واگذاری تنها 4 درصد زمین برای ساخت مسکن ملی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به 6 ماه اولیه شروع کار دولت سیزدهم از آمادگی برای ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی خبر داد.
وزارت راه و شهرسازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح ساخت ملی مسکن بر تامین تنها 4 درصد از این زمین‌ها توسط ارگان‌های دیگر به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن ملی تاکید کرد.

لازم به ذکر است که جهت خرید آپارتمان حتما باید از آخرین اخبار درباره بازار مسکن مطلع شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون طرح ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

طرح ملی مسکن

همزمانی اقدامات دولت سیزدهم با قانون جهش ساخت مسکن

رستم قاسمی در برنامه تلویزیونی پایش پیرامون اقدامات انجام شده در زمینه مسکن طی یک سال گذشته از فاصله موجود در بخش مسکن که به دلیل عدم تکمیل اقدامات در دولت گذشته بود، خبر داد. وی همین امر را موجب افزایش قیمت مسکن دانست.

وی افزود:« شروع اقدامات دولت سیزدهم با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن همزمان شد و برای اجرای آن باید زیر ساخت فراهم می‌شد. یکی از این اقدامات طراحی سامانه ثبت‌نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت‌های احداث مسکن بود. بنابراین این امر باید به سرعت انجام می‌شد. ضمن اینکه سامانه‌ای هم طراحی شد و سپس گزینش متقاضیان آغاز و ساخت و سازها صورت گرفت‌.»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 6 ماه آغاز کار دولت از آماده‌سازی برای احداث یک و نیم میلیون واحد آپارتمانی ابراز امیدواری کرد.

وی درباره آغاز ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی، یکی از مشکلات پیش‌روی دولت را مربوط به تامین زمین دانست. وی در ادامه بر عدم همکاری تعداد زیادی از ارگان‌ها تاکید کرد.

قاسمی یاد آور شد:« تنها ۴ درصد از اراضی دستگاه‌ها تاکنون به وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفته و مابقی، زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده است. اراضی این یک و نیم میلیون واحد مسکونی که ساخت آن‌ها آغاز شده، تماماً متعلق به وزارت راه و شهرسازی بوده است.»

مطلب پیشنهادی:  بازگشت بدبینی به فضای بازار مسکن

ساخت مسکن

علت زمان‌بر بودن اجرای طرح ساخت ملی مسکن چیست؟

وزیر راه و شهرسازی پیرامون اینکه نمی‌توان یک ساله واحدهای آپارتمانی را ساخت بر زمان‌بر بودن این پروژه‌ها نیز تاکید کرد. وی با اشاره به تامین زمین برای ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی از اجرای عملیات ساخت 2 میلیون واحد آپارتمانی طی دو سال ابراز امیدواری کرد.

رستم قاسمی گفت:«اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته است. وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی ۲ میلیون واحد دیگر را تأمین می‌کند. بنابراین ساخت واحدهای مسکونی به زودی آغاز می‌شود. امیدوارم تعهد دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال تحقق یابد.»

وی در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن توسط ارگان‌های دیگر از تحویل ندادن زمین‌های مورد نیاز تا پایان شهریور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:«با حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن اعلام شد که ظرف یک ماه لیست زمین‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد. همچنین در صورت عدم موافقت این دستگاه‌ها، سند زمین‌های آن‌ها به طور خودکار به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل و ثبت می‌شود تا برای نهضت ملی مسکن استفاده شود.»

مطالعه بیشتر: ساخت مسکن ارزان قیمت برای خانه اولی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …