بدون هزینه دکوراسیون منزل را تغییر دهید

0
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید بدون هزینه یک دکوراسیون شیک داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.
تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

امروزه بسیاری از افراد برای تغییر روحیات خود و اعضای خانواده دوست دارند که دکوراسیون خانه را در مدت زمان کوتاهی تغییر دهند و برای آن هم از طرح‌های مختلفی ایده می‌گیرند؛ اما از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که برای ایحاد این تغییرات، لازم است که هزینه بالایی بپردازیم؛ به عبارت دیگر بر این باوریم که تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه امکان پذیر نیست؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ تصمیم داریم برای داشتن یک دکوراسیون شیک و مد روز چند ایده ارزان را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

آیا تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه امکان پذیر است؟

برخلاف تصور همیشه لازم نیست که برای داشتن یک خانه شیک و مدرن هزینه زیادی بپردازید، در حالی که با کمی خلاقیت و آگاهی، می‌توان تغییرات قابل توجهی را بدون نیاز به صرف هزینه ایجاد کید؛ در ادامه چند راهکار عملی و بدون هزینه برای تغییر دکوراسیون ارائه می‌دهیم که با استفاده از این راهکارها و تکنیک‌ها می‌توانید بدون صرف هزینه، دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و فضایی زیبا و دلپذیر ایجاد کنید.

  • تغییر در نحوه چیدمان مبل

مبلمان یکی از اصلی‌ترین عناصر در هر خانه است و نحوه چینش آن می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و کارایی فضا داشته باشد. برای این منظور ابتدا نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید. این نقطه می‌تواند یک تلویزیون، شومینه، پنجره با منظره‌ای زیبا یا حتی یک اثر هنری باشد. سپس مبلمان را به گونه‌ای بچینید که توجه به این نقطه کانونی جلب شود.

چیدمان مبل باید به گونه‌ای باشد که امکان برقراری ارتباط و گفتگو میان افراد فراهم شود؛ به همین دلیل باید صندلی‌ها و مبل‌ها را به صورت دایره‌ای یا نیم‌دایره بچینید تا افراد بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

  • فاصله دادن‌ مبل از دیوار برای تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

انتخاب فاصله مناسب بین مبل و دیوار، جزو بکی از اصول مهم در دکوراسیون داخلی است؛ . فاصله دادن مبلمان از دیوار نه تنها به زیبایی فضا کمک می‌کند، بلکه ابعاد و عمق بیشتری به فضا داده می‌شود. این کار باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد و جریان طبیعی حرکت در فضا بهتر شود.

مطلب پیشنهادی:  7 مدل قفسه کتاب شیک و مدرن

در صورتی که فضای پشت مبل به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌توانید از کنسول، میزهای کوچک یا قفسه‌های کتاب در این ناحیه استفاده کنید و جلوه زیبایی به دکوراسیون ببخشد.

  • برای تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه از وسایل هنری استفاده کنید

تغییر دکوراسیون بدون هزینه می‌تواند چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما با خلاقیت و استفاده هوشمندانه از وسایل موجود، می‌توان به راحتی به نتایج چشمگیری دست یافت. استفاده از وسایل هنری یکی از بهترین روش‌ها برای زیباسازی محیط است؛ برای مثال قرار دادن یک یا چند تابلو هنری زیبا روی دیوار می‌تواند به فضای شما زندگی ببخشد. تابلوها را می‌توان بر اساس رنگ‌بندی و تم کلی اتاق انتخاب کرد.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

  • فضای تلویزیون را تغییر دهید

تلویزیون به عنوان یک نقطه کانونی می‌تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون خانه داشته باشد. تغییر مکان تلویزیون می‌تواند فضای خانه را به کلی تخت تاثیر قرار دهد؛ برای مثال اگر تلویزیون شما در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب است، می‌توانید آن را به یک اتاق دیگر انتقال دهید. مثلاً، اگر در اتاق پذیرایی بود، آن را به اتاق خواب یا حتی اتاق کار تغییر دهید. در صورتی که امکان  انتقال تلویزیون به یک مکان دیگر وجود ندارد، می‌توانید آن را در همان اتاق به یک مکان دیگر منتقل کنید. مثلاً، اگر در جلوی پنجره بود، آن را به یک دیوار دیگر منتقل کنید.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

  • تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه تنها با یک میز ناهارخوری

میز ناهارخوری نقش بسیار مهمی در دکوراسیون و زیباسازی فضای داخلی خانه دارد. انتخاب مکان مناسب برای میز ناهارخوری می‌تواند جلوه خاصی به چیدمان خانه ببخشد؛ اما در نظر داشته باشید که قرار دادن میز تلویزیون نزدیک فضای آشپزخانه، کمک می‌کند تا سرو غذا و تمیز کردن میز بسیار راحت‌تر انجام شود. همچنین استفاده از تزئیناتی مانند شمع‌، گلدان‌ یا نقاشی‌های دیواری در اطراف میز ناهارخوری می‌تواند فضای مدرن‌تری را به وجود آورد.

تعداد کلمات مطلب: 652

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین کاغذ دیواری برای پذیرایی؛ چه چیزی ترند و مد روز است؟

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی، یکی از مهم‌ترین تصمیمات در دکوراسیون داخلی است. با …