چند کاربرد کانسیلر که کسی به شما نمی‌گوید

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید لوازم آرایشی یکی از کارهایی است که خانم‌ها علاقه بسیار زیادی به آن دارند. کانسیلر نیز از آن دسته لوازم آرایش پر کاربرد است که هر خانمی باید داشته باشد.
استفاده از کانسیلر 

امروزه داشتن و استفاده از کانسیلر یک امر اجتناب‌ناپذیر در آرایش خانم‌ها است؛ چرا که با استفاده از آن می‌توان پوست را قبل از آرایش زیرسازی و یک‌دست کرد؛ اما کاربرد کانسیلر فقط به همین مورد ختم نمی‌شود. این ابزار آرایشی، کاربردهای بسیاری دارد که اکثر خانم‌ها از آن بی‌اطلاع هستند. همراه دلتامگ باشید.

استفاده از کانسیلر 

موارد استفاده از کانسیلر خیلی زیاد است که آرایشگران حرفه‌ای و بلاگرها از آن‌ها برای بهتر کردن آرایش خود استفاده می‌کنند. در ادامه به کاربردی‌ترین موارد استفاده از کانسیلر می‌پردازیم.

پوشاندن تیرگی دور چشم

اولین و مهم‌ترین کاربرد کانسیلر، پوشاندن تیرگی دور چشم است. کبودی زیر چشم از آن دست ایرادات پوستی است که بسیاری از افراد به‌خصوص بعد از 30 سالگی با آن مواجه می‌شوند.

این حلقه‌های تیره زیر چشم چهره فرد را خسته‌تر و مسن‌تر نشان داده و بنابراین لازم است که با آرایش پوشانده شوند. بهترین راه برای ازبین‌بردن و محوکردن تیرگی دور چشم، استفاده از کانسیلر است.

برای این کار باید چند نقطه از کانسیلر زیر چشم خود بگذارید یا مثلثی را در این قسمت بکشید و سپس آن را کاملاً محو کنید تا آرایشی یک‌دست داشته باشید. این کاربرد کانسیلر به‌خصوص بین خانم‌ها بسیار رواج دارد.

استفاده از کانسیلر برای حجم بخشیدن به مژه‌ها

استفاده از کانسیلر برای حجم بخشیدن به مژه‌ها

اگر مژه‌های‌ بلند و پرپشت ندارید و مژه‌هایتان حجم دلخواه و مورد انتظار شما را ندارند و کم‌پشت هستند، می‌توانید قبل از ریمل زدن مقداری کانسیلر به مژه‌‌هایتان بزنید.

برای این کار در ابتدا براش مخصوص کانسیلر مایع خود را سرتاسر مژه‌ها کشیده، حالا صبر کنید تا خشک شوند و سپس ریمل‌ را اضافه کنید. این کار باعث می‌شود ریمل بهتر به مژه چسبیده و مژه‌های شما حجیم‌تر به نظر برسند. نتیجه استفاده از کانسیلر روی مژه‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند.

زاویه دادن به ابروها

داشتن ابروهای زیبا و خوش‌حالت در آرایش هر فردی مهم است. بهترین راه برای اینکه خطوط مرتب و زاویه‌داری دور ابروهای خود ایجاد کنید، استفاده از کانسیلر است.

مطلب پیشنهادی:  سبزیجات مفید برای کلیه

بنابراین، یکی از کاربردهای استفاده از کانسیلر زاویه دادن به ابرو است. با استفاده از یک کانسیلر مدادی به‌راحتی می‌توانید خطوط دلخواه را دور ابروها کشیده و نقص‌های این ناحیه را بپوشاند.

در واقع کانسیلر در این قسمت یک ابزار تمیزکننده است و تمام خطاهایی را که ممکن است حین استفاده از دیگر ابزار آرایشی مرتکب شده باشید، می‌پوشاند؛ چرا که در برخی مواقع پاک‌کردن این خطاها (مثل پخش‌شدن مدادابرو و یا ریمل) ممکن است کل آرایشتان را به‌هم‌ریخته و بهترین کار، پوشاندن آن‌هاست.

استفاده از کانسیلر برای افزایش دوام رژ لب

استفاده از کانسیلر برای افزایش دوام رژ لب

همه خانم‌ها دوست دارند که در یک مهمانی رژلبی بزنند که ماندگاری بالایی داشته باشد. حتماً شما هم این تجربه را داشته‌اید که جای رژ لب روی لیوانتان مانده و علاوه بر کم‌رنگ‌شدن آن روی لب‌ها، اگر در موقعیت مهمی باشید، باعث خجالتتان شود.

خبر خوبی که برایتان داریم آن است که کانسیلر برای لب‌ها مانند پرایمر عمل کرده و دوام رنگ را روی آن‌ها افزایش می‌دهد؛ در نتیجه با استفاده از آن قبل از رژلب زدن، دیگر خبری از سرایت رنگ رژ شما به لیوان‌ها نیست.

البته توصیه می‌کنیم ابتدا لب‌هایتان را با بالم لب مرطوب کرده  و سپس کانسیلر بزنید. علاوه بر این توجه داشته باشید زدن کانسیلر روی خط لب هم می‌تواند جلوه فوق‌العاده زیبایی به لب‌های شما بدهد؛ بنابراین افزایش دوام رژ لب هم می‌تواند یکی از مزایای استفاده از کانسیلر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

این 3 مدل کیف جدید را هر خانمی باید داشته باشد + عکس

کیف‌های کاربردی برای خانم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر شرایط و استایلی کیف مناسب را انت…