چند درصد از ایرانیان صاحب مسکن هستند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام نشان می‌دهد که میانگین درآمد خانوارهای شهری در سال گذشته به 112 میلیون تومان و در نواحی روستایی به حدود 64 میلیون تومان رسیده است.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸.۳ درصد از ایرانیان مالک مسکن بوده‌اند. این در حالی است که ۲۳.۲ درصد مستاجر هستند و ۸.۵ درصد نیز در خانه‌های سازمانی، وقفی و رایگان زندگی می‌کنند.

بهتر است بدانید که این آمار و ارقام کمک بسیاری به متقاضیان برای خرید آپارتمان می‌کند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

لازم است بدانید که مرکز آمار ایران، دیروز نخستین گزارش خود را درباره هزینه_درآمد منتشر کرد.

مسکن

میانگین درآمد خانوارها چقدر است؟

بر طبق این گزارش، متوسط درآمد خانوارهای شهری در سال 1400 به 112 میلیون تومان و در نواحی روستایی به حدود 64 میلیون تومان رسیده است. همین امر حکایت از افزایش 50 در‌صدی در مقایسه به سال 1399 دارد. همچنین مخارج خانوارها هم در نواحی شهری نزدیک به 92 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. در واقع انتشار این آمارها بیانگر افزایش 49 درصدی در نواحی روستایی و رشد 52 درصدی در مناطق روستایی است.

مطلب پیشنهادی:  ساخت و ساز در اصفهان از تهران پیش افتاد

اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که خانواده‌های ایرانی از میزان مخارج زندگی ترسیده‌اند. این امر به دلیل مازاد قابل توجه هزینه_درآمد خانواده‌ها می‌باشد. در واقع خانواده‌ها به علت نوسانات در اقتصاد کشور و عدم اطمینان از امرار معاش در آینده، کمتر هزینه می‌کنند.

مسکن

تاثیر افزایش قیمت مسکن بر مخارج خانوارها

بنابراین خانوارهای ایرانی امروزه با توجه به وضعیت تورم در قیمت اجاره یا خرید مسکن و همچنین رشد بی‌سابقه قیمت کالاهای ضروری مجبور هستند تا تنها به خرید آن دسته از کالاهایی بپردازند که به آن نیاز ضروری دارند.

نتیجه‌گیری:

به نظر می‌رسد که افزایش مخارج خانوارها چه در اجاره‌خانه و چه در کالاهای مصرفی موجب احتیاط بیشتر خانوارها در در هزینه‌های روزمره زندگی شده است.

مطالعه بیشتر:

تاثیر تورم بر بازار مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …