هشدار به متخلفان فروش اجباری مسکن‌ مهر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون اجبار متقاضیان به خرید واحدهای مسکونی در حوزه فروش مسکن‌مهر به صورت غیر‌قانونی هشدار داد.
افزایش قیمت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، گفته می‌شود که به علت فشار و تحمیل هزینه‌های زیاد بر مردم در وضعیت فعلی کشور با متخلفین در حوزه فروش اجباری مسکن‌مهر برخوردی قاطعانه می‌شود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون مسکن‌مهر تا پایان این خبر یا دلتا مگ همراه باشید.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون اعتراضات مردمی مبتنی بر اجبار متقاضیان به خرید و فروش واحدهای مسکن‌مهر از ممنوعیت اینگونه معاملات خبر داد. وی همچنین پیرامون تحمیل مبالغ هنگفت بر مردم را در وضعیت اقتصادی کشور، برخورد با متخلفان فروش اجباری مسکن‌مهر را مهم ارزیابی کرد.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون واحد‌های مسکن‌مهر هستید، مطلب«بررسی زیرساخت‌های مسکن‌مهر پردیس» را در دلتا مگ بخوانید.

مسکن مهر

اجبار متقاضیان برای خرید واحدهای مسکن‌مهر

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون ابلاغیه ای به مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص برخورد قانونی با متخلفان در حوزه فروش اجباری مسکن‌مهر هشدار داد.

در این ابلاغ نقل شده است: «پیرو گزارش‌های واصله و اعتراضات مردمی مبنی بر اجبار متقاضیان برای خرید واحدهای مسکن‌مهر در معاملات اولیه و بعدی در برخی از شهرها و شهرهای جدید به آگاهی می‌رساند. این عمل به صراحت برخلاف جزء (۲) بند (الف) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر «در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن‌مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود می‌باشند.» است. همچنین تخلف از اجرای قانون محسوب می‌شود.»

مطلب پیشنهادی:  فردی در پایتخت 2 هزار سند مالکیت آپارتمان دارد

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که اجبار مردم به خرید واحدهای مسکن‌مهر حتی در معاملات ثانویه نه تنها تخلف از اجرای قانون محسوب می‌شود. بلکه نوعی از تحمیل فشار و مبالغ هنگفت بر دوش مردم در وضعیت کنونی کشور به شمار می‌رود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی در حوزه ملک، مطلب «  پذیرش نهایی 700 هزار نفر در طرح ملی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…