۷ نکته کاربردی برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن

2
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سرویس بهداشتی مدرن و امروزی باید ظاهری چشم‌نواز داشته باشد. استفاده از رنگ‌های شاد و نورپردازی مناسب، از موارد مهم طراحی سرویس بهداشتی و حمام مدرن است.
نکات مهم طراحی سرویس بهداشتی مدرن

تمام فضاهای خانه باید با خلاقیت و فکر طراحی شده باشند تا ساکنین در آن احساس امنیت کنند. طراحی سرویس بهداشتی و حمام هم امروزه برعکس گذشته اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در این مطلب از دلتامگ با چند نکته مهم برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن آشنا می‌شوید.

سرویس بهداشتی مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

امروزه زیبایی و ظاهر سرویس بهداشتی و حمام بیش از گذشته مطرح است. در کنار آن، لازم است فضای سرویس بهداشتی از استانداردهای لازم برخوردار باشد. به طور کلی ویژگی‌های سرویس بهداشتی مدرن عبارتند از:

  • کاشی‌کاری مناسب و زیبا
  • نورپردازی مناسب
  • استفاده از ترکیب رنگی مناسب
  • تهویه مناسب
  • استفاده از شیرآلات استاندارد
  • استفاده از روشویی، توالت فرنگی یا سنگ توالت ایرانی با کیفیت و زیبا
  • رعایت فاصله‌های استاندارد، در نظر گرفتن ابعاد و استفاده بهینه از فضای موجود

ذر ادامه به بررسی این ویژگی‌ها برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام مدرن می‌پردازیم.

ویژگی‌های سرویس بهداشتی مدرن

کاشی‌کاری سرویس بهداشتی و حمام

کاشی متریالی ضد‌آب است و به آسانی تمیز می‌شود. اگر به فکر بازسازی سرویس بهداشتی هستید، در اولین قدم باید به فکر تعویض کاشی‌های قدیمی باشید. کاشی‌های مدرن و امروزی در طرح و رنگ‌های متنوع برای سرویس بهداشتی مدرن کاربرد دارند. می‌توانید نوع طرح‌دار یا ساده را برای دیزاین حمام و سرویس بهداشتی خودتان انتخاب کنید.

همچنین ابعاد کاشی هم باید متناسب با ابعاد فضای شما انتخاب شود. کاشی‌های ریز برای فضاهای کوچک و بزرگ کاربرد دارند. اما کاشی‌های بزرگ بهتر است در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که کاشی‌های قدیمی پر از لک و میکروب هستند و ممکن است به سلامتی شما آسیب برسانند. از جدیدترین انواع کاشی حمام و سرویس بهداشتی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاشی‌های پازلی
  • کاشی‌های لوزی
  • کاشی‌های طرح چوب
  • کاشی با رنگ‌های خنثی
  • کاشی‌های براق و کروم
  • کاشی‌های متالیک فلزی
  • کاشی سرامیک مات

هر کدام از این مدل‌های کاشی برای فضاهای خاصی کاربرد دارند.

اهمیت رنگ در طراحی سرویس بهداشتی

رنگ‌های قدیمی و کسل‌کننده دیگر در طراحی سرویس بهداشتی مدرن کاربرد ندارند. امروزه وقت جسارت است. تا می‌توانید رنگ به فضاها اضافه کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. انتخاب کاشی به رنگ‌های فانتزی و شاد از ترندهای دکوراسیون داخلی سال‌های اخیر است.

می توانید کابینت روشویی را هم یک رنگ شاد مثل زرد یا سبز انتخاب کنید تا فضا به کلی متحول شود.

