خرید زمین در نور متری چند؟ + جدول قیمت

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه‌های طبیعی و دیدنی و فرصت‌های خرید زمین در نور بپردازیم. با ما در دلتا مگ همراه باشید.
قیمت خرید زمین در شهر نور

خرید زمین در شمال، مخصوصا در نوار ساحلی همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است. شهرهای استان مازندران عمدتا ساحلی هستند و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای دارند. به همین دلیل همواره مورد استقبال شهرهای بزرگ بزرگ قرار داشته‌اند. از طرفی با توجه به ویلاسازی و شهرک‌سازی گسترده در شهرهای شمالی، خرید زمین و یافتن زمین‌های مستعد ویلاسازی در مازندران اهمیت ویژه‌ای یافته‌ است. خرید زمین در نور که از شهرهای بزرگ مازندران است، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

خرید خانه در شمال

نور کجاست؟

از نوشهر به سمت شرق که می‌روید بعد از کمتر از 50 کیلومتر و با عبور از ساحل زیبای رویان، به شهری می‌رسید که به نور معروف است. نور از شهرهای استان مازندران است که از شمال به ساحل زیبای خزر متصل است و از جنوب به دامنه‌های البرز می‌رسد. اگر از نور به شرق بروید به محمودآباد و آمل می‌رسید. این شهر از بزرگ‌ترین شهرهای استان مازندران است و فرصت خرید زمین در نور با توجه به پیشرفت روزافزون منطقه، استثنایی است.

دسترسی‌های نور

برای رسیدن به شهرستان نور راه‌های متنوعی وجود دارد.

دسترسی جاده‌ای: جاده هراز، جاده چالوس و بزرگراه تهران-شمال و بهترین مسیرهای دسترسی جاده‌ای از تهران به نور هستند.

دسترسی ریلی: برای سفر با قطار به نور می‌توانید از تهران به ایستگاه قائمشهر بروید. زیرا درحال حاضر، نزدیک‌ترین ایستگاه به نور همین ایستگاه است.

دسترسی هوایی: اگر مسیر هوایی را می پسندید باید بلیط فرودگاه ساری را تهیه کنید. این فرودگاه، تنها و نزدیک ترین فرودگاه به نور است.

خرید زمین در نور

تقسیمات سیاسی نور

نور دارای سه بخش به نام‌های مرکزی، چمستان و بلده است. بخش مرکزی شامل شهرهای نور، رویان، ایزدشهر و همچنین و روستاهای مهمی است. بخش چمستان به مرکزیت شهری همین نام و در فاصله 15 کیلومتری جنوب شرقی نور قرار دارد. دهستان زیبای لاویج در بخش چمستان، جلای خاصی به این منطقه داده است. همچنین این بخش از روستاهای فراوان دیگری هم تشکیل شده است. بخش بلده نیز با مرکزیت شهری به همین نام در 85 کیلومتری جنوب شهر نور قرار دارد روستاهای مهم و زیبای این بخش نه تنهادرسطح استان بلکه در سطح کشور نیز شهرت خاصی دارد. که نمونه ی این ادعا روستای یوش بلده زادگاه پدرشعر نوی ایران نیمایوشیج است. وسعت و تنوع جغرافیایی، خرید زمین در نور را نسبت به سایر شهرهای مازندران مناسب‌تر کرده است.

جاهای دیدنی نور

مجاورت نور با دریا و جنگل و کوهستان، جاذبه‌های این شهر را زبان‌زد عام و خاص کرده است. از معروف ترین جاذبه‌های طبیعی نور می‌توان به دریاچه الیمالات اشاره کرد. در زیر چند تا از جاهای دیدنی نور را می‌آوریم:

  • پارک جنگلی نور
  • خانه نیما یوشیج
  • آبشار آب پری
  • آبشار حرم او یا حرم آب
  • روستاهای لاویج، پیمده، کالج و کرسی
  • قلعه پولاد بلده
  • کاخ تمیشان
  • ساحل زیبای نور و رویان
  • آبشار ونوش
مطلب پیشنهادی:  تجربه زندگی لوکس با خرید آپارتمان در خیابان شیراز جنوبی

عوامل تاثیرگذار در قیمت زمین در نور

قیمت زمین در نور به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه، شرایط آب و هوایی، مناظر طبیعی دلنشین و فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری پرسود، از سایر مناطق کشور کمی متفاوت و بیشتر است. در زیر نکات مهمی که هنگام خرید زمین در نور باید به آنها توجه کرد را می‌آوریم:

  • متراژ زمین
  • موقعیت جغرافیایی (شهری، ساحلی، جنگلی و روستایی)
  • نوع کاربری (مسکونی، تجاری، صنعتی و کشاورزی)
  • مجوز بهره‌برداری زمین از ادارات ذی‌صلاح
  • استعلامات سند و مدارک زمین از سازمان‌ها و شهرداری
  • نزدیکی به دریا و جنگل
  • فاصله تا شهر و مراکز تجاری
  • قرار گرفتن در مناطق توریستی

خرید زمین در نور، بخش مرکزی

همانطور که گفته شد، بخش مرکزی نور شامل شهر نور، رویان و ایزدشهر است. هر سه شهر از شهرهای توریستی و معروف شمال کشور برای خرید زمین هستند. با توجه به وجود امکانات شهری و شهرک‌های ساحلی مدرن و ویلاهای لوکس در این بخش، خرید زمین برای ساخت‌وساز ویلا بسیار تقاضا دارد و همچنین قیمت زمین در نور به نسبت بخش‌های دیگر بالاتر است.

خرید زمین در نور، چمستان

خرید زمین در چمستان، آن‌هم در مناطق جنگلی طرفدار زیادی دارد. روستاهایی مانند عباس کلا، نعمت آباد و آهودشت جزو بهترین مناطق برای خرید زمین در چمستان محسوب می‌شوند. به طور کلی می‌توان بیان کرد که قیمت زمین در چمستان نسبت به قیمت زمین در نور پایین‌تر می‌باشد.

خرید زمین در نور، بلده

بلده که در بخش جنوبی شهرستان نور قرار دارد، نسبت به چسمتان و شهرهای نور، ایزدشهر و رویان پیشرفت و رشد کمتری در ویلاسازی و جذب توریست داشته است. به همین دلیل خرید زمین در بلده نور، قیمت به مراتب پایین‌تری از خرید زمین در نور و خرید زمین در چمستان دارد.

قیمت زمین در نور

همانطور که بیان شد عوامل متعددی در قیمت زمین در نور تاثیرگذار است که متراژ، کاربری و موقعیت زمین از این عوامل هستند. در این بخش با استفاده از آگهی‌های سایت ملکی دلتا به نمونه‌های از قیمت زمین در نور اشاره می‌کنیم:

نوع ملک متراژ (متر) قیمت هر متر مربع (تومان) قیمت کل (تومان)
زمین مسکونی و ساحلی 500 70,000,000 35,000,000,000
زمین مسکونی داخل شهر 204 25,000,000 5,100,000,000
زمین مسکونی جنگلی 360 10,000,000 3,600,000,000
زمین مسکونی جنگلی 300 2,833,000 850,000,000
زمین باغی 220 2,273,000 500,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله مرزداران تهران کجاست؟+ نمونه آگهی خرید

مرزداران در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. مرزداران در نزدیکی م…