روزگار ناخوش «مشاوران املاک» در ایام کرونا

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اتحادیه مشاوران املاک از دستورالعمل‌های ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی و بازگشایی مکرر دفاتر املاک انتقاد کرد.
مشاوران املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مصطفی قلی خسروی در این رابطه گفت: در شرایطی که معاملات در رکود شدید به سر می‌برد، تعطیلات کرونایی وضعیت معیشتی مشاوران املاک را بدتر کرده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از همکاران ما به میوه‌فروشی و حتی دستفروشی رو آورده‌اند.

خسروی اظهار کرد: از حدود ۱۰ روز قبل برای چندمین بار در سال جاری دفاتر مشاور املاک به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شدند و امروز مجددا این تعطیلات را تا یکشنبه تمدید کرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته هم این وضعیت را داشتیم. افراد شاغل در صنف ما با توجه به استفاده از تلفن و فناوری‌های جدید، کمترین ارتباط حضوری با متعاملین را دارند؛ در حالی که مشاغل دیگر که فضای کار آن‌ها بسیار شلوغ‌تر از دفاتر املاک است تعطیل نشده‌اند.

وی افزود: این موضوع شدیدا در وضعیت معیشتی مشاوران املاک تاثیر می‌گذارد. حدود ۹۰ درصد همکاران ما طی یک سال اخیر راننده تاکسی‌های اینترنتی شده یا وارد مشاغل کاذب شده‌اند.دفاتر املاک

رونق اقتصادی در گرو بازار مسکن است

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه ما مولد مالیاتی و مولد اقتصادی هستیم و به کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن کمک می‌کنیم گفت: وقتی دفاتر املاک بسته باشند، هر کس هر قیمتی دلش می‌خواهد برای خانه خودش تعیین و در سایت‌ها درج می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی به قیمت اجاره خانه در محله های لوکس تهران

او افزود: در حالی که اکثر همکاران ما در خصوص قیمت‌های کارشناسی و واقعی به فروشندگان، مشاوره می‌دهند و به ارزانی کمک می‌کنند. از طرف دیگر رونق اقتصاد به رونق بازار مسکن بستگی دارد؛ چرا که ۱۷۲ شغل کلیدی به صنعت ساختمان وابسته است.

خسروی تاکید کرد: از ستاد کرونا انتظار داریم با توجه به ارتباط کم مشاوران املاک با مراجعه‌کنندگان ما را جزو صنوف گروه‌های شغلی یک قرار دهد؛ چرا که صنف مشاوران املاک در حال نابودی است و باید فکری برای این وضعیت کرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «مقصر تخلف مشاوران املاک، دولت است» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

2 دیدگاه

  1. مسعود

    29 تیر 1400 در 12:09 ب.ظ

    دقیقا

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      17 اسفند 1400 در 5:06 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…