رفتارهایی که باعث می‌شود دیگران از شما فراری باشند

2
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویژگی های شخصیتی ما در نوع ارتباطات ما تاثیر بسیاری دارند. برخی از ویژگی‌های منفی باعث می‌شوند که تنها بمانیم و دیگران از ما فاصله بگیرند.
ویژگی های شخصیتی که دیگران را از ما دور می‌کند

همه ما با در شخصیت خود ویژگی‌های مثبت و منفی داریم. اما برخی از این ویژگی‌ها به قدری نامناسب هستند که باعث فاصله گرفتن دیگران از ما می‌شوند. در این مطلب از دلتامگ به آن دسته از ویژگی های شخصیتی می‌پردازیم که دیگران را از ما دور می‌کند.

ویژگی های شخصیتی که ارتباط با دیگران را سخت می‌کند

برخی از ویژگی های اخلاقی ما باعث می‌شود که دیگران از ما فاصله بگیرند. انسان‌ها به ارتباط با یکدیگر زنده هستند و سختی‌ها را تاب می‌آورند. شناخت ویژگی‌های منفی و تلاش برای رفع آن‌ها باعث می‌شود که عزت نفس بیشتری داشته باشیم و خود را بیشتر دوست بداریم.

ویژگی های شخصیتی که دیگران را از ما دور می‌کند

تک گویی در مکالمات

وقتی که با یک دوست و یا جمعی از دوستان در حال مکالمه هستید، باید به دیگران هم فرصت صحبت و اظهار نظر بدهید. در غیر این صورت همه از سخنرانی تک نفره شما خسته می‌شوند و سعی می‌کنند شما را دیگر در جمع‌های خود راه ندهند. این به مرور باعث فاصله گرفتن اطرافیان و تنها ماند شما می‌شود.

ویژگی های شخصیتی که دیگران را از ما دور می‌کند

قطع صحبت دیگران

اشتیاق برای حرف زدن زیاد و قطع صحبت دیگران، باعث ایجاد دلخوری نزدیکان شما می‌شود. باید یاد بگیرید که در زمان مناسب و بسیار گزیده صحبت کنید. اشتیاق مفرط برای حرف زدن و زیاده‌گویی از جمله ویژگی های شخصیتی است که دیگران را از ما دور می‌کند.

خودخواهی

خودخواهی و عدم توجه به نیاز دیگران، از جمله ویژگی های شخصیتی است که دیگران را از شما دور می‌کند. این به آن معنی نیست که نیازهای خود را نادیده بگیرید؛ بلکه باید حد تعادل را رعایت کنید و برای نیازها و خواسته‌های دیگران نیز به اندازه خود ارزش قائل شوید. به این صورت می‌توانید روابط سالم و پایداری را تجربه کنید.

ویژگی های شخصیتی که دیگران را از ما دور می‌کند

بزرگنمایی دستاوردهای خود

اغلب افراد خودشیفته تمام وقت در مورد ویژگی های شخصیتی و دستاوردهای خود صحبت می‌کنند. این افراد سطح خود را بسیار بالاتر از دیگران تصور می‌کنند و از دیگران انتظار مدح و ستایش دارند. این رفتارها باعث می‌شود که تنها بمانند و هیچ دوستی نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  اسراری که هرگز درباره آبشار نیاگارا نمی‌دانستید + ویدیو

عزت نفس پایین

تا وقتی نسبت به خودتان به یک پذیرش نسبی نرسیده باشید و خود را همانگونه که هست در آغوش نگیرید، دیگران هم شما را دوست نخواهند داشت. عزت نفس پایین باعث می‌شود که همواره در موضع ضعف قرار بگیرید و دیگران را از اطراف خود دور کنید.

ویژگی های شخصیتی که دیگران را از ما دور می‌کند

سوء استفاده از خیرخواهی دیگران

سوء استفاده از خیرخواهی دیگران از جمله ویژگی های شخصیتی است که دیگران را از ما دور می‌کند. یادمان باشد که اگر فردی به ما خوبی می‌کند، به آن دلیل نیست که ما انسان برگزیده‌ای هستیم؛ بلکه این از محبت آن فرد بوده است. پس باید در تلاش برای جبران محبت آن فرد قدم برداریم، نه این که از نیت خیر او سوء استفاده کنیم.

رفتار سرد

داشتن رفتار سرد هنگام ارتباط با دیگران از جمله ویژگی های شخصیتی است که دیگران را از ما دور می‌کند. دیگران اینگونه تصور می‌کنند که شما تمایلی به برقراری ارتباط با آن‌ها ندارید و یا بیش از حد خود را دست بالا گرفته‌اید. به همین دلیل دیگر برای ارتباط با شما تلاش نمی‌کنند و در جمع‌های خود شما را راه نمی‌دهند.

ویژگی های شخصیتی که دیگران را از ما دور می‌کند

گوش ندادن به صحبت دیگران

اگر تمایلی به همدلی با دیگران نداشته باشید و به صحبت‌های آن‌ها گوش ندهید، کم کم از شما فاصله می‌گیرند. داشتن روحیه همدلی از ویژگی‌ های شخصیتی افراد با هوش هیجانی بالا است و تاثیر مثبتی روی روابط شما دارد.

سخن پایانی

روابط انسانی پیچیدگی‌های مربوط به خود را دارند. مشارکت در جمع‌ها و داشتن لحن دوستانه در صحبت‌ها باعث می‌شود که دیگران نسبت به ما احساس خوبی داشته باشند. برای تجربه روابط دوستانه سالم و مثبت، در هر شرایطی عزت نفس خود را حفظ کنید و برای همدلی با دیگران آماده باشید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    2 آذر 1402 در 11:01 ق.ظ

    بسیار تاثیر گذار

    پاسخ

  2. نعمت اله اکبری برمایی

    2 آذر 1402 در 3:51 ب.ظ

    دنیایی که توش همه دنبال سواستفاده از دیگری هستند ، تنها بودن بهترین گزینه هستش… اسمشو هر چی دوست دارند بزارن مهم نیست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…