در مصاحبه کاری در پاسخ « از خودتان بگویید » چه بگوئیم؟

0
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برآمدن از عهده مصاحبه کاری برای هر فرد یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی به شمار می‌رود. در مدت زمان کوتاه مصاحبه شما باید به بهترین نحو توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را به نمایش بگذارید.
از خودتان بگویید

از خودتان بگویید . پاسخ به این پرسش نقشی کلیدی در مصاحبه کاری شما ایفا خواهد کرد. هنگامی‌که در مصاحبه شغلی از شما پرسیده می‌شود “درباره خودت بگو”، ارائه پاسخی مختصر و تاثیرگذار که شایستگی‌ها و تجربیات مرتبط شما را به نمایش بگذارد، بسیار مهم است. با ما در دلتامگ همراه باشید.

چرا پاسخ به پرسش از خودتان بگویید مهم است؟

اگر قادر به تعریفی مختصر از خود و توانایی‌ها و انگیزه‌های‌تان نباشید دور از ذهن نیست که تصویری غیر قابل اتکا از خود نشان دهید. با تعریفی مختصر و مفید شما خواهید توانست زمینه‌ مناسبی برای مصاحبه کاری فراهم کنید. حتی با توانایی و مهارت و تجربه بسیار در زمینه مورد مصاحبه، در صورتی‌که از پس پاسخ به این پرسش برنیایید، نمی‌توانید در به دست آوردن شغل موفق ظاهر شوید. دلایل اهمیت پاسخ به پرسش از خودتان بگویید را با هم مرور کنیم.

  1. اثرگذاری ابتدایی

پاسخ به این ورسش لحن شما را برای بقیه مصاحبه تعیین می‌کند و اولین تصور را از شما به عنوان یک داوطلب ایجاد می‌کند. یک پاسخ قوی و ساختار یافته تأثیر مثبتی بر مصاحبه کننده گذاشته و علاقه او را برای یادگیری بیشتر درباره شما برمی‌انگیزد.

  1. ارتباط با پوزیشن شغلی

پاسخ شما نشان می‌دهد که شما می‌توانید به صلاحیت‌ها، مهارت‌ها و تجربیاتی در خود اشاره کنید که با الزامات شغل مورد نظر مطابقت دارد. همین مسأله به تنهایی به مصاحبه کننده کمک می‌کند تا متوجه مناسب بودن شما برای پوزیشن شعلی شود.

  1. نمایش مهارت‌های ارتباطی

توانایی شما در بیان پیشینه و تجربه شغلی در پاسخ به سوال از  خودتان بگویید مهارت‌های ارتباطی شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد. مهارت‌های ارتباطی از ملزومات اولیه تمام مشاغل به شمار می‌رود، زیرا ارتباط شفاف برای همکاری و بهره‌وری در محل کار ضروری است.

از خودتان بگوئید

  1. نشان دادن خودآگاهی

پاسخ مناسب به پرسش از خودتان بگویید نشان می‌دهد که شما خودآگاه هستید و نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسید و می‌دانید که این نقاط قوت و ضعف چطور می‌توانند برای سازمان مفید باشند. همین امر نشان دهنده سطح حرفه‌ای و مهارت‌های شماست.

  1. درگیر کردن فرد مصاحبه‌کننده

ارائه پاسخی قانع‌کننده و جذاب به پرسش از خودتان بگویید توجه مصاحبه‌گر را جلب کرده و او را تشویق به پرسیدن سؤالات بعدی می‌کند و همین مسأله منجر به مصاحبه‌ای تعاملی‌تر و پربار خواهد شد. در فضایی تعاملی شما قادر خواهید بود تصویری کامل از توانایی‌های خود در مصاحبه کاری ارائه دهید.

  1. اهمیت پاسخ مرتبط

اگر پیش از رفتن به مصاحبه کاری تحقیقاتی درباره سازمان یا شرکت انجام دهید و بدانید که برای چه موقعیت شغلی در نظر گرفته شده‌اید، پاسخ شما به پرسش از خودتان بگویید می‌تواند در راستای نیازهای سازمان مورد نظر باشد و این مسأله هوشمندی و درایت شما را اثبات خواهد کرد.

به طور کلی، پاسخ به سوال در مورد خودتان بخشی اساسی از فرآیند مصاحبه است که به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک کاندیدای واجد شرایط و مشتاق معرفی کنید و شایستگی خود را برای نقش نشان دهید و لحن مثبتی برای ادامه بحث ایجاد کنید. تهیه و ارائه صحیح این پاسخ به طور قابل توجهی بر نحوه درک مصاحبه کننده از شما تأثیر گذاشته و شانس شما را برای پیشرفت در فرآیند استخدام افزایش خواهد داد.

