معرفی 60 هزار نفر برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن، بنیاد مسکن آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح جهش تولید مسکن اعلام کرده است و این در حالی است که ۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حمیدرضا سهرابی گفت: برنامه‌های بنیاد در راستای اجرای طرح بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و همچنین اجرای قانون جهش تولید مسکن، پیش می‌رود.

وی با یادآوری این مطلب که بر اساس قانون ساماندهی و برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن مصوبه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را برای سال‌جاری اخذ کرد، گفت: تسهیلات مسکن روستایی برای احداث،بهسازی و مقاوم‌سازی ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌های عامل ابلاغ شد و هم‌اکنون نزدیک ۶۰ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند و در حدود ۱۰ هزار واحد با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کرده و تسهیلات را دریافت کردند.

مطلب پیشنهادی:  احاطه نتیجه مذاکرات وین بر بازار مسکن

سهرابی در ادامه گفت: در قانون جهش تولید مسکن به صراحت قید شده که احداث و بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی از جهش تولید مسکن جداست. چنانچه در شهرهای کوچک و شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت امکان مشارکت بنیاد فراهم شود، آمادگی برای احداث مسکن و مشارکت در اجرای طرح وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان شد که هنوز برنامه نهایی مشارکت بنیاد مسکن در اجرای طرح قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ نشده است اما پیشنهادهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال تنظیم است که در ۱۰ روز آینده معین و اعلام خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چشم انداز عرضه مسکن در 1400» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …