تمدید مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیات مدیره بانک مسکن از افزایش قیمت‌های ایجاد شده در بازار اوراق ابراز نگرانی کرد.
هزینه خرید اوراق بانک مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری میزان، محمد حسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن تا پایان بهمن‌ماه سال جاری برقرار است.

محمد حسن علمداری با اشاره به فرآیند عرضه و تقاضا اوراق گواهی حق تقدم بیان کرد: بانک مسکن در فرآیند عرضه و تقاضا اوراق گواهی حق تقدم ذی‌نفع نیست بلکه سپرده‌گذاران در بانک مسکن بر حسب میزان و مدت زمان سپرده خود مشمول دریافت ۳۰ تا ۳۵ درصد اوراق می‌شوند .

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن به منظور ساماندهی بازار اوراق در گام اول مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم را صادر کرد تا از این طریق تقاضای خرید اوراق در بازار مسکن ساماندهی شود.

هزینه دریافت تسهیلات مسکن

علمداری با اشاره به دیگر اقدامات بانک مسکن به منظور ساماندهی بازار اوراق گفت: در گام بعدی بانک مسکن رایزنی‌هایی با سپرده‌گذاران بزرگ بانک انجام داد تا آن‌ها اوراق خود را به بازار عرضه کنند و نتیجه این افزایش عرضه ساماندهی بازار اوراق باشد.

مطلب پیشنهادی:  چرا تقاضا برای اجاره خانه های کم متراژ بالا رفت؟

این مقام مسئول گفت: تحلیل ما این است که تقاضای سرمایه‌ای وارد بازار اوراق شده و سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق است، به عبارت دیگر متقاضیان برای دریافت تسهیلات از اوراق استفاده نمی‌کنند و با هدف کسب سود به بازار اوراق حق تقدم وارد شده‌اند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در پاسخ به این سوال که اقدامات بانک مسکن به صورت مسکن عمل کرده و راهکار پایدار تلقی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر یک سری رایزنی‌ها با فرابورس انجام شده است که بتوانیم به صورت پایدار بازار اوراق حق تقدم را ساماندهی کنیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رهن خانه در منطقه فردوس تهران» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …