3 مدل پرده پذیرایی جدید که دکوراسیون خانه را لوکس نشان می‌دهد

0
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید با جدیدترین مدل‌های پرده پذیرایی آشنایی داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.
پرده پذیرایی جدید

در طراحی دکوراسیون داخلی، پرده نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند زیبایی چیدمان خانه را دو چندان کند؛ همین ویژگی سبب می‌شود تا بسیاری از نا هنگام خرید پرده جدید به دنبال انتخاب بهترین پارچه و جدیدترین مدل‌های آن باشیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم انواع پرده پذیرایی جدید که مد روز هستند را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

ویژگی‌های پرده پذیرایی جدید

برای انتخاب مدل پرده پذیرایی جدید لازم است قبل از خرید به چند نکته توحه داشته باید؛ برای مثال یک پرده پذیرایی جدید علاوه بر زیبایی باید متناسب با سبک دکوراسیون شما باشد؛ علاوه بر آن در انتخاب پرده باید به ابعاد پنجره و نورگیر بودن اتاق نیز توجه شود. بنابراین بهتر است هنگام خرید به چند نکته مهم که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشید:

  • هماهنگی و هارمونی رنگ‌های پرده‌، مبلمان و دیگر المان‌های سالن پذیرایی.
  • سبک طراحی مدل پرده در پذیرایی؛ برای مثال در سبک‌های مدرن که از رنگ‌های تند برای دیگر لوازم خانه استفاده شده است، بهتر است که  طرح پرده ساده و تک رنگ باشد.
  • کاربردی بودن پرده جدید پذیرایی و نشیمن، به گونه‌ای که مقدار نور ورودی به خانه را تنظیم کند و در مقابل عایق خوبی برای سرما و گرما باشد.

جدیدترین پردهای پذیرایی ۱۴۰۲

در سال جدید پرد‌هایی که از ترکیب دو سبک مختلف طراحی شده‌اند بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند که هریک مخصوص استفاده در یک محیط خاص ستند؛ در ادامهم به پرطرفدارترین ‌آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

پرده‌های مینیمالیستی: پرده های مینیمالیستی که معمولا با خطوط براق و طرح‌های ساده و یا انواع مدل راه راه (خط دار) مشخص می‌شوند، معمولا از پارچه‌های سبک مانند کتان یا پنبه در تولید آن‌‌ها استفاده می‌شود که برای محیط‌هایی مانند اتاق‌ خواب و  آشپزخانه مناسب هستند.

پرده پذیرایی جدید

پرده‌های چاپی: این مدل پردهای برای همه نوع فضای داخل خانه کاربرد دارد که در مدل‌های متنوعی چون سه بعدی، پرده پانچ، پردهای رومن و انواع پرده افغان به بازار عرضه می‌شود؛ معمولا برای چاپ این مدل پرده پذیرایی جدید از طرح‌های هندسی، الگوهای گل و طبیعت، تصاویر انسان و شخصیت‌های نام‌دار استفاده می‌شود.

پرده‌های بافت‌دار: پرده‌های بافت‌دار که درواقع به دلیل نوع طرح و مدل پارچه، به این نام شناخته می‌شوند، می‌توانند در سالن پذیرایی و نشیمن خانه نصب شوند و زیبایی فضا را دو چندان کنند؛ این مدل پرده با پارچه‌های مختلف مانند مخمل، شنل، ساتن و کرباس موجود هستند.

پرده پذیرایی جدید مدل زبرا

یکی از پرطرفدارترین مدل پرده مدرن، پرده‌های زبرا هستند؛ این پرده‌ها از یک پارچه دو لایه تشکیل شده‌اند که با استفاده از یک زنجیر فلزی یا پلاستیکی که در کنار پرده قرار دارد، قابل تنظیم هستند؛ کی از دلایل محبوبیت این مدل پرده پذیرایی جدید، حرکت آسان و تنظیم نور ورودی به درون خانه است؛ شما می‌توانید با حرکت دادن این زنجیر میزان نور ورودی به اتاق را 10 تا 80 درصد تنظیم کرد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ نکته کاربردی برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن

مدل جدید پرده زبرا پذیرایی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هست و می‌توان با توجه به دکوراسیون و سلیقه فردی، گزینه‌ مناسبی را انتخاب کرد؛ برای مثال پرده زبرا تصویری، یک انتخاب پرطرفدار مطرح می‌شود، با طرح‌های هندسی، گلی یا الگوهای متنوع، این پرده‌ها به فضا زیبایی و شیکی می‌بخشند.

پرده پذیرایی جدید

پرده دومکانبزم تصویری

این پرده‌ها نیز همانند زبرا تصویری بوده، و تفاوت اصلی آن یک لایه پارچه شید آستر با زنجیر جداگانه در پشت پارچه زبرا هست. پرده دابل شید تصویری دارای تنوعی نامحدود از تصاویر و عکس‌های چاپی گل‌دار، الگو ها، فضای شهری و منظره و غیره… هستند.

پرده دومکانیزم تصویری

یکی از مدل‌‌ جدید و پرطرفدار پرده زبرا پذیرایی، انواع جدید پرده‌های دومکانیزه تصویری است. پارچه این نوع پرده با استفاده از دستگاه‌های جدید آلمانی و با جوهر مرغوب بلژیکی چاپ و تولید می‌شود که کمک زیادی به واقعی دیده شدن اجزای عکس و تصویر سه بعدی روی پرده می‌کند. از طرح‌ و نقش مناظر طبیعی تا عکس شهرها و طراحی‌های انتزاعی، این پرده‌ها امکان انتخاب هر نوع عکس و تصویر را برای مشتریان فراهم کرده. قیمت پرده دومکانیزم تصویری معمولاً بالاتر از دیگر مدل‌های چاپی و تصویری است، اما به دلیل کاربردی بودن پرده و آستر شید پشت آن و چاپ یووی منحصربه‌فرد پارچه و کیفیت بالای پارچه زبرا 2 سانت، ارزش آن همواره حفظ گردیده.

پرده پذیرایی جدید

نکات مهم استفاده از پرده پذیرایی جدید و شیک

با توجه به اینکه قیمت پرده پذیرایی جدید تا حدودی بالا است، برای افزایش دوام و زیبایی در انواع مدل پرده لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • پرده‌ها را به صورت دوره‌ای تمیز کنید تا از تجمع گردو غبار و چربی روی آن جلوگیری شود.
  • پارچه‌های پرده‌ را با شیوه‌های درست و با رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده شستشو دهید.
  • برای جلوگیری از رنگ‌پریدگی پرده بهتر است آن را از تابش مستقیم آفتاب محافظت کنید تا از، خشک شدن پارچه و ضعیف شدن تار و پود و الیاف پارچه جلوگیری شود.

تعداد کلمات مطلب: 793

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ساده‌ترین روش افزایش پاجوش برگ انجیری با رعایت 4 نکته

برگ انجیری جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که به دلیل زیبایی ظاهری برگ‌های آن، طرفداران بسی…