شرط جدید مالکان برای فروش ملک

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‌‌بینی می‌شود که به دلیل نوسانات شدیدی که در بازار مسکن رخ داده است، هیچ مالکی همزمان قادر به فروش مسکن سابق و خریداری ملک جدید نباشد.
ملک

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، خبرها حاکی از این است که برخی فروشندگان در پایتخت به دلیل افزایش تورم در بازار مسکن، شرط جدیدی را برای فروش ملک خود در نظر گرفته‌اند. در واقع یعنی فروشنده ملک خود را در ازای ملی که قصد خریداری آن را دارد، به فروش می‌رساند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت قیمت مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بازار معاملات مسکن خبر از تعیین یک شرط جدید فروشندگان مسکن برای خریداران می‌دهد. لازم به ذکر است که برخی مالکان به هنگام توافق نهایی با خریدار، خواستار قید‌شدن بندی جدید در قولنامه می‌شوند. در بند قید‌شده در قرارداد آمده است که فروشنده بین بازه 24 تا 72 ساعت از خریدار فرصت می‌خواهد تا اگر توانست مسکنی جدید مطابق با ارزش ملک خود خریداری کند، سپس قولنامه را قطعی سازد.

ملک

فسخ قولنامه در صورت نیافتن ملک مناسب

بر طبق این بند جدید، اگر مالک قادر به یافتن مسکن مورد نظر خود نباشد، در نتیجه قولنامه فروش ملک به راحتی فسخ می‌گردد. بررسی‌های اخیر بیانگر این است که این شرط جدید قید‌شده در قراردادهای فروش ملک به دلیل نوسانات شدید و تغییرات روزانه در نرخ بازار مسکن می‌باشد.

بر اساس گفته‌های برخی از متصدیان دفاتر املاک، بعضی مالکان تصمیم به تعویض واحد مسکونی خود با مسکن بهتری را دارند. به نظر می‌رسد مالکان بعد از به فروش رساندن مسکن قبلی خود با تحولات قیمت در بازار مسکن رو به رو شدند. بنابراین این افراد دیگر قادر به خرید واحد مسکونی جدید بعد از فروش ملک قبلی خود نبودند.

مطلب پیشنهادی:  معرفی 60 هزار نفر برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون وضعیت اجاره‌بها در تهران هستید، مطلب« رشد اجاره بها در پی افزایش تورم » را در دلتا مگ بخوانید.

ملک

تغییرات قیمت ملک در‌پی نوسانات بازار مسکن

برخی از فعالان حوزه بازار مسکن معتقدند که بعضی از فروشندگان مسکن به دنبال التهاب‌های بازار مسکن در نرخ‌های اعلامی خود تغییر ایجاد می‌کنند. این تغییرات قیمت به گونه‌ای است که گاهی اوقات با دو یا سه بار تغییر قیمت در هفته مواجه می‌شویم.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد وضعیت متورم بازار مسکن قادر به حذف این بند جدید در قرارداد فروش ملک نباشد. بنابراین نوسانات شدید در بازار ملک مانع از یافتن مسکن با همان قیمت قبلی می‌شود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « مهاجرت مستاجران به موتورخانه‌ها» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] شرط جدید مالکان برای فروش ملک […]

    پاسخ

  2. […] شرط جدید مالکان برای فروش ملک […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …