جاهای دیدنی چابهار؛ از گورستان اجنه تا کوه‌های مریخی!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کدام یک از شهرهای جنوب کشور را بیشتر دوست دارید؟ فکر می‌کنید کدام شهر جذابیت بیشتری داشته باشد؟ تابه‌حال به فکر سفر به چابهار افتاده‌اید؟ جاهای دیدنی چابهار را می‌شناسید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
جاهای دیدنی چابهار

جاهای دیدنی چابهار از روستای درک تا کوه‌های مریخی هرکدام دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از نظر گردشگری در میان سایر جاذبه‌های ایران متمایز کرده است. همراه دلتامگ با این جاذبه‌های زیبا بیشتر آشنا شوید.

کوه‌ های مریخی، سرزمینی ورای کره خاکی در چابهار

یکی از زیباترین و عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابهار کوه‌های مریخی است که بخشی از مواهب طبیعی ایران هستند. در میان این کوه‌ها، دریاچه‌ای صورتی‌رنگ بانام لیپار وجود دارد که به دریاچه صورتی چابهار مشهور شده است. ترکیب این کوه‌های عظیم با دریاچه صورتی لیپار منظره‌ فوق‌العاده‌ای خلق کرده است. این منطقه هرسال میزبان همایش مریخ‌نوردی است تا معرفی آن به دنیا آسان‌تر شود.

کوه‌ های مریخی، سرزمینی ورای کره خاکی در چابهار

ساحل درک، از بین رفتن مرز بین رویا و واقعیت

یکی از جاهای دیدنی چابهار ساحل درک است، این همان ساحلی است که در آن مرز بین خیال و واقعیت از بین می‌رود. در این ساحل دریای عمان و اقیانوس هند یکدیگر را ملاقات می‌کنند. در درک می‌توانید سه ساحل ماسه‌ای، شنی و مرجانی را در کنار هم ببینید. این ساحل و روستای زیبایش در فاصله 170 کیلومتری از منطقه آزاد چابهار واقع شده‌اند.

ساحل درک، از بین رفتن مرز بین رویا و واقعیت

گورستان جن تیس از عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابهار

در روستای 2500 ساله تیس گورستان خاموش و پر از رمز و رازی وجود دارد که محلی مرموز برای بلوچ‌ها است. آن‌‌ها نام این گورستان را جن سنط یا گورستان جن گذاشته‌اند. این گورستان با سنگ‌قبرهای غول‌پیکرش، برای ماجراجویان و علاقه‌مندان به دنیای اسرارآمیز، مکان بسیار جذابی است. محلی‌ها معتقدند که اجنه مردگان خود را در این قبرستان دفن می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین زمان برای سمپاشی خانه

گورستان جن تیس از عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابهار

سواحل مکران، سواحل رویایی چابهار

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی چابهار سواحل مکران است که گنجینه ناشناخته‌ای از جاذبه‌ها را در دل خود جا داده است. تلفیق بیابان و دریا در این سواحل چشم هر بیننده‌ای خیره می‌کند. سواحل مکران یکی از باشکوه‌ترین چشم‌اندازهای طلوع و غروب خورشید را به دلیل اتصال مستقیم به اقیانوس دارند.

سواحل مکران، سواحل رویایی چابهار

گل افشان تنگ، از عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابهار

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر بندری در جنوب ایران پدیده گل افشان است. گودال‌هایی که گل را همچون فواره به هوا پرتاب می‌کنند! کوه گل افشان در بندر تنگ واقع شده و حدود 100 متر ارتفاع دارد. برای دیدن این پدیده‌ عجیب باید به روستای تنگ بروید که حدود 80 کیلومتر از شهر کنارک فاصله دارد.

گل افشان تنگ، از عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابهار

بهترین زمان سفر به جاهای دیدنی چابهار

از آنجایی که چابهار در جنوب ایران واقع شده پس قطعا آب‌وهوای گرم و شرجی دارد. فصل‌های سرد سال یعنی زمستان و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر عجیب و بندر ویژه ایران است. در فصل بهار و در عید نوروز این شهر بسیار شلوغ می‌شود پس اگر دلتان می‌خواهد با خیال راحت به دیدن جاذبه‌های آن بروید، زمستان می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…