کوچ اجباری مستاجران به روستاها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قیمت اجاره‌خانه موجب مهاجرت تعداد بسیاری از مستاجران به روستاها شده است.
مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، مجتبی بیگدلی، کارشناس مسکن پیرامون وضعیت اجاره مسکن در سال 1400 از کوچ مستاجران به روستاها به دنبال رشد اجاره مسکن خبر داد.

جالب است بدانید که مهاجرت مستاجران از شهر به روستا به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره‌خانه، روز به روز در حال افزایش است. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت مسکن در کلانشهرها تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

مستاجران

کاهش اجاره‌نشینی از سال 1395 تا 1400

بر اساس اطلاعات جدید مرکز آمار ایران، تعداد اجاره‌نشینان در سال گذشته نسبت به سال 95 با کاهش قابل‌توجهی رو به رو بوده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم از ایرانیان اجاره‌نشین هستند. افزایش مخارج زندگی در کلانشهرها از یک طرف و مشکلات محیط زیستی از طرفی دیگر موجب شده تا مستاجران از شهرها به روستاها مهاجرت کنند.

روند صعودی اجاره‌خانه در دو سال گذشته موجب نگرانی‌های بسیاری برای مستاجران شده است. همچنین بیگدلی، کارشناس مسکن با بیان وضعیت اقتصادی و مخارج روزانه از افزایش تعداد جمعیت مهاجر از شهرها به روستاها خبر داد.

مستاجران

بررسی وضعیت مهاجرت مستاجران به روستا

داده‌های آماری نشان می‌دهد که در سال 1395 تعداد خانوارهای مستاجر 25.21 درصد بوده است. اما درسال 1400 به 23.16 درصد کاهش پیدا کرد. این در صورتی است که تقریبا یک سوم جمعیت ایران را اجاره‌نشینان تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که سال 1400 بیش از 68 درصد از ایرانیان در شهرها صاحب ملک بودند.

مطلب پیشنهادی:  پرکاربردترین مصالح ساختمانی تهران گران شد

مجتبی بیگدلی، کارشناس مسکن درباره این وضعیت گفت: «نزدیک ۱۰ سال است که در قالب یک طرح ملی یک واحد مسکونی هم ساخته نشده است.»

وی افزود: «هر سال مهاجرت از شهر به روستا زیاد می‌شود، زیرا مسکنی ساخته نشده است. همچنین مردم هم نمی‌توانند اجاره‌خانه در شهرها را بپردازند. همچنین سال به سال این رقم به صورت وحشتناک افزایش پیدا می‌کند.»

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد افزایش نجومی قیمت مسکن موجب کوچ اجباری سیل عظیمی از جمعیت شهرها به روستاها شده است. درواقع بسیاری مستاجران توان پرداخت اجاره خانه‌های هنگفت را ندارند. بنابراین روز به روز بر جمعیت روستاها افزوده می‌شود.

مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…