با این 5 گیاه آپارتمانی، فضای آشپزخانه را برای عید زیباتر کنید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قرار دادن چند گل زیبا در آشپزخانه می‌تواند فضای آن را زیباتر کند؛ به شرط آنکه بدانید از چه گلی استفاده کنید که خراب نشود.
گل اپارتمانی

خرید گل آپارتمانی و قرار دادن آن در هر گوشه‌ای از خانه، باعث می‌شود حس طراوت و شادابی در تمام نقاط خانه جریان داشته باشد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه آشپزخانه جزو قسمت‌‌هایی از خانه به شمار می‌آید که بیشتر وقت خود را در آنجا برای طبخ و یا خوردن غذا سپری می‌کنیم؛ بنابراین قرار دادن یک گل اپارتمانی که مناسب با فضای آشپزخانه باشد، و به راحتی در این محیط رشد کند، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در دکوراسیون آشپزخانه بگذارد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند نمونه گل مخصوص آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

پوتوس، گل آپارتمانی مناسب آشپزخانه

پتوس جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که در هر شرایط آب و هوای به خوبی رشد می‌کند؛ اما برای آنکه شاهد رشد انفجاری پتوس باشید، باد آن را در محیطی قرار دهید که نور به طور غیر مستقیم به آن بتابد و از دمای معتدلی برخوردار باشد؛ با توجه به اینکه دمای محیط آشپزخانه معتدل‌تر از باقی نقاط است، بنابراین قرار دادن گلدان در این محیط می‌تواند به شاداب ماندن گیاه و زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه کمک کند.

گل اپارتمانی

 فیلودندرون، گل آپارتمانی شیک

اگر به دنبال یک گل مناسب برای آشپزخانه هستید، فیلوندرون می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ این گیاه در دسته گل آپارتمانی برگ پهن قرار می‌گیرد و می‌تواند فضای آشپزخانه را بسیار شیک و لوکس کند؛  از سوی دیگر فیلوندرون جزو گل اپارتمانی به شمار می‌آید که به مراقبت کمی نیاز دارد و  می‌تواند مقاومت بالایی در برابر خشکی از خود نشان دهد؛ این گیاه در دسته گیاهان تصفیه کننده هوا قرار دارد و می‌تواند هوای آشپزخانه را پاک کند.

گل اپارتمانی

فیکوس الاستیکا، گیاه مناسب آشپزخانه

اگر قصد چیدمان گل در آشپزخانه را دارید، فیکوس الاستیکا می‌تواند بهترین گل کنار سینک ظرفشویی باشد؛ این گل اپارتمانی بسیار مقاوم است و در صورتی که شرایط خوبی داشته باشد، می‌تواند به یک درختچه زیبا تبدیل شود؛ هنگام نگهداری این گل فراموش نکنید که باید به طور مداوم آن را هرس کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  این ۵ مدل لوستر، خانه شما را دیدنی می‌کند

گل اپارتمانی

 آلوئه‌ورا، گل آپارتمانی مناسب آشپزخانه

آلوئه ورا به نور مستقیم خورشید علاقه‌مند است. پس برای نگهداری از این گیاه باید یک پنجره نورگیر در آشپزخانه خود داشته باشید؛ یا اینکه از این گل روی اپن آشپزخانه استفاده کنید؛ در طول نگهداری از آلوئه‌ورا بین هر بار آبیاری صبر کنید تا خاک خشک شود، زیرا آلوئه‌ورا از قرار گرفتن در خاک خیس و غرقاب متنفر است. آلوئه‌ورا از آن دسته از گیاهان مخصوص آشپزخانه است که ضمن زیبایی بخشی خواص درمانی نیز دارد. برای مثال اگر حین آشپزی دست خود را سوزاندید، می‌توانید یکی از برگ‌های بخش بیرونی گیاه را جدا کرده و ژل داخل آن را با فشار بر روی محل سوختگی بریزید. ترکیبات داخل برگ‌های آلوئه ورا، دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند روند بهبودی آسیب‌های پوستی را سرعت ببخشد.

گل اپارتمانی

بنفشه آفریقایی، گیاه مناسب آشپزخانه بدون نور

بنفشه آفریقایی برای افرادی که از داشتن گل‌های شاخه بریده در آشپزخانه لذت می‌برند، یک انتخاب بی‌نظیر خواهد بود؛ در صورتی که شرایط نگهداری برای این گل اپارتمانی فراهم باشد، می‌تواند در تمام طول سال گل دهد و فضای آشپزخانه را زیباتر کند؛  می‌توانید این گل را در رنگ‌های مختلف و زیبایی خریداری کرده و گاها از گل‌های آن به عنوان گل شاخه بریده استفاده کنید. در نگهداری از بنفشه آفریقایی یادتان باشد که این گیاه به نور کافی، اما غیرمستقیم خورشید و آبیاری پیوسته نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…