نکات اصولی انتخاب بهترین مکان برای میز ناهارخوری

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیدا کردن مکانی برای قرار دادن میز ناهارخوری که مناسب باشد و انرژی مثبتی به شما منتقل کند، بسیار دشوار است و نیاز به رعایت یک‌سری نکات دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.
بهترین مکان برای میز نهارخوری

چیدمان میز ناهارخوری در آشپزخانه خصوصا در خانه‌های امروزی که از متراژ کمی برخوردار هستند بسیار مشکل است؛ در نتیجه انتخاب بهترین مکان برای میز ناهارخوری در خانه کمی دشوار است؛ چرا که یک چیدمان اشتباه می‌تواند زیبایی دکوراسیون سایر قسمت‌ها را از بین ببرد. مهم‌ترین سوالی که افراد در چنین مواقعی با آن مواجه می‌شوند این است که میز ناهار خوری کجا بزارم ؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم قبل از انتخاب بهترین مکان برای میز ناهارخوری

مکان قرار دادن میز ناهارخوری در خانه بستگی به اندازه و طراحی فضای داخلی شما دارد. برای پیدا کردن بهترین جا برای میز ناهار خوری ، در نظر گرفتن چند نکته ضروری است:

  • تراز و صافی: مطمئن شوید که میز ناهارخوری را در یک مکان صاف و تراز قرار دارد؛ این امر به چیدمان و تزیین میز ناهار خوری هنگا سرو غذا بسیار کمک می‌کند.
  • فضای کافی: اطمینان حاصل کنید که فضا برای قرار دادن میز ناهارخوری و صندلی‌ها وجود دارد؛ به گونه‌ای که شما بتوانید به راحتی از صندلی بلند شوید و به سایر نقاط میز دسترسی داشته باشید.
  • نورپردازی مناسب: در نظر داشتن نورپردازی مناسب در محل قرارگیری میز ناهارخوری نیز مهم است. برای ایجاد فضای دلنشین سعی کنید از نورهای ملایم استفاده کنید.

بهترین مکان برای میز نهارخوری

بهترین مکان برای قرار دادن میز ناهارخوری کجاست؟

بعد از در نظر گرفتن نکات بالا و توجه به چیدمان، سبک دکوراسیون و ابعاد میز ناهارخوری در ادامه بهترین قسمت‌های خانه برای قرار دادن میزنهارخوری را به شما معرفی می‌کنیم:

چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی

اگر در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کند و به حد کافی فضا برای قرار دادن میز ناهارخوری در اختیار دارید، سعی کنید یک اتاق جدا برای میزنهارخوری و سرو غذا در نظر بگیرید. در غیر این صورت الگر قصد دارید میز ناهارخوری را در پذیرایی قرار دهید؛ لازم به ذکر است که چیدمان میز ناهارخوری در فضای پذیرایی می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود، که در ادامه به آن می‌پردازیم:

چیدمان مستطیلی: در این چیدمان، میز ناهارخوری را در وسط فضای پذیرایی و صندلی‌ها را در هر دو طرف میز قرار می‌گیرد. این چیدمان برای سبک‎‌های کلاسیک بسیار مناسب است و به شما امکان می‌دهد که از همه طرف به میز دسترسی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  یک بار برای همیشه خانه خود را شیک کنید

چیدمان مدور: در این چیدمان میز ناهارخوری را به شکل مدور در فضای پذیرایی قرار می‌گیرد و صندلی‌ها را به شکل دایره یا نیم دایره حول میز گذاشته می‌شوند. این چیدمان ظاهری ظریف و آرام به فضای پذیرایی می‌بخشد و مکانی راحت و دلپذیر برای ناهار و شام فراهم می‌کند.

چیدمان زاویه‌ای: در این چیدمان، میز ناهارخوری را در یکی از گوشه‌های پذیرایی قرار دهید و صندلی‌ها را در اطراف آن بگذارید. این چیدمان برای پذیرایی مدرن و پر کردن گوشه‌های خالی خانه بسیار مناسب است.

یک نظر

  1. ناشناس

    6 خرداد 1402 در 8:11 ق.ظ

    مفید وکاربردی .‌ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…