مسکن ارزان برای همه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیرامون طرح نهضت ملی از ایجاد تحولات لازم برای ساخت واحدهای مسکونی ارزان خبر داد.
تولید مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، خبرها حاکی از این است که در سراسر کشور 7 هزار زمین برای ساخت مسکن شناسایی شده است. جالب است بدانید که مسائل محیط زیستی در انتخاب این زمین‌ها از ابتدا مورد توجه بوده است.

بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار درباره مسکن مطلع شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون طرح نهضت ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

ساخت مسکن ارزان

شناسایی 7000 هکتار زمین برای تولید مسکن

لازم به ذکر است که اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن در تهران با کمبود زمین مواجه می‌باشد. همچنین مقرر شده است که در استان تهران با اجرای طرح مولد‌سازی، زمین‌هایی در مرکزیت شهر برای ساخت مسکن واگذار گردد.

علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری اظهار کرد:« در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۷۰۰۰ هکتار زمین در کل کشور شناسایی کرده‌ایم. این تعداد شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد می‌شود. در استان تهران این تعداد قابل توجه نیست و تا کنون ۲۷‌ هکتار زمین دیگر شناسایی شده است. ما در نظر داریم در شهرهای شرق استان تهران، زمین‌های جدیدی را به این طرح اضافه کنیم.»

این مقام آگاه با اشاره به ساخت مسکن در استان تهران از در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی برای واگذاری این زمین‌ها خبر داد. وی در ادامه بر پیشرفت این پروژه در مقایسه با طرح‌های قبلی تاکید نمود.

مطلب پیشنهادی:  افزایش عمر مفید ساختمان‌ها به ۵۰ سال

طرح نهضت ملی مسکن

اهمیت تامین منابع برای ساخت مسکن ارزان

فخاری در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری درخصوص مسائل بخش مسکن انجام داده‌ است، افزود:« عمده موضوعات ما به زیرساخت‌های حوزه تامین مسکن برمی‌گردد. از جمله مواد و مصالح، دستمزد و سایر مسائلی که تاثیرگذار است. همچنین بخشی از مقررات محلی توسط شوراها در حوزه تامین مسکن اثر می‌گذارد، اما چیزی که اهمیت دارد، تامین منابعی است که برای تولید مسکن نیاز داریم تا تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.»

وی ادامه داد:« واگذاری زمین رایگان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. ما در سیستم خودمان دوستان را مجاب کردیم که نقطه نظرات خود را برای تحقق فرمایشات حضرت آقا ارائه کنند. اگر بتوانیم منابع لازم را ایجاد کنیم، می‌توانیم در تولید مسکن ارزان تحول ایجاد کنیم. اگر یک فضای دوجانبه بین سازندگان و دولت ایجاد شود، می‌تواند در نرخ تمام شده واحدهای تولیدی تاثیرگذار باشد.»

مطالعه بیشتر: آخرین مهلت تامین زمین برای ساخت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…