سرانجام خرید عرصه مسکن‌مهر

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون فروش اجباری عرصه مسکن مهر از برخورد قانونی با متخلفان نیز خبر داد.
قیمت مسکن
به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجباری شدن خرید عرصه مسکن‌مهر در بعضی از استان‌ها، از عدم اجبار به فروش و غیر قانونی بودن این مسئله خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون خرید آپارتمان از پروژه مسکن مهر تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بر طبق جزء (۲) بند (الف) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال‌جاری با در نظر گرفتن مطالبه مالکان مرفه واحدهای مسکونی مسکن‌مهر، شرکت‌های تخصصی در حوزه عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن موظف به تحویل قطعی اراضی استیجاری با قدمت 99 ساله متعلق به خود هستند. بنابراین مسئله‌ای که وزیر راه و شهرسازی هم به آن تاکید کرده و هم مانع از اجباری بودن عرصه مسکن‌مهر برای سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان‌‌‌ها شده است.

عرصه مسکن مهر

برخورد با متخلفان فروش اجباری عرصه مسکن مهر

رستم قاسمی در ابلاغیه‌ای در مقابل مسئولان ارگان‌های مرتبط پیرامون برخورد قانونی با متخلفان در حوزه فروش اجباری مسکن‌مهر اخطار داد.

در ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی نقل شده است: «اجبار متقاضیان به خرید عرصه حتی در معاملات ثانویه و بعدی، نه تنها تخلف از اجرای قانون است. بلکه تحمیل فشار و هزینه‌‌‌های مازاد به مردم در شرایط کنونی کشور است. بنابراین ضروری است کلیه ادارات و شرکت‌های تابعه، صرفا در صورت تمایل و درخواست کتبی مالکان اعیانی واحدهای مسکن‌مهر اولیه و بعدی، نسبت به واگذاری و فروش قطعی عرصه اقدام نمایند. همچنین از اجباری کردن متقاضیان برای خرید عرصه تحت هر عنوان جدا خودداری کنند. بدیهی است در صورت بروز و تکرار این تخلف از اجرای قانون، بر اساس قوانین و مقررات اداری با متخلفان برخورد خواهد شد.»

مطلب پیشنهادی:  سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن

مقاله مرتبط:

بررسی زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس

عرصه مسکن مهر

فروش عرصه مسکن مهر به دو روش نقدی و اقساطی

در این خصوص شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص منع فروش عرصه به متقاضیان مسکن‌مهر شهر جدید هشتگرد اظهار کرده است: «در فرآیند فروش عرصه واحدهای مسکونی مهر بر اساس قانون بودجه سال‌های اخیر من جمله سال ۱۴۰۱ اجباری به فروش عرصه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید به افراد وجود نداشته است. چنانچه متقاضی خواستار خرید آن باشد، شرکت عمران مکلف به فروش عرصه به قیمت کارشناسی شده به دو روش نقدی و اقساطی خواهد بود.»

در صورتی که بر طبق اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، خریداران مسکن‌مهر شرکت عمران هشتگرد به طور غیر قانونی به توقف فرآیند انتقال عرصه برای واحدهای مسکونی که پیش از آن بهای آن پرداخت و تسویه شده، انجامید. این در حالی است که به خریداران واحدهای مسکونی مهر اعلام شده که از تهران دستور انجام این کار صادر شده است.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد با اعلام بودجه سال ۱۴۰۱ خرید نقدی عرصه مسکن‌مهر از سوی متقاضیان تخفیف ۲۰ الی ۳۰‌درصدی داشته باشد. در نتیجه با وجود خرید اقساطی  ۲۰ تا ۳۰‌درصد از مبلغ کل عرصه دریافت و الباقی در بازه زمانی ۵ ساله از آنها اخذ می‌گردد.

مطالعه بیشتر:

متقاضیان مسکن مهر تا پایان این دولت خانه دار می‌شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …

پیشنهاد سردبیر

عوارض مصرف دگزامتازون

داروی دگزامتازون برای درمان بسیاری از شرایط التهابی مختلف مانند اختلالات آلرژیک و شرایط …

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

نحوه محاسبه نفقه زن

نحوه محاسبه نفقه زن به نرخ روز

قانون گذار در قانون مدنی نهاد حقوقی نفقه زن و فرزند که یک نهاد حمایتی است را پیش‌بینی کرده و در وهله اول شوهر در خصوص نفقه زن و پدر در خصوص نفقه فرزند را موظف بر پرداخت آن کرده است.

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره