چرا وام مسکن به متقاضیان پرداخت نشد؟

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصطفی قمری‌وفا، رئیس روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به ابلاغ بخشنامه به بانک‌ها در سراسر کشور از عدم دریافت آیین‌نامه از وزارت راه و شهرسازی، خبر‌داد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با گذشت چهار ماه از ابلاغ بخشنامه دولت برای ارائه این تسهیلات هنوز بانک‌ها تلاشی جهت پرداخت این وام به متقاضیان انجام نداده‌اند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وام ودیعه مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

به نظر می‌رسد با گذشت چهار هفته از ابلاغیه دولت در خصوص پرداخت وام مسکن، هنوز تعداد زیادی از مردم موفق به اخذ این تسهیلات نشدند. همچنین بانک‌ها در پاسخ به پرداخت نشدن تسهیلات مسکن بر عدم دریافت بخشنامه از سوی بانک مرکزی تاکید کردند.

وام مسکن

آیا بخشنامه پرداخت وام به دست بانک‌ها رسیده است؟

مصطفی قمری وفا، رئیس روابط عمومی بانک مرکزی پیرامون دستور پرداخت تسهیلات مسکن از ابلاغ این بخشنامه به بانک‌ها و عدم دریافت آیین نامه وزارت راه و شهرسازی، خبر داد.

این گفته به این معنی است که بانک‌ها بخشنامه را دریافت کردند. اما هنوز آیین‌نامه از وزارت راه و شهرسازی به دست آنها نرسیده است.

پیش‌بینی می‌شود مستاجران همچنان نتوانند از تسهیلات مسکن برخوردار شوند. آن هم در شرایطی که فصل جا به جایی مستاجران در فصل تابستان آغاز شده است.

مطلب پیشنهادی:  به چه کسانی وام ودیعه مسکن تعلق میگیرد؟

طبق اعلام مسئولان دریافت وام ودیعه مسکن همچنان با مشکلات بسیاری مواجه شده است. آمارها نشانگر عدم ثبت‌نام متقاضیان در سامانه مذکور است.

وام مسکن

شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن

با آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن از صبح روز 12 خرداد، سقف اعتباراتی که برای پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن مقرر شده مبلغی حدود 40 تا 100 میلیون است. همچنین متقاضیانی که وام را در سال گذشته دریافت نمودند، امسال تنها از ما به تفاوت آن بهره‌مند می‌شوند. اما به این شرط که منابع مالی مکفی برای آن در نظر گرفته شده باشد. لازم به ذکر است که سود این وام 18 درصد و بازپرداخت آن پنج سال طول می‌کشد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «قیمت مسکن در محله مینا  » را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « چرا وام مسکن به متقاضیان پرداخت نشد؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] دانستن مطالب پیرامون پروژه نهضت ملی مسکن هستید، مطلب« چرا وام مسکن به متقاضیان پرداخت نشد؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …