حق کمیسیون واحد مانع از درآمدزایی کاذب

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از تعیین سالیانه نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک از سوی کمیته‌ نظارت هر شهرستان خبر داد.
حق کمیسیون

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، برای اولین بار دفاتر املاک بر طبق مصوبه هیات دولت موظف به اجرای یک قانون یکسان و مشخص برای انجام هر نوع معامله‌ای هستند. اعمال این قانون موجب جلوگیری از هر‌گونه کسب درآمد کاذب می‌شود. همچنین حق‌الزحمه آنها با در نظر گرفتن قیمت منطقه‌ای املاک مشخص خواهد شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون حق کمیسیون تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

وزارت راه و شهرسازی با قصد کنترل بازار مسکن و نرخ اجاره، همینطور با پشتیبانی از مستاجران، بسته حمایتی خود را با عنوان «کنترل بازار مسکن و اجاره‌بها» به هیات دولت فرستاده کرده است.

حق کمیسیون

کمیته تقویم املاک مسئول تعیین حق کمیسیون

این بسته حمایتی شامل پنج محور می‌شود. یکی از محورهای مهم این مصوبه حق کمیسیون مشاوران املاک می‌باشد. بر طبق این بسته پیشنهادی،  مبنای حق کمیسیون پیرامون خرید و فروش ملک، ارزش معاملاتی املاک موضوع ماده 64 قانون مالیات‌های مستقیم است. لازم به ذکر است که تعیین حق کمیسیون سالیانه توسط کمیته تقویم املاک صورت می‌گیرد.

تغییر در روش قیمت‌گذاری خدمات مشاوران املاک یکی از مهمترین خبرهایی بود که چندی‌پیش به واسطه هیات دولت اعلام گردید. براساس نظر کارشناسان، یکی از عوامل ویرانگر در بازار مسکن تشخیص داده شد. همچنین این نرخ‌گذاری مانع از ادامه یک روش اشتباه می‌شود.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون قانون حق کمیسیون مشترک در دفاتر املاک هستید، مطلب« نظارت بر حق کمیسیون در دفاتر املاک» را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  دمای بالای قیمت مسکن در پرند و پردیس

حق کمیسیون

چاپ تعرفه روی انواع قراردادهای مختلف

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با افزایش یا کاهش قیمت ملک حق کمیسیون مشاوران دچار نوسان نخواهد شد، ‌گفت: «یک عدد ثابت طی یک بازه زمانی یک‌ساله مبنای معامله قرار می‌گیرد. اما از آنجایی که کمیسیونی از کلیه افراد صاحب‌نظر و مسئول در این حوزه تشکیل شده است. بنابراین قیمت‌ها متعادل و متناسب تعیین می‌شود. لذا این امر بسیار اتفاق مهم و بزرگی است که در حوزه خریدوفروش و اجاره مسکن رخ داده است.»

وی با بیان اینکه نرخ‌های کمیسیون مشاوران املاک هرساله برای هر شهرستان توسط کمیسیون نظارت هر شهرستان تعیین می‌شود، افزود:« پایه همان پایه تعیین شده در کمیسیون تقویم املاک است. درنتیجه نرخ بر اساس تصمیم کمیسیون نظارت هر شهرستان تعیین می‌شود.»

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «برخورد با متخلفان مسکن ملی » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] پیرامون کمیسیون بنگاه‌های معاملاتی هستید، مطلب« حق کمیسیون واحد مانع از درآمدزایی کاذب» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…