عشق در نگاه اول؛ افسانه یا واقعیت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال عشقی مانند قصه‌های شاه و پری هستید، این مطلب را از دست ندهید.
عشق در نگاه اول

عشق در نگاه اول ممکن است یک رویای دیرینه برای اکثر انسان‌ها باشد. همیشه در قصه‌های شاه و پری قدیمی از این عشق‌ها شنیده‌اید. همیشه شاه قصه با دیدن یک دختر دل از عنان بر کف می‌داد و یک دل نه صد دل عاشق می‌شد. خیلی‌ها از کودکی منتظر رسیدن همچین شخصی در زندگیشان بودند. کسی که بیاید و در یک نگاه دل شما را ببرد. کسی که انگار برای شما ساخته شده است. اگر به نیمه گمشده اعتقاد دارید، حتما عشق در نگاه اول برای شما جذاب است. با دلتامگ همراه باشید تا با نظریات مختلف وجود عشق در نگاه اول آشنا شوید.

عشق در نگاه اول چیست؟

برخی افراد اعتقاد دارند تا با دیدن یک شخص برای اولین بار دل خود را به او داده و عاشقش می‌شوند. این عشق در لحظه اتفاق می‌افتد. این افراد شناختی از طرف مقابلشان ندارند. این افراد تمایلی به شناخت شخصی که عاشقش شده‌اند ندارند. زیرا اعتقاد دارند که این عشق و این آدم تنها برای آنان ساخته شده است  و مشکلی بینشان پیش نخواهد آمد. این افراد اصلا منطقی فکر نمی‌کنند. حتی گاهی برخی از این افراد تمایلی ندارند تا نقاط ضعف معشوقشان را بدانند! زیرا فکر می‌کنند با فهمیدن آن ضعف‌ها از عشقشان کم خواهد شد.

عشق در نگاه اول

نشانه‌های عشق در نگاه اول

این نشانه‌ها کلی هستند و ممکن است که در شرایط دیگری نیز اتفاق افتند. اما به هر حال با داشتن این نشانه‌ها ممکن است که شما عشق در نگاه اول را تجربه کرده باشید.

لرزش قلب

وقتی که انسان‌ها عاشق می‌شوند، هورمون‌هایی در بدنشان ترشح می‌شود. یکی از این هورمون‌ها آدرنالین است. این هورمون در زمانی که شما هیجان بالایی را تجربه می‌کنید نیز ترشح می‌شود. آدرنالین به هورمون هیجان نیز شهرت دارد. از نشانه‌های ترشح آدرنالین در بدن شما‌ لرزش قلب است. احساس می‌کنید که قلب شما می‌لرزد و یا دارد از جای خود کنده می‌شود. تقریبا همه کسانی که تجربه همچین عشقی را داشته‌اند، این هیجان و احساس را در قلب خود تجربه کرده‌اند.

عشق در نگاه اول

حس می‌کنید که آن فرد را می‌شناسید

افرادی که در نگاه اول عاشق می‌شوند، معمولا فکر می‌کنند تا آن فرد را از قبل می‌شناختند و یک حس نزدیکی با آن شخص دارند. ممکن است این حس بارها برای شما پیش آمده باشد که با دیدن یک نفر در دیدار اول حس کنید چقدر این فرد آشناست. چقدر احساس نزدیکی و صمیمیت بین شما برقرار است.

مطلب پیشنهادی:  مهم ترین و موثرترین عرقیات برای دفع کیست کلیه

عشق در نگاه اول

کنارش تمرکز ندارید

اکثر انسان‌ها معمولا در کنار شخصی که دوستش دارند، دستپاچه می‌شوند. ممکن است حتی نتوانند درست صحبت کنند. لکنت زبان بگیرند و یا نتوانند به درستی جملات را ادا کنند. گاهی اعتماد به نفس شما در کنار آن شخص کمتر می‌شود و حس می‌کنید که نمی‌توانید خود واقعیتان را نشان بدهید. ترکز ندارید و ممکن است برخی مسائل را فراموش کنید.

نمی‌توانید او را از فکر خود خارج کنید

در تمامی لحظات به او فکر می‌کنید. حتی ممکن است خوابش را هم ببینید. فکر شما مدام درگیر اوست. از صحبت‌هایش، لبخندش، چهره‌اش تا صحبت‌هایی که با او داشته‌اید. اگر هر لحظه در فکر شماست و تمرکز را از شما گرفته، نمی‌توانید به وظایف روزانه خود برسید، پس عاشق شده‌اید.

عشق در نگاه اول

عشق در یک نگاه از منظر روانشناسی

ممکن است شما واقعا با دیدن یک شخص در لحظه اول شیفته آن شخص شوید. حتی حس کنید این عشق در نگاه اول است. برایتان جذابیت زیادی داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که این عشق احتمالا زودگذر است و در سنین پایین تجربه می‌شود. عشقی که با یک نگاه شروع شود احتمالا بر اساس بد تنظیمی هورمون‌ها و ترشح برخی از آن‌ها است. عشق واقعی با شناخت درست افراد از هم به دست می‌آید. اگر حس کردید در نگاه اول عاشق شده‌اید نهراسید و تنها کافی است که به خود زمان بدهید و به درستی شخص مورد نظرتان را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

5 بمب کلسیم که لبنیات نیستند!

منابع غذایی سرشار از کلسیم برای بدن بسیار مفید هستند. احتمالا می‌دانید که بدن انسان برای ر…