طراحی سرویس بهداشتی مدرن با رنگ‌های شاد

نورپردازی سرویس بهداشتی

امروزه با نصب سقف کاذب سرویس بهداشتی، می‌توانیم نورپردازی زیبا و جذابی در این فضا انجام دهیم. با استفاده از نور مخفی سقف یا تایل‌های آسمان مجازی، امکان نورپردازی یک‌دست و زیبا در سرویس‌های بهداشتی وجود دارد. در کنار آن می‌توانیم با چراغ‌های دیواری یا نور مخفی دیواری، نوری ملایم و رمانتیک در فضای حمام ایجاد کنیم. می‌توانیم روی کابینت روشویی یا پشت آینه نور مخفی کار کنیم تا فضا جذاب‌تر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه، خانه لاکچری داشته باشید

تهویه مناسب

تهویه مناسب، مهم‌ترین اصل طراحی سرویس بهداشتی مدرن است. این فضا مستعد رایحه‌های ناخوشایند است و به دلیل مرطوب بودن، هوای داخل آن برای تنفس مناسب نیست. بنابراین لازم است برای تهویه سرویس بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهید. هواکش‌های جدید و امروزی قدرت مکش خوبی دارند و هوا را به خوبی تصفیه می‌کنند. می‌توانید این هواکش‌ها را درون سقف کاذب یا دیوار جاسازی کنید.

استفاده از شیرآلات استاندارد

شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی جزو اصلی‌ترین عناصر این فضاها هستند. تنوع طرح و رنگ شیرآلات امروزه بسیار بالا است. بسیاری از انواع شیرآلات فقط در طراحی سرویس بهداشتی لوکس خانه‌های بزرگ کاربرد دارند. امکاناتی مثل تنظیم فشار و دمای آب با استفاده از این نوع شیرآلات وجود دارد. هنگام انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی، باید به سبک طراحی و رنگ فضا توجه داشته باشید که هماهنگی کامل در فضا ایجاد شود.

طراحی سرویس بهداشتی مدرن با شیرآلات زیبا

استفاده از متریال‌های باکیفیت

روشویی، سردوشی، توالت فرنگی و ایرانی از جمله عناصر مهم حمام و سرویس بهداشتی مدرن هستند. بهتر است هنگام خرید این عناصر، به کیفیت متریال آن‌ها توجه کنیم. البته در اینجا بحث هزینه هم مطرح است. می‌توانید از مدل‌های ساده باکیفیت و قیمت مقرون به صرفه برای سرویس بهداشتی کوچک خودتان استفاده کنید.

در حمام و سرویس‌های بهداشتی مدرن شاهد استفاده از فضاهای زیردوشی و وان‌های لوکس هستیم که بسیار زیبا و کاربردی هستند.

در نظر گرفتن ابعاد و فاصله‌‌های استاندارد

مهم‌ترین رکن طراحی داخلی این است که فضایی استاندارد برای استفاده ساکنین ایجاد کنیم. رعایت ابعاد و فواصل استاندارد در طراحی سرویس بهداشتی و حمام بسیار مهم است. باید عناصر سرویس بهداشتی را متناسب با ابعاد فضا انتخاب کنید که فاصله بین آن‌ها مناسب باشد و افراد در تردد و استفاده از سرویس بهداشتی، با مشکل روبرو نشوند.

سخن پایانی

سرویس بهداشتی و حمام از جمله فضاهای مهم خانه‌های امروزی هستند. در گذشته چندان به ظاهر این فضا در خانه‌های معمولی توجهی نمی‌شد. اما امروزه صاحبان خانه‌های کوچک هم می‌خواهند سرویس بهداشتی مدرن و زیبایی داشته باشند. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب ارائه شد، می‌توانید یک سرویس بهداشتی استاندارد و زیبا در خانه خودتان ایجاد کنید.

تعداد کلمات مطلب: 802

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    15 مهر 1402 در 5:27 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

    • فائزه سینایی

      15 مهر 1402 در 5:55 ب.ظ

      ممنون از نگاه شما 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با لوسترهای مستطیلی دکوراسیونی ساده، شیک و باکلاس

لوسترهای مستطیلی می توانند راهی عالی برای افزودن ظاهری ساده، شیک و باکلاس به دکوراسیون شما…