سینک گرانتیتی برای خرید بهتر است یا استیل؟

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنگام خرید سینک مردد هستید و نمی‌دانید سینک گرانیتی بهتر است یا استیل، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
سینک گرانیتی بهتر است یا استیل

با توجه به اینکه امروز جنس‌های مختلفی از سینک‌های ظرفشویی در بازار موجود است، انتخاب اصولی برای بسیاری از ما مشکل است؛ چرا که سینک ظرفشویی علاوه بر زیبایی باید از مزایای دیگری نیز برخوردار باشد، زیرا بیشتر از هر وسیله دیگری در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر سینک ظرفشویی گرانیتی به دلیل زیبایی، در بازار بسیار مورد توجه افراد قرار دارد؛ اما می‌توان مطمئن بود که علاوه بر زیبایی از دوام و کیفیت مناسبی نیز برخوردار است؟ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا درباره این موضوع که آیا سینک گرانیتی بهتر است یا استیل؟ اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

سینک گرانیتی بهتر است یا استیل؟

برای پاسخ به این سوال لازم است در ابتدا اطلاعات کافی درباره هریک از این سینک‌ها داشته باشید و بعد تصمیم بگیرید می‌خواهید از کدام نوع سینک استفاده کنید.

سینک گرانیتی بهتر است یا استیل

آشنایی با سینک گرانیتی

امروز در میان انواع مدل‌های سینک که تولید می‌شوند، نوع گرانیتی و استیل طرفداران بسیاری دارد. سینک ظرفشویی گرانیتی یکی از مدرن‌ترین تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه‌های امروزی است. به همین دلیل افرادی که از سبک مدرن برای خانه خود استفاده می‌کنند، تمایل دارند از این سینک برای آشپزخانه استفاده کنند. این مدل سینک از مواد پلیمری و سنگ گرانیت و همچنین رزین‌های اکریلیک و رنگ ساخته شده است که نسبت به سایر سینک‌ها ظاهری شیک و به روزتری دارد. حتی از نظر بهداشتی نیز این نوع سینک به دلیل آنتی باکتریال بودن نسبت به سایر سینک‌ها بهداشتی‌تر می‌باشد؛ اما برای اینکه تصمیم بگیرید این مدل سینک را خریداری کنید، این المان‌ها به تنهایی کافی نیست. بررسی موارد زیر در انتخاب نقش موثری دارد.

مقاوت سینک گرانیتی بیشتر است یا استیل؟

مقاومت سینک مهم‌ترین معیار برای خرید است. با توجه به اینکه احتمال افتادن ظروف از بالا روی سینک وجود دارد، بنابراین باید سینکی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد. در مدل‌های استیل ممکن است افتادن ظروف روی آن باعث فرورفتگی در سینک شود و یا حتی آن را سوراخ کند؛ اما اگر سینک شما گرانیتی باشد می‌توانید مطمئن باشید که مشکلی برای سینک به وجود نمی‌آید.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه خانه خود را نقاشی کنید

تحمل گرما در سینک گرانیتی بهتر است یا استیل

یکی از مهم‌ترین مزایای سینک استیل که باعث شده با توجه به مدل‌های مختلف سینک در بازار، همچنان در بیم مردم محبوب باشد؛ تحمل گرما در این مدل است. سینک‌های استیل به هیچ عنوان در مقابل گرما نمی‌سوزند و تیره نمی‌شوند؛ اما درباره سینک‌های گرانیتی نمی‌توان این اطمینان را داد و این امر به نوعی جزو معایب سینک گرانتی به شمار می‌آید.

تحمل گرما در سینک گرانیتی بهتر است یا استیل

تحمل خط و خش در کدام سینک بالاتر است

ماندگاری زیبایی سینک مانند روز اول جزو معیارهایی است که بسیاری از ما هنگام خرید به آن توجه داریم؛ بنابراین در این خصوص می‌خواهیم برسی کنیم که سینک گرانیتی بهتره یا استیل؟ همه ما شاهد آن هستیم که سینک‌های استیل در برابر خط و خش بسیار آسیب‌پذیر هستند و به راحتی با اجسام نوک تیز خراشیده می‌شوند. اما سینک گرانیتی در برابر خراشیدگی و خط افتادن مقاوم است؛ زیرا این نوع سینک‌ها به دلیل اینکه یک لایه محافظ روی آن کشیده شده تراکم بالایی دارند. این ویژگی مهم‌‎ترین تفاوت سینک گرانیتی با استیل است.

ضد لکه بودن سینک

از مزایا سینک گرانتی که باعث محبوبیت آن شده این است که لکه نمی‌شوند. این ویژگی برای خانم‌ها بسیار مهم است که لکه‌های آب روی سینک ظرف شویی به جای نماند؛ چرا که لکه‌های آب به مرور زمان درخشندگی سینک را از بین می‌برد.

سینک گرانیتی بهتر است یا استیل؟

 

رنگ بندی سینک گرانیتی بهتر است یا استیل

سینک‌های گرانیتی به دلیل تنوع بالای رنگ، در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نقش بسزایی دارد و شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون خانه خود رنگ مورد علاقه را انتخاب نمایید؛ اما در مقابل سینک‌های استیل تک رنگ هستند و در صورتی که قصد تعویض مجدد آن را داشته باشید، تغییر دکوراسیون آن زیاد به چشم نمی‌آید.

پیشنهاد مطالعه: پاک کردن زردی یخچال با 4 ماده معجزه‌گر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…