آبشار بیشه، تکه‌ای جدا شده از بهشت برین

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر به لرستان را دوست دارند؟ زیبایی‌های لرستان برای شما هم دل‌فریب است؟ دلتان می‌خواهد آبشارهای لرستان را از نزدیک ببینید؟ سفر به آبشار بیشه را از دست ندهید.
آبشار بیشه

لرستان را همه به‌عنوان سرزمین آبشارهای زیبا و تماشایی می‌شناسند. یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان که شهرت و محبوبیت بسیاری دارد، آبشار بیشه است. طبیعت این آبشار چنان چشم‌نواز و دل‌فریب است که هرکسی به تماشای آن بنشیند بدون شک مجذوب و شیفته آن خواهد شد. همراه دلتامگ این آبشار زیبا را بیشتر بشناسید.

آبشار بیشه در کدام استان قرار دارد؟

آبشار بیشه کجاست؟ این سوالی پر تکرار است که گردشگران مدام با آن دست به گریبان‌اند. ابشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان است که در تقسیمات کشوری جزو جاذبه‌های گردشگری خرم‌آباد محسوب می‌شود هرچند فاصله درود تا آبشار بیشه کمتر از فاصله خرم آباد تا این آبشار است. این آبشار به آبشار بیشه لرستان نیز شهرت دارد. ابشار بیشه درست در کنار روستای بیشه واقع شده است. تپه‌های کلاه کو در شرق این آبشار و کوه ازگن در شمال این آبشار قابل رویت هستند. از این ارتفاعات می‌توانید روستای زیبای چشمه پریان را نیز مشاهده کنید. در اطراف این آبشار جاهای دیدنی بسیاری نیز وجود دارد که برای گردشگران قابل‌توجه است.

ابشار بیشه

ویژگی‌های آبشار

ارتفاع این آبشار تا نقطه برخورد با زمین 48 متر است. 10 متر بعد از برخورد با زمین در نهایت این آبشار به رودخانه سزار می‌ریزد. عرض تاج آبشار نیز 20 متر است. ایستگاه قطار بیشه درست در بالای آبشار واقع شده و روبه روی آن چشمه‌های پُرآب متعددی دیده می‌شود که منظره بی‌‌نظیری را خلق کرده‌اند. به علت هم‌جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه می‌توان این منطقه را یکی از بهترین مقاصد گردشگری به‌خصوص در پاییز و بهار دانست.

زیبایی آبشار

مسیر آبشار بیشه

آبشار بیشه خرم آباد در 60 کیلومتری این شهر واقع شده است و اگر بخواهید با ماشین به آنجا بروید حدود یک ساعت زمان نیاز دارید. جالب اینجاست که با قطار نیز می‌توانید به این آبشار برسید. این آبشار در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان درود واقع شده است. پس با قطار از این شهر تا آبشار راهی نیست، ضمن اینکه این مسیر ریلی کشور که در مسیر راه آهن تهران‌_جنوب واقع شده است یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران است و ایستگاه بیشه یکی از زیباترین ایستگاه‌های راه آهن کشور محسوب می‌شود. اگر از درود با قطار به این آبشار سفر کنید تنها 35 دقیقه در مسیر خواهید بود.

مطلب پیشنهادی:  مانتوی زرد خود را این‌گونه ست کنید

ایستگاه راه آهن بیشه

امکانات رفاهی آبشار بیشه

در اطراف آبشار بیشه، امکانات رفاهی محدود و متناسب با طبیعت منطقه برای گردشگران فراهم شده است که می‌توان به پلاژهای اقامتی، چادرهای اسکان، خانه بهداشت، پارکینگ، سرویس بهداشتی، تلفن، رستوران، فروشگاه مواد غذایی، بازارچه‌های بومی و… اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به آبشار

هرچند لرستان در اردیبهشت‌ماه به اوج زیبایی خود می‌رسد؛ اما اگر می‌خواهید زمانی به دیدن این آبشار بروید که طبیعت آن شما را مسحور خود کند، بدون شک باید فصل پاییز را انتخاب کنید.

مسیر قطار بیشه

سخن پایانی

آبشار بیشه یکی از معروف‌ترین آبشارهای ایران است که طبیعت‌گردان علاقه خاصی به آن دارند. این آبشار یکی از بهترین لوکیشن‌های عکس‌برداری پاییزی و بهاری است. با این حال لوکیشن ایستگاه راه آهن بیشه نیز یکی از بهترین و رویایی‌ترین لوکیشن‌های کشور برای عکس‌های پاییزی است. در سفر به این آبشار می‌توانید به دیدن ایستگاه راه آهن بیشه نیز بروید و از زیبایی آن نیز لذت ببرید. اگر دلتان می‌خواهد به لرستان سفر کنید حتما از قلعه پر رمز و راز فلک و الافلاک نیز دیدن کنید.

یک نظر

  1. مرتضی یاراحمدی

    26 آبان 1402 در 9:25 ب.ظ

    سلام هموطنان عزیز ابشار بیشه مطعق به دورود میباشد نمیدونم چرا میخان ربطش بدن به خرم اباد الان مسیر ماشین دورود به ابشار بیشه اسفالت شده نیم ساعت هم طول نمیکشه ممنون از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…