6 نشانه مردی که زنش را دوست ندارد

2
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مردی که زنش را دوست ندارد نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که اگرچه قطعی نیستند؛ اما از عمومیت بیشتری در رابطه با این مردان برخوردارند.
نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

مردی که زنش را دوست ندارد، رفتارهایی را نشان می‌دهد که چراغ خطری برای یک رابطه زناشویی است. فاصله افتادن میان دو طرف رابطه، در ابتدای