7 روش ساده برای نظافت حمام و دستشویی!

0
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظافت حمام و دستشویی یکی از آن کارهایی است که باید آن را بسیار جدی بگیرید. زیرا حمام و دستشویی خیلی سریع به محلی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها تبدیل می‌شوند.
تمیز کردن حمام و دستشویی

بسیاری از خانم‌ها برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که برای سلامتی آن‌ها بسیار مضر است. تا انتهای این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا شما را با مواد طبیعی و کم ضرر برای نظافت حمام و دستشویی آشنا کنیم.

مواد طبیعی برای نظافت حمام و دستشویی

فرقی نمی‌کند که حمام شما بزرگ باشد یا کوچک، تمیز نگه داشتن حمام برای بسیاری از افراد در اولویت قرار دارد. تمیز کردن مداوم سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی بصری، از نظر بهداشتی نیز بسیار حائز اهمیت است. نظافت حمام اگر به اندازه کافی نباشد به باکتری‌ها و قارچ‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی تکثیر شوند و به فرم‌های کپک زده تبدیل شوند که سلامت ما را به خطر می‌اندازد. برای نظافت حمام و دستشویی توصیه ما به خانم‌ها این است که برای سلامتی خود ارزش قائل باشند و از مواد غیر سمی برای شستشو استفاده کنند.

نظافت حمام و دستشویی

چگونه جرم کاشی توالت را ازبین ببریم

برای تمیز کردن کاسه توالت با مواد طبیعی، بهتر راه این است که آب یک لیموی تازه را روی قسمت مورد نظر بریزید و مقداری نمک روی آن بپاشید. زیرا ترکیب آبلیمو و نمک اسید موجود در لیمو را فعال می‌کند و تمام جرم‌ها را از بین می‌روند.

نظافت حمام و دستشویی با استفاده از جوش شیرین

برای نظافت حمام و دستشویی از هرگونه لک و از بین بردن بوی نامطبوع، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید، خمیر یکدستی ایجاد می‌شود. سپس یک اسفنج یا پد پنبه‌ای را با آن مرطوب کنید و روی لکه‌های زرد یا قهوه‌ای بمالید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس توالت و حمام را تمیز کنید.

نظافت حمام و دستشویی

شست و شوی وان حمام

وان حمام یکی از بخش‌های مهم در منزل است که نظافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه تجمع میکروب در این ناحیه باعث ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود. اگر آلودگی و زردی وان حمام زیاد نیست و می‌خواهید با استفاده از مواد شوینده کم ضرر آن را از بین ببرید، بهترین روش استفاده از جوش شیرین است. پودر جوش شیرین را روی سطح ریخته و با یک اسفنج مرطوب روی سطح پخش کنید. در نهایت آن را با آب تمیز بشویید. درصورتی که سطح آلودگی حمام شما زیاد است می‌توانید با رعایت نکات ایمنی، از مواد شوینده مانند جرمگیر استفاده کنید.

چگونه جرم کاشی و سرامیک حمام دستشویی را ازبین ببریم؟

اگر حمام و توالت به طور مرتب تمیز نشوند، بین درزها و سوراخ‌های سطح کاشی و سرامیک حمام، کپک و قارچ ظاهر می‌شود. یکی از بهترین راه‌های از جرم و لکه‌های آب از سطح کاشی‌ها، استفاده از جوش شیرین است. این روش از چسبیدن انگل‌ها به صفحات چرب جلوگیری می‌کند. می‌توانید هفته‌ای یکبار کاشی‌های حمام و دستشویی را با این روش تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  منابع کراتین و راه‌های تامین آن از مواد غذایی

نظافت حمام و دستشویی

بهترین جرم کاشی و سرامیک باید چه ویژگی داشته باشد؟

اثربخشی و کیفیت محصول، از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب جرم گیر کاشی و سرامیک باید در نظر بگیرید. جرم‌گیر خوب باید بدون اینکه آسیبی به کاشی و سرامیک شما برساند از پاک کنندگی بالایی برخوردار باشد. ویژگی ضدقارچ بودن شوینده نیز از موارد مهمی است که هنگام انتخاب شوینده باید درنظر داشته باشید، چرا که این ویژگی خیال‌تان را از بابت کم شدن سرعت قارچ و کپک بر روی کاشی و سرامیک راحت می‌کند.

دیوار و سقف حمام و توالت را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن دیوار و سقف حمام و توالت، یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید و بر روی سقف و یا یوار بکشید ۱۵ دقیقه صبر کنید. این روند را تکرار کنید و بگذارید سرکه یک شب روی سطوح بماند تا اثر کند. پس از این مدت، اسفنجی که حاوی پراکسید هیدروژن است را به قسمت‌هایی که باید تمیز و براق باشند بمالید.

نظافت حمام و دستشویی

 نظافت شیر آب و آینه حمام  و دستشویی

برای تمیزی آینه مقداری سرکه و آب را به آن بمالید و آبکشی نمایید. برای نظافت و برق انداختن شیر آب حمام و توالت، سرکه و آب را در ظرفی ریخته و با یک اسفنج به ناحیه مورد نظر بمالید و 15 دقییقه صبر کنید بعد بشویید.

استفاده از نوشابه گازدار برای نظافت حمام و دستشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید برای تمیز کردن حمام و دستشویی از آن استفاده کنید نوشابه گازدار است که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود؛ برای استفاده از این روش تنها کافی است یک شیشه نوشابه گازدار را در حمام و یا سرویس بهداشتی خالی کرده و بعد از چند دقیقه با استفاده از یک برس سیمی آن را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

از بین بردن خط اخم خواسته همه افراد است که برای آن حاضر هستند که پول زیادی را صرف کنند. هم…