میزان واقعی سقف وام مسکن در حال حاضر چقدر است؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت اوراق مسکن دوباره به رکورد تاریخی خود رسید. با وجود آنکه دیروز اخباری مبنی بر گشایش‌هایی در مذاکرات وین شنیده شد اما قیمت هر برگه تسهیلات مسکن رکورد تاریخی خود را دوباره پس گرفت.
وام

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، با انتشار خبر تمدید معافیت تحریمی ایران برای برخی فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای، قیمت هر برگه اوراق وام مسکن در روندی غیرمنتظره دیروز نه تنها صعودی شد، بلکه به رکورد تاریخی قیمت خود رسید و دوباره بهای ۱۲۷ هزار تومان را تجربه کرد.

امروز میانگین قیمت هر برگه اوراق وام مسکن به ۱۳۱ هزار و ۹۴۷ تومان رسیده است. این قیمت تاکنون بالاترین نرخی است که اوراق وام مسکن تجربه کرده است.

گزارش‌های بانک مرکزی هم حاکی از آن است که معاملات مسکن در بازار نیمه دوم سال مدام صعودی بوده است. نگاهی به آمار معاملات در فروردین امسال هم نشان می‌دهد، شمار معاملات در اولین ماه زمستان به حدود پنج برابر معاملات مسکن در فروردین ماه رسیده است.

در دیگر گزارش بانک مرکزی همچنین خبرها حاکی از آن است که تعداد معاملات مسکن در دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۱۷۹.۳ درصدی داشته است.

علت افزایش معاملات مسکن در نیمه دوم امسال

علت افزایش معاملات مسکن در نیمه دوم امسال

فعالان بازار مسکن درباره علت افزایش معاملات مسکن در نیمه دوم امسال می گویند که بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نسبت به سایر بازارها موجب ورود آنها به بازار مسکن شده است.

مطلب پیشنهادی:  اضافه شدن اطلاعات ۱۵۶۰ بنای ارزشمند به سامانه نقشه تهران

گفتنی است که ارزش هر برگه وام مسکن ۵۰۰ هزار تومان است و اگر زوجی بخواهد سقف وام مسکن یعنی ۴۵۰ میلیون تومان را دریافت کند، باید ۹۰۰ برگه وام مسکن خریداری کند که با قیمت ۱۳۱ هزار و ۹۴۷ تومانی هر برگه وام مسکن، باید گفت که هزینه خرید وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن در حال حاضر بیشتر از ۱۱۸ میلیون ۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

با این حساب اگر بهای خرید وام مسکن را از سقف وام مسکن کم کنیم باید گفت که میزان واقعی سقف وام مسکن در حال حاضر حدود ۳۳۱ میلیون تومان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «انجام معاملات غیررسمی، توسط برخی از دفاتر املاک» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…