنها بازاری دانست که سرمایه‌گذاری در آن حداقل موجب از دست رفتن سرمایه و دارایی‌های مردم نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار مسکن؛ توقفگاه سرمایه» را از مجله ملکی دلتا بخوانید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…