انواع درب اتاق خواب شیک و مدرن

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درب اتاق خواب علاوه بر جنبه عملکردی، در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. در این مطلب با ۵ مدل درب اتاقی شیک و مدرن آشنا می‌شوید.
انواع درب اتاق خواب

درب اتاق خواب علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، در زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. در این مطلب از دلتامگ با انواع درب اتاقی شیک و کاربردی آشنا می‌شوید.

انواع درب اتاق خواب

در اتاق خواب در سبک‌های متنوعی طراحی می‌شود و نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. برای مثال در خانه‌های مدرن، درب اتاق ظاهری ساده دارد و در خانه‌های کلاسیک شاهد جزئیات، قاب‌بندی و تزیینات درب هستیم. در ادامه با جدیدترین و کاربردی‌ترین انواع درب اتاق خواب آشنا می‌شوید.

انواع درب اتاق خواب

درب اتاق ریلی یا کشویی

درب کشویی یا ریلی به دو صورت روکار و توکار اجرا می‌شود و گزینه‌ای عالی برای خانه‌های کوچک است. چرا که هنگام باز کردن درب، فضا اشغال نمی‌شود. این مدل درب نسبت به سایر مدل‌ها هزینه بیشتری دارد و با متریال‌های متنوعی مانند چوب، آلومینیوم، شیشه، فلز و فایبرگلاس قابل اجرا است. باید دقت کنید که ریل و یراق‌آلات درب کشویی از کیفیت کافی برخوردار باشند تا درب برای مدت طولانی عمر کند.

درب فریم لس یا بدون چارچوب

این مدل درب اتاق خواب به صورت یکپارچه و هم‌سطح با دیوار اجرا می‌شود و چارچوب و لولا ندارد. درب فریم لس تحت عنوان درب مخفی نیز شناخته می‌شود و در دکوراسیون منزل کاربرد ویژه‌ای دارد.

می‌توانیم به وسیله آن ظاهری یکدست و مینیمال در تمام فضاهای خانه ایجاد کنیم. قیمت این مدل درب نسبتاً بالا است. یعنی چیزی حدود ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان باید برای این درب اتاقی هزینه کنید. برای ساخت درب فریم لس از دو متریال ام دی اف و چوب استفاده می‌شود.

انواع درب اتاق خواب

درب اتاق خواب پاکتی

این مدل درب اتاق خواب ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد و از این جهت مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. طراحی درب پاکتی همانند درب کشویی است. با این تفاوت که لنگه در، هنگام باز شدن داخل محفظه‌ای درون دیوار پنهان می‌شود. این مدل درب نیز برای فضاهای کوچک گزینه خوبی است.

مطلب پیشنهادی:  با برچسب کاشی، بدون صرف هزینه زیاد آشپزخانه خود را نو کنید

انواع درب اتاق خواب

در اتاق خواب چوبی

درب چوبی انتخابی گران‌قیمت و لوکس است و در خانه‌های لاکچری کاربرد دارد. این مدل درب اتاقی در سبک‌های مدرن و کلاسیک ساخته می‌شود. برای ساخت درب چوبی از چوب گردو، بلوط، روسی، ملچ، راش و افرا استفاده می‌شود.

می‌توانیم سطح روی درب را با رنگ پلی اورتان یا پلی استر بپوشانیم تا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و نور خورشید پیدا کند. رنج قیمت از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود و با توجه به ضخامت و جزئیات آن قیمت بیشتری پیدا می‌کند.

انواع درب اتاق خواب

در اتاق خواب با روکش چوب

درب ام دی اف با روکش چوب یکی از پرکاربردترین و به صرفه‌ترین مدل‌ها برای خانه‌های امروزی است. می‌توانیم این مدل درب را با روکش چوب‌های مختلفی مانند افرا، بلوط، گردو و … داشته باشیم. ضخامت روکش درب حدود ۱ تا ۲ میلیمتر است. قیمت درب با روکش چوبی در مقایسه با درب تمام چوب بسیار پایین‌تر است و به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد.

انواع درب اتاق خواب

سخن پایانی

درب اتاق خواب علاوه بر جنبه کاربردی، در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز نقش دارد. درب چوبی یا دارای روکش چوب، برای خانه‌های مدرن و کلاسیک انتخاب خوبی است. همچنین اگر با مشکل کمبود فضا مواجه هستید، باید از درب کشویی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…