5 ویژگی بارز خانه لوکس ایرانی

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه لوکس ایرانی بیشتر به تزیینات مجلل و کلاسیک شناخته می‌شود. اما ما در این مطلب به ویژگی‌های جالبی اشاره می‌کنیم که کمتر به آن‌ها توجه شده است.
دکوراسیون خانه لوکس ایرانی

خانه لوکس ایرانی به طراحی مجلل و کلاسیک شناخته می‌شود. تزیینات بسیار و استفاده از دکوری‌های شیک از جمله مشخصات بارز این خانه‌ها است. در این مطلب از دلتامگ با مشخصه‌های بارز خانه لوکس ایرانی آشنا می‌شوید.

خانه لوکس ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

با شنیدن عبارت خانه لوکس یاد چه چیزهایی می‌افتید؟ فرش‌های نفیس ایرانی، پرده‌های والان‌دار، مبلمان استیل و خیلی چیزهای دیگر برای ما تداعی‌گر خانه های لوکس ایرانی هستند. اما در این مطلب ویژگی‌هایی را نام می‌بریم که کمتر به آن‌ها توجه شده است.

دکوراسیون خانه لوکس ایرانی

آشپزخانه جزیره

آشپزخانه جزیره ای یکی از ویژگی‌های بارز خانه‌های لوکس ایرانی است. جزیره آشپزخانه در آشپزخانه بزرگ و کوچک با توجه به نیاز فضا قابل اجرا است و باید مطابق با سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه طراحی شود.

در خانه‌های لوکس معمولاً جزیره بزرگ کار می‌شود و روی آن با سنگ‌های آنتیک پوشیده می‌شود. همچنین ممکن است سینک و اجاق گاز روی جزیره کار شوند و به این شکل کاربری آشپزخانه تا حد خوبی ارتقا پیدا کند.

دکوراسیون خانه لوکس ایرانی

نشیمن در پاسیو، تراس و یا روف گاردن

داشتن یک فضای نشیمن در پاسیو، حیاط خلوت و روف گاردن، یکی از ویژگی‌های بارز خانه لوکس ایرانی است. چیدمان این فضاها اهمیت بسیاری دارد و باید مطابق با استانداردها و نیاز ساکنین خانه انجام شود. برای مثال فضای نشیمن گود که با سه تا ۵ پله پایین می‌رود ایده بسیار جالبی است که در فضای داخل و خارج خانه قابلیت اجرا دارد.

چیدمان مناسب مبلمان

چیدمان مبل در خانه اصول خاصی دارد و اگر خانه لوکس می‌خواهید باید از آن‌ها تبعیت کنید. چیدمان متقارن در میان خانه‌های لوکس ایرانی بیشترین طرفدار را دارد. اما سایر روش‌های چیدمان هم در خانه‌های مدرن قابل اجرا است. مهم این است که به نکات زیر توجه داشته باشیم:

  • بهتر است مبلمان به دیوار نچسبد. (پشت مبل می‌توانیم گل و گیاه، استند کتاب و هر وسیله دیگری قرار دهیم و استفاده بهینه از فضا داشته باشیم.)
  • مبلمان نباید تردد در فضا را سخت کند. از این رو رعایت فواصل استاندارد الزامی است.
  • بهتر است یک یا دو قطعه مبل با ظاهر متفاوت به عنوان مبل میزبان داشته باشیم.
  • باید مناسب‌ترین محل را برای چیدمان مبل راحتی و استیل انتخاب کنیم. برای مثال جلو تلویزیون یا شومینه، محل مناسبی برای چیدمان مبل راحتی است.
مطلب پیشنهادی:  سینک گرانتیتی برای خرید بهتر است یا استیل؟

دکوراسیون خانه لوکس ایرانی

تفکیک فضاها به شیوه مناسب

در خانه لوکس و مدرن ایرانی تمام فضاها به خوبی از یکدیگر تفکیک می‌شوند. در خانه‌هایی که پذیرایی مستطیل یکدست دارند، باید با استفاده از تکنیک‌های زیر، فضا را تقسیم‌بندی کنیم و بهترین استفاده را از آن داشته باشیم.

  • استفاده از مبلمان متنوع برای تفکیک فضا
  • استفاده از انواع پارتیشن
  • استفاده از کفپوش متفاوت
  • ایجاد اختلاف سطح (برای مثال ایجاد یک نشیمن گود می‌تواند ایده خوبی برای تفکیک فضا در خانه‌های مستطیلی باشد.)

دکوراسیون خانه لوکس ایرانی

استفاده از کفپوش مناسب

کفپوش نقش مهمی در لوکس نشان دادن خانه دارد. از میان پرطرفدارترین مدل‌های کفپوش برای دکوراسیون خانه لوکس ایرانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انواع سنگ آنتیک و زیبا مانند سنگ مرمر
  • پارکت و پارکت لمینیت
  • کفپوش اپوکسی

طرح و رنگ کفپوش باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل و نیاز فضا انتخاب شود. برای مثال اگر می‌خواهید خانه شما ظاهر لوکس و در عین حال صمیمی داشته باشد، پارکت برای شما بهترین انتخاب است.

دکوراسیون خانه لوکس ایرانی

سخن پایانی

برای دکوراسیون خانه لوکس نباید فقط به جزئیات و تزیینات توجه کنیم. انتخاب متریال و چیدمان مناسب نقش بسیار مهمی در لوکس نشان دادن خانه شما دارد. در این مطلب با ویژگی‌های بارز خانه‌های لوکس و گران قیمت ایرانی آشنا شدید و بر این اساس می‌توانید ظاهر خانه خود را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید.

تعداد کلمات مطلب: 584

یک نظر

  1. ناشناس

    10 دی 1402 در 12:34 ب.ظ

    بعضی برنامهابازنمیشود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مکان برای نصب آینه در خانه کدام قسمت است؟

امروزه بیشتر چیدمان‌های دکوراسیون داخلی بر اساس سبک فنگ‌شویی انجام می‌شود؛ چرا که بسیاری ا…