چطور از خودتان بگویید که حق مطلب ادا شود؟

ارائه تصویری شفاف از توانایی‌ها و ویژگی‌های رفتاری کارآمد با چند سر تیتر ساده و در زمانی اندک، مهارتی است که یادگیری آن برای تمام کسانی‌که به دنبال شغل مناسب خود هستند ضروری به شمار می‌رود. با پیروی از مراحلی که در ادامه مطلب ذکر خواهند شد، به این هدف نزدیک‌تر خواهید شد.

  1. با یک مقدمه کوتاه شروع کنید

با ذکر نام و نقش حرفه‌ای فعلی خود شروع کنید:

مطلب پیشنهادی:  تهیه جوجه کباب با استخوان، آبدار و خوش‌طعم

نام من [ ] است و من یک [نقش/عنوان فعلی شما] هستم.

  1. سوابق حرفه‌ای خود را برجسته کنید

سوابق تحصیلی، تجربه کاری مرتبط و هر گونه دستاورد مهم مربوط به شغلی که برای آن درخواست کرده‌اید را ذکر کنید. روی مرتبط ترین تجربیات تمرکز کنید.

  1. بر مهارت‌ها و نقاط قوت خود تأکید کنید

در پاسخ به سوال از خودتان بگویید باید بتوانید مهارت‌ها یا نقاط قوت خاصی را ذکر کنید که شما را کاندید مناسبی برای کار پیشنهادی می‌کند. از کلمات کلیدی و اصطلاحات رایج در شرح شغلی برای نشان دادن درایت خود استفاده کنید.

  1. اشتیاق نشان دهید

اشتیاق شما به صنعت یا زمینه کاری که برای آن به مصاحبه شغلی رفته‌اید، در پاسخ به پرسش از خودتان بگویید نشان دهنده انگیزه شما برای پیشرفت در شرکت مورد نظر است. کارمندی که مشتاق یادگیری و تعامل باشد شانس بیشتری نسبت به کسی دارد که بی‌اهمیت بودن زمینه کاری در پاسخش مشهود است.

از خودتان بگویید

  1. اهداف شغلی خود را ذکر کنید

به طور خلاصه در مورد اهداف شغلی خود و اینکه چگونه این موقعیت شغلی شما را به آن اهداف نزدیک خواهد کرد صحبت کنید.

  1. اختصار را در نظر بگیرید

سعی کنید در پاسخ به پرسش از خودتان بگویید به زمانی در حدود دو دقیقه اکتفا کنید و مطمئن شوید که نکات اصلی را بیان کرده‌اید. به یاد داشته باشید که اطناب در پاسخ به این سوال به اندازه کوتاه بودن بیش از اندازه پاسخ، برای شما مخرب خواهد بود.

الگوی پاسخ به پرسش از خودتان بگویید

  • من [نام شما] هستم  و در حال حاضر به عنوان [نقش/عنوان فعلی شما] با [شرکت/سازمان فعلی] کار می‌کنم. من در طول دوران حرفه‌ای در [نمونه‌ای از مهارت‌های کلیدی/دانش] به دست آورده‌ام.
  • در طول حرفه‌ام، من این فرصت را داشته‌ام که [یک دستاورد مهم مرتبط با شغل شما] به دست بیاورم.
  • من در [ذکر مهارت‌های خاص] مهارت ویژه‌ای دارم.
  • من مشتاق [صنعت/رشته‌ای که برای آن درخواست می‌کنید] هستم و از احتمال پیوستن به [نام شرکت] و کمک به موفقیت مداوم آن هیجان‌زده هستم.
  • این موقعیت با اهداف شغلی من مطابقت دارد [اهداف شغلی خود را ذکر کنید] و فرصتی عالی برای من فراهم می‌کند تا مهارت‌ها و تخصص خود را توسعه بخشم.
  • من مطمئن هستم که [مهارت‌ها/تجربه‌های مرتبط] من را به یک دارایی ارزشمند برای تیم تبدیل می‌کند و مشتاق هستم که انرژی و اشتیاق خود را برای این موقعیت شغلی به نمایش بگذارم.

به یاد داشته باشید که پاسخ خود را متناسب با شغل خاصی که برای آن درخواست می‌کنید تنظیم کنید و پاسخ خود را از قبل تمرین کنید تا در طول مصاحبه مطمئن و طبیعی به نظر برسید.

از خودتان بگویید

یک نمونه پاسخ به پرسش از خودتان بگویید

من بیش از پنج سال است که در صنعت بازاریابی مشغول به کار هستم و در موقعیت‌های شغلی مدیریت پروژه و حسابداری کار می‌کنم. من به تازگی به عنوان یک مدیر ارشد برای یک شرکت فناوری بزرگ کار می‌کردم که کمپین‌های بازاریابی بزرگی را مدیریت می‌کرد و اکنون به دنبال گسترش تجربه خود در صنایع مختلف، به ویژه فین تک هستم، به همین دلیل است که من علاقه‌مند به پیوستن به آژانس تبلیغاتی شما هستم.

پیشنهاد مطالعه: عادات و ویژگی‌های افراد موفق را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…