عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن

3
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قیمت واحدهای مسکونی موجب مهاجرت اقشار کم‌درآمد جامعه به حواشی کلانشهرها شده است.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، داده‌های بانک مرکزی بیانگر این است که  اکثر متقاضیان خواهان خرید واحدهای مسکونی با عمری بیش از 20 سال هستند. همچنین برخی از افراد تصمیم به خرید مسکن با متراژهای بسیار پایین دارند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بازار مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی پیرامون نرخ در بازار مسکن در خرداد ماه سال 1401، بر اختصاص  30.1 درصد به واحدهای مسکونی با طول عمر بیش از پنج سال به نسبت میزان کل 13874 واحدهای مسکونی خریداری شده، تاکید نمود.

بازار مسکن

کاهش 5.7 درصدی خرید در بازار مسکن

در حالی که از میزان خرید مسکن در قیاس با سال 1400 تقریبا 5.7 درصد کاسته شده است. همچنین باید به افزایش سهم خرید واحدهای مسکونی با عمر بیش از 20 سال اشاره کرد. با توجه به آمار به دست آمده، اکثر افراد تمایل به خرید واحد مسکونی با طول عمر بالا را دارند.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که 53.7 افراد در تهران واحدهای مسکونی 80 متری را خریداری کرده‌اند. بنابراین با در نظر گرفتن 40 میلیون تومان به عنوان میانگین نرخ واحدهای مسکونی، 57.3 درصد از این خانه‌ها با قیمتی کمتر از مبلغ مذکور خریداری شده‌اند. در واقع انتشار این آمارها  بیانگر روند نزولی قدرت خرید مردم در بازار مسکن محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آینده بسیار روشنی برای شهر بهارستان اصفهان، رقم خواهد خورد

بازار مسکن

دوبرابر شدن قیمت واحدهای مسکونی

محمود جامساز، اقتصاددان درخصوص وضعیت بازار مسکن بیان کرد:” حوزه مسکن سال‌ها است در کشور تبدیل به معضل شده است. وعده‌هایی هم برای بهبود این بخش دادند، هیچکدام به نتیجه نرسیده است. قیمت مسکن از سال گذشته چیزی حدود دو برابر شده است. اجاره‌ها نیز در وضعیت بدی قرار دارد. به همین دلیل مردم مجبورند هرسال به مناطق پایین‌تر و حتی حاشیه شهرها کوچ کنند.”

طبق آمار بانک مرکزی، در حال حاضر 20 میلیون نفر در حواشی کلانشهرها و روستا‌ها ساکن هستند. همچنین برخی از ساکنان این مناطق حتی شناسنامه ندارند. این اعداد و ارقام بیانگر روند صعودی قیمت در بازار اجاره مسکن و در نهایت موجب مهاجرت مردم به حواشی شهر‌های بزرگ شده است.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « پذیرش نهایی 700 هزار نفر در طرح ملی مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] پیرامون بسته پیشنهادی کنترل بازار مسکن هستید، مطلب« عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…