5 گیاه آپارتمانی لوکس که هیچ‌گاه زرد نمی‌شوند

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به گیاهان آپارتمانی علاقه دارید اما وقت کافی برای رسیدگی به آن‌ها را ندارید، خرید این گیاهان می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
گل های آپارتمانی مقاوم

نگهداری گیاهان آپارتمانی در فضای خانه‌های امروزی بسیار مشکل است؛ چرا که از نور و هوای آزاد کمی برخوردارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه منصرف می‌شوند؛ اما برای آن دسته از افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند، تعدادی گل های آپارتمانی مقاوم را معرفی می‌کنیم که نیاز به مراقبت خاصی ندارند و تحت هر شرایطی به رشد خود ادامه می‌دهند؛ برای آشنایی با محبوب ترین گل های آپارتمانی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع گل های آپارتمانی مقاوم

همانطور که گفتیم این دسته از گیاهان آپارتمانی خاص، از حساسیت کم‌تری برخوردار هستند و می‌توانند در شرایطی که آب و نور کافی وجود ندارد، به خوبی رشد کنند؛ اما باز هم بهتر است بعد از شناخت این گیاهان کمی درباره آنان بدانید تا بهتر بتوانید از آن‌ها نگهداری کنید.

گل قاشقی

پیروما که بسیاری از افراد آن را با نام گل قاشقی می‌شناسند به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ برای مثال یک گروه از این گیاه برگ‌های تیره‌ای دارد در حالی که گروه دیگر از برگ‌های راه راهی به رنگ سبز و سفید دارند؛ پیروما جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که به نور غیر مستقیم نیاز دارد و در محیط‌های کم نور به خوبی رشد می‌کند؛ اگر می‌خواهید با رشد انفجاری گل قاشقی مواجه شوید، برای حفظ رطوبت بهتر در تابستان دو بار در هفته و در زمستان یک بار در هفته، برگ‌های آن را غبارپاشی کنید تا رطوبت گیاه تامین شود.

گل های آپارتمانی مقاوم

 کوردیلین از گل های آپارتمانی مقاوم

کوردیلین، جزو زیباترین گلهای آپارتمانی مقاوم است که برگ‌های ضخیمی به رنگ سبز با حاشیه قرمز دارد؛ ممکن است این گیاه در دسته گیاهان نور دوست قرار بگیرد، اما به راحتی می‌تواند در محیط‌های کم نور نیز به رشد خود ادامه دهد؛ اگر می‌خواهید برگ‌های این گیاه همچنان سبز باشد، بهتر است آن را در محیطی قرار دهید که نور غیر مستقیم به آن بتابد. بهترین زمان آبیاری این گیاه، هنگامی است که سطح خاک کاملا خشک شده باشد.

گل های آپارتمانی مقاوم

گل سرخس

اگر به دنبال زیباترین گل های آپارتمانی هستید که فضای خانه را لوکس کند، گل سرخس انتخاب بسیار خوبی است؛ برخلاف ظاهر بسیار لطیف برگ‌های آن، این گیاه بسیار مقاوم است و از آن مهم‌تر می‌تواند هوای خانه را تصفیه کرده و امواج مضر WIFI را دفع می‎‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره این گیاه رعایت کنید این است که به طور مرتب آن را آبیاری کنید؛ اما توجه داشته باشید در آبیاری، زیاده‌روی نکنید؛ چرا که باعث زرد شدن برگ‌ها می‌شود. گل سرخس با این‌که نوردوست است اما به نور شدید و مستقیم خورشید نیازی نخواهد داشت. معمولاً نور فیلتر شده و غیرمستقیم برای این گل کافی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  آبشار بیشه، تکه‌ای جدا شده از بهشت برین

گل های آپارتمانی مقاوم

 گل شفلرا

شفلرا یکی دیگر از گل های آپارتمانی مقاوم است و می‌تواند تا حد زیادی کم بود نور و آب را تحمل کند؛ با این‌که گل شفلرا در مقابل نور غیرمستقیم و کم مقاومت بالایی دارد، بهتر است برای شادابی گیاه هفته‌ای یک‌بار آن را در یک محیط پرنور قرار دهید؛ برای آبیاری این گیاه نیز توجه داشته باشید که خاک گیاه حتما باید خشک باشد؛ برای شادابی و پرپشت شدن گیاه نیز می‌توانید با قرار دادن یک ظرف آب در کنار گلدان، رطوبت مورد نیاز آن را تامین کنید.

گل های آپارتمانی مقاوم

 پاپیتال از گل های آپارتمانی مقاوم

گل پاپیتال که با نام عَشَقه نیز شناخته می‌شود، جزو گیاهانی است که از نظر ارتفاع رشد خوبی دارد به طوری که رشد آن به 8 الی 10 سانتی‌متر می‌رسد؛ با توجه به اینکه این گیاه دز دسته بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم است، اما به‌دلیل رونده بودن باید به‌طور مرتب هرس شود. برای رشد بهتر پاپیتال، بهتر است آن را در محیطی قرار دهید که از نور خوبی برخوردار باشد. توجه داشته باشید که آبیاری گل پاپیتال به سن آن بسیار بستگی دارد، زیرا گل‌های جوان خاک مرطوب را می‌پسندند؛ اما گل‌های مسن در برابر خشکی و کم‌آبی مقاوم هستند. در نتیجه بهتر است زمان آبیاری بعد از هر بار خشک شدن سطح خاک انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…