ست کردن مبل و پرده پذیرایی با 4 ترفند شیک و ارزان

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را لوکس نشان دهید، ست کردن مبل و پرده انتخاب خوبی است.
ست کردن مبل و پرده

مبل و پرده دو المان مهم در دکوراسیون به شمار می‌آیند و طراحان دکوراسیون نیز بسیار به آن اهمیت می‌دهند؛ در نتیجه برای داشتن یک چیدمان منحصر به فرد لازم است که به هماهنگی وسایل با یکدیگر توجه داشته باشید؛ اگر قصد دارید یک تغییر دکوراسیون اصولی انجام دهید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نحوه ست کردن مبل و پرده را به شما آموزش دهیم.

ایده ست کرده مبل و پرده پذیرایی

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید مبل و پرده را با یکدیگر ست کنید؛ بسیاری از ما فکر می‌کنیم ست کردن به این معناست که رنگ مبل و پرده باید دقیقا شبیه هم باشند؛ اما در ادامه روش‌های مختلفی برای ست کردن مبل و پرده را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید متناسب با شرایط یکی را انتخاب کنید.

ست کردن پرده با پارچه مبل

برای ست کردن پرده با پارچه مبل لازم نیست که دقیقا به رنگ هم باشند؛ چرا که در بسیاری از مواقع ممکن است شما مبل را از قبل خریداری کرده‌اید و اکنون می‌خواهید پرده‌های سالن را با آن هماهنگ کنید. برای این منظور می‌توانید رنگ پرده را روشن‌تر و ی تیره‌تر از پارچه مبل در نظر بگیرید یا حتی می‌توانید از رنگ‌های مکمل و متضاد آنها استفاده کنید؛ با این روش چیدمان سالن پذیرایی شما از یکنواختی خارج می‌شود.

ست کردن مبل و پرده

ست کردن پرده‌ با کوسن مبل

یکی دیگر از روش‌های ست کردن مبل و پرده این است که شما رنگ کوسن‌ها را با پرده پذیرایی هماهنگ کنید؛ این روش برای هنگامی مناسب است که نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت تعویض مبل و یا پرده بپردازید. همانطور که می‌دانید کوسن جزو یکی از اکسسوری‌های جذاب و پرطرفدار است که می‌تواند چیدمان خانه را به کلی تغییر دهد؛ اگر قصد دارید پرده را با کوسن ست کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که دقیقا از پارچه هم رنگ پرده استفاده نکنید؛ چرا که چیدمان خانه را بسیار کسل و یکنواخت می‌کند؛ بهترین روش این است که از پارچه کمی روشن یا تیره‌تر برای کوسن استفاده کنید.

ست کردن مبل و پرده

ست کردن مبل و پرده طرح دار

ست کردن مبل با پرده‌های طرح دار می‌تواند به دکوراسیون منزل شما زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشد به شرط آنکه به چند نکته توجه داشته باشید:

  •  اگر پرده‌ طرح‌های خاصی مانند الگوهای گلدار یا خطوط رنگی دارد، می‌توانید یکی از رنگ‌های آن را به عنوان رنگ اصلی برای مبلمان انتخاب کنید و سپس مبل را با پرده‌ها هماهنگ کنید.
  • اگر پرده دارای رنگ‌های بسیاری است می‌توانید یکی از رنگ‌های آن را به عنوان رنگ پایه در نظر بگیرید و رنگ مبلمان را متناسب با آن انتخاب کنید. در این روش مطمئن شوید که تعادل رنگ بین مبل و پرده‌ها به گونه‌ای است که هیچ‌کدام بیش از حد به چشم نخورند.
مطلب پیشنهادی:  با یک کلاف نخ دکوراسیون جذابی بسازید!

ست کردن پرده با مبل چند رنگ

معمولا در میان مبلمان‌هایی که در بازار موجود است مدل‌های چند رنگ طرفداران بسیاری دارند؛ در بسیاری از موارد معمولا رنگ مبل‌های تک نفره و یا میزبان با باقی مبل‌ها تفاوت دارد؛ در چنین شرایطی بسیاری از افراد نمی‌دانند که رنگ پرده را با کدام المان هماهنگ کنند.

در این روش معمولاً از رنگی که در مبل تک نفره کمتر به چشم می‌آید، برای انتخاب پرده استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا توجه به مبل اصلی بیشتر شود. در صورتی که مبلمان شما دارای الگوهای پیچیده و رنگارنگ است، بهتر است از پرده‌هایی با الگوهایی ساده و کمرنگ استفاده کنید تا جلوه‌ زیباتری به اتاق دهید و از شلوغی جلوگیری کنید.

ست کردن مبل و پرده

نکات مهم ست کردن مبل و پرده

برای ست کردن پرده پذیرایی با مبلمان علاوه بر حالت‌هایی که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

از بکار بردن رنگ سفید غافل نشوید

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید وسایل دکوری مینیمال با دیوارهای ساده را می‌بینید که همه آن‌ها نشان دهنده آن است که بسیاری از افراد سبک ساده را بیشتر می‌پسندند و از ست کردن دکوراسیون خانه خوششان نمی‌آید؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید که به ست کردن وسایل علاقه‌ای ندارید، بهتر است که هنگام انتخاب پرده از رنگ سفید استفاده کنید.

چرا که این رنگ به راحتی با سایر المان‌های خانه هماهنگ می‌شود و ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد. البته در انتخاب پرده سبک چیدمان خانه را در نظر بگیرید؛ برای مثال اگر سبک چیدمان شما کلاسیک است از پرده والان‌دار استفاده کنید و اگر از سبک مدرن پیروی می‌کنید بهتر است که از پرده‌های حریر بلند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …