انواع درب کشویی شیک و کاربردی در دکوراسیون منزل

1
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درب کشویی می‌تواند گزینه خوبی برای تفکیک فضاها در خانه باشد. در این مطلب با انواع درب کشویی شیک و کاربردی در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.
انواع درب کشویی در دکوراسیون منزل

درب کشویی در مدل‌های متنوعی طراحی می‌شود و بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فضا در خانه‌های کوچک است. از درب‌های کشویی بیشتر برای تفکیک فضا در خانه‌های مستطیلی استفاده می‌شود. می‌توانیم برای حمام و سرویس بهداشتی هم از این مدل درب استفاده کنیم و به این شکل استفاده بهینه‌ای از فضا داشته باشیم. در این مطلب از دلتامگ، با ۷ مدل درب کشویی کاربردی در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

انواع درب کشویی

درب کشویی با توجه به کاربرد آن در فضا، دارای مدل‌های متنوعی است و می‌توانیم بر اساس کاربری فضا و سبک دکوراسیون یک مدل مناسب را انتخاب کنیم. در ادامه با ۷ مدل درب کشویی پرکاربرد در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

انواع درب کشویی در دکوراسیون منزل

درب کشویی پنهان شونده

درب کشویی مخفی یا پنهان شونده، یکی از جدیدترین انواع درب در دکوراسیون منزل است. هنگام بستن درب، لنگه‌های آن درون دیوار مخفی می‌شوند و به این طریق بهترین گزینه برای تفکیک فضاهای مختلف در خانه است. می‌توانیم به این وسیله در مواقع نیاز یک نشیمن خصوصی داشته باشیم و یا حتی آشپزخانه را از دید پنهان کنیم.

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی برای استفاده بهینه از فضا گزینه بسیار خوبی است. با باز و بسته کردن درب، لنگه‌های آن به صورت یک آکاردئون باز و بسته می‌شوند. با نصب این مدل درب در میان پذیرایی و نشیمن خانه، می‌توانیم دو بخش مجزا و مرتبط داشته باشیم که در صورت نیاز به یکدیگر دید دارند.

انواع درب کشویی در دکوراسیون منزل

درب چوبی مشبک

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های درب کشویی، درب چوبی مشبک است. به وسیله این مدل درب، می‌توانیم علاوه بر تفکیک فضاها، از نور فضاهای مجاور استفاده کنیم. زیبایی این مدل درب، باعث شده است که طرفداران بسیاری داشته باشد و بیشتر برای دکوراسیون خانه‌های ایرانی به کار رود. اگر علاقه‌مند به سبک دکوراسیون کلاسیک هستید، این مدل درب کشویی برای شما بهترین انتخاب است.

درب شیشه‌ای

درب شیشه‌ای کشویی بیشتر برای ارتباط فضاهای مختلف خانه با تراس، حیاط خلوت یا پاسیو کاربرد دارد. این مدل درب در عین فراهم کردن نور طبیعی، نقشی جداکننده ایفا می‌کند و برای خانه‌هایی که چشم‌انداز زیبایی دارند، بهترین انتخاب است.

درب شیشه‌ای با انواع شیشه‌های مات یا شفاف قابل اجرا است. مدل‌های پیشرفته این مدل درب، دارای سنسورهای نوری است و با روشن شدن هوا حالت مشجر به خود می‌گیرد تا دید به فضای داخلی خانه را محدود کند. البته از این مدل درب برای جداسازی فضاهای داخلی نیز استفاده می‌شود. به این ترتیب در عین جداسازی فضاها، می‌توانیم از نور فضاهای مجاور بهره ببریم.

مطلب پیشنهادی:  پذیرایی شیک می‌خوای؟ این ۳ تا کارو نکن!

انواع درب کشویی در دکوراسیون منزل

درب کرو یا منحنی

این مدل درب نیز در دسته‌بندی درب‌های کشویی پنهان شونده قرار می‌گیرد و برای گوشه‌های کرو و منحنی خانه مناسب است. برای مثال می‌توانید در گوشه اتاق خواب خود یک رختکن یا سرویس بهداشتی داشته باشید و با استفاده از این درب، دید به داخل آن را محدود کنید.

انواع درب کشویی در دکوراسیون منزل

درب ریلی چوبی ساده

درب چوبی ساده، از جمله قدیمی‌ترین مدل‌های درب کشویی است و در فضاهای مختلف منزل کاربرد دارد. فقط دقت کنید که برای سرویس بهداشتی و حمام باید از چوب ضد آب استفاده کنیم تا در اثر رطوبت آسیب نبیند.

برای جداسازی فضاهای پذیرایی و نشیمن می‌توانیم از این مدل درب استفاده کنیم و به این شکل کاربری فضا را افزایش دهیم. می‌توانیم در مراسم و میهمانی‌ها، درب را باز کنیم و یک فضای باز و وسیع برای پذیرایی از میهمانان داشته باشیم.

درب جعبه‌ای یا پاکتی

درب جعبه‌ای یا پاکتی یک مدل درب کشویی جذاب است که برای پوشاندن کامل یک فضا کاربرد دارد. برای مثال می‌توانیم با استفاده از این درب، یک آشپزخانه مخفی داشته باشیم و یا در سوییت‌ها یک اتاق خواب پنهان با تخت تاشو طراحی کنیم. لنگه‌های درب جعبه‌ای، در دو زاویه روی ریل کشیده می‌شوند و به این ترتیب یک فضا را به خوبی محصور می‌کنند.

انواع درب کشویی در دکوراسیون منزل

سخن پایانی

انواع درب‌های کشویی در دکوراسیون منزل کاربرد دارند و می‌توانیم به وسیله آن‌ها فضاهای مختلف را از هم تفکیک کنیم. درب‌های کشویی پنهان شونده و پاکتی از جمله جدیدترین مدل‌ها هستند که در خانه‌های مدرن کاربرد دارند. نوع هوشمند این مدل درب‌ها نیز در خانه‌های هوشمند دیده می‌شود که امکانات جالبی را در خانه فراهم می‌کنند.

یک نظر

  1. ناشناس

    22 آذر 1402 در 4:14 ب.ظ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    خواستم بدونم درب کشویی اکاردئونی رو از کجا میتوان تهیه کرد(از تهران)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

7 مدل کاغذ دیواری جدید که فضای خانه را شیک و گران نشان می‌دهد

یکی از مواردی که در دیزاین داخلی خانه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و تاثیر بسیار زیادی بر …