مهاجرت جمعیت از تهران به حومه

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود اولاد، کارشناس مسکن پیرامون کاهش رشد جمعیت نسبت به رشد طبیعی، از مهاجرت جمعیت کنونی تهران به حومه و استان‌های دیگر خبر داد.
جمعیت

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، محمود اولاد کارشناس مسکن درخصوص مصوبه جدید مجلس مبنی بر ساماندهی بازار اجاره از مشکل شدن فرایند نظارت بر نرخ واحدهای مسکونی خبر داد. وی همچنین بر دشوارتر شدن جست‌وجوی خانه مناسب برای اجاره نشینان تاکید کرد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون اجاره‌بها تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

این مقام مسئول ضمن اشاره به عوارض رشد صعودی نرخ اجاره در بازار مسکن از جمعیت تقریبی بین 9 تا 10 میلیونی در تهران به نسبت 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی موجود در این کلانشهر ابراز نگرانی کرد.

مهاجرت

کاهش رشد جمعیت نسبت به رشد‌ طبیعی

اولاد، بابیان کاهش رشد جمعیت نسبت به رشد طبیعی به مدت 20 سال در مرکزیت تهران از مهاجرت جمعیت کنونی تهران به حومه یا استان‌های دیگر اطلاع داد. در واقع تهران از این پس نه تنها می‌تواند پذیرای مهاجرین از شهرها و استان‌های دیگر باشد، بلکه باید تعدادی از این جمعیت مهاجر ساکن در تهران را به حواشی منتقل کند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی در ادامه گفت: “خالص جمعیت مهاجری که به سمت تهران می‌آیند، از منطقه کلان‌شهری تهران و یا مجموعه شهری تهران است که شامل کرج، شهریار، پرند و پردیس می‌شود. جالب است بدانید که این خالص جمعیت نزدیک به ۱۵ تا ۱۸ میلیون نفر است و این مناطق، مناطقی مهاجرپذیر هستند”.

مهاجرت

مهاجرت ساکنین تهران طی 15 سال اخیر

به نظر می رسد این آمار و ارقام از جمعیت ساکن در تهران بیانگر این نباشد که دیگر افراد نتوانند به تهران مهاجرت کنند. در واقع داده‌های جمعیتی نشان می‌دهد که میزان افرادی که برای زندگی وارد تهران می‌شوند به نسبت افرادی که از تهران به شهرهای دیگر کوچ می‌کنند، نتیجه مثبتی به دنبال ندارد. بنابراین جداول جمعیتی خبر از مهاجرت مردم طی 10 تا 15 سال اخیر به شهرهای دیگر می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  معرفی خانه‌های زیر 2 میلیاردی+ جدول

این کارشناس مسکن در خصوص مهاجرت از تهران به حواشی، بر کوچ جمعیت از تهران به شهرهای در حال توسعه‌ای همچون پرند، اسلامشهر و شهریار خبر داد و این مهاجرت را مهم ارزیابی کرد. جالب است بدانید که این مناطق بیشترین جمعیت مهاجر را در خود جای داده‌اند.

اولاد در ادامه با اشاره به اینکه کنترل قیمتی به طور مطلق چاره بازار مسکن نیست؛ گفت:” این کنترل قیمتی کار را برای مستاجران بسیار پیچیده و سخت‌تر خواهد کرد. بنابراین پیدا کردن خانه را برای آنها دشوار خواهد کرد. زمانی که قیمت‌ها را پایین‌تر می‌آورید صف تقاضا تشکیل خواهد شد. لازم است بدانید که مکانیزم‌های کنترل تورم قیمت را از نرخ تعادلی پایین‌تر می‌آورد. در نتیجه همین امر منجر به بدتر شدن شرایط نیز خواهد شد.”.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « گسترش ظرفیت طرح ملی برای 4 استان» را در دلتا مگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «مهاجرت جمعیت از تهران به حومه» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « مهاجرت جمعیت از تهران به حومه» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] مطالب پیرامون افزایش اجاره‌بها در تهران هستید، مطلب«مهاجرت جمعیت از تهران به حومه » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …