ماموریت مرموز ناسا: سفر به مریخ همراه یک دانشمند ایرانی!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به مریخ رویای دیرینه بشر است که قرن‌ها برای رسیدن به آن نقشه ریخته و تلاش کرده است. آیا این رویا شدنی است؟ آیا زمان آن فرارسیده که آرام‌آرام برای ترک این سیاره خاکی آماده شویم؟
سفر به مریخ

تصور قدم زدم روی سیاره سرخ مریخ شاید تا چند سال پیش فقط یک رویای دیرینه بود؛ اما حالا از هر چیزی به ما نزدیک‌تر است. ناسا در جدیدترین اقدام خود گروهی از دانشمندانش را در مکانی شبیه سازی شده مانند مریخ آموزش می‌دهد تا برای سفر به مریخ و زندگی روی آن آماده شوند! با دلتامگ همراه باشید.

اولین سفر انسان به مریخ کی اتفاق می‌افتد؟

سفر به مریخ همیشه موضوع اصلی بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی بوده است؛ اما حالا ناسا از همیشه به تحقق یافتن این رویا نزدیک‌تر است. ناسا یک سفر شبیه سازی شده به مریخ در زیستگاه مرکز فضایی جانسون در هیوستون را تدارک دیده که یکی از افراد آن تیم، ایرانی و فردی به نام کمک عبادی است.

اولین سفر انسان به مریخ کی اتفاق می‌افتد؟

اعضای تیم سفر شبیه سازی شده به مریخ چه کسانی هستند؟

در این سفر چهار نفر از دانشمندان ناسا به نام‌های آبیشک باگات، سوزان هیلبیگ، آریانا لوتسیچ و کامک عبادی حضور دارند.

سفر به مریخ چقدر طول می‌کشد؟

این دانشمندان قرار است در روز جمعه مصادف با 26 ژانویه وارد تاسیسات زمینی این زیستگاه شوند تا در طول ماموریت خود یک سفر شبیه سازی شده 45 روزه به مریخ را تجربه کنند. این افراد 11 مارس از تاسیسات خارج خواهند شد.

شفر شبیه سازی شده به مریخ با دانشمند ایرانی

در طول سفر به مریخ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

دانشمندان در طول این مدت چگونگی سازگار شدن با انزوا، محصور شدن در سیاره سرخ، شرایط کاری در طول ماموریت و سفرهای فضایی را تجربه کنند و یاد بگیرند.

مطلب پیشنهادی:  دلیل حاضر جوابی کودک چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

ماموریت کامک عبادی چیست؟

به گفته خود او خدمه در طول این سفر زندگی و کار در فضاپیما و سناریوهای اکتشاف در مریخ را بررسی و مطالعه خواهند کرد. مسئولیت‌های آن‌ها شامل طیف وسیعی از وظایف عمومی، نمایش فناوری، عملیات فضاپیما، تعمیر و نگهداری و رسیدگی به ناهنجاری‌های غیرمنتظره در طول سفر رفت و برگشت به مریخ خواهد بود.

کامک عبادی

فضانوردان سفر به مریخ چه چیزهایی را تجربه می‌کنند؟

آن‌ها باید خود را با شرایط ماموریت‌های فضایی طولانی مانند تاخیرهای ارتباطی، عدم دسترسی به غذای تازه، فقدان حریم خصوصی، عدم دسترسی به تلفن و اینترنت و انزوای کامل از دنیای خارج وفق دهند و تک‌تک این مسائل را بررسی و مطالعه کنند و به این سوال که چرا سفر به مریخ بی بازگشت است پاسخ دهند.

فضانوردان سفر به مریخ چه چیزهایی را تجربه می‌کنند؟

سفر به مریخ در چه سالی است؟

این سفر شبیه سازی شده به مریخ قرار است در چهار مرحله انجام و در هر مرحله با چهار دانشمند داوطلب صورت گیرد که اولین آن در ژانویه سال 2024 و آخرین آن در 16 دسامبر 2024 رخ خواهد داد. این سفر نوید بخش زندگی در سیارات دیگر برای انسان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…