کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه پلیس فتا در خصوص پرداخت وجه به حساب‌های موجود در فضای مجازی بطور مرتب هشدار داده است، اما هنوز هم بسیاری از شهروندان پیش از بازدید منزل اجاره‌ای، اقدام به پرداخت بیعانه می‌کنند.
کلاهبرداری

به گزارش دلتا مگ به  نقل از تجارت‌نیوز، فردی که با نوشتن جعلی اجاره واحد مسکونی در یکی از آگهی‌های اینترنتی از مستاجران کلاهبرداری کرده بود، باز‌داشت شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بازار اجاره مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

رئیس پلیس فتای شرق استان تهران در خصوص بازداشت فردی که با نوشتن آگهی جعلی اجاره واحدهای مسکونی در یکی از آگهی‌های اینترنتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، هشدار داد.

کلاهبرداری

موافقت متهم با شاکی به بهانه حذف آگهی

سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ « مدتی قبل و در پی ‏شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی با آگهی جعلی اجاره منزل مسکونی در یکی از سایت‌های آگهی دهنده اینترنتی، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای شرق استان تهران قرار گرفت. همچنین در جریان بازجویی با حضور شاکی در مقر انتظامی و اخذ اظهارات وی جرئیات بیشتری مشخص شد. به نظر می‌رسد که شاکی با مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در سایت دیوار اقدام به برقراری ارتباط با درج‌کننده آگهی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام کرده است.»

رئیس پلیس فتای شرق تهران در خصوص آگهی‌های اینترنتی اجاره واحد مسکونی از موافقت متهم با شاکی به بهانه حذف کردن آگهی اقدام به دریافت مبلغ 200 میلیون ریالی نموده است. سپس آدرس تلگرامی خود را حذف کرده است. گفتنی است که پس از آن پاسخگوی شاکی نیز نبوده است.

مطلب پیشنهادی:  حدود 80 درصد تهرانی‌ها زیرخط فقر مسکن

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون بازار اجاره مسکن هستید، مطلب« خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟ » را در دلتا مگ بخوانید.

کلاهبرداری

دستگیری فرد کلاهبردار به کمک پلیس فتا

بر طبق داده‌های مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سلطان‌آبادی رئیس پلیس فتا شرق تهران پیرامون گردآوری مستندات و انجام اقدامات فنی و پلیسی از انتقال این فرد به قرارگاه انتظامی خبر داد. گفته می‌شود که وی در جریان بازجویی نیز اعتراف کرده است.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با اعلام هشدار به مستاجران از شهرواندان خواست تا ظاهر اغواگر آگهی‌های فضای مجازی آنها را وسوسه نکند. همچنین با توجه به اقدامات کلاهبرداران در سایت‌های آگهی پیش از مشاهده کالای سفارشی یا بازدید از واحدهای مسکونی مطابق با موارد درج شده در  آگهی دقت لازم را انجام دهند. همچنین هیچ گونه مبلغی را به عنوان بیعانه به حساب موجر پرداخت نکنند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «فاطمی، محله‌ای با قدمتی بیش از یک قرن » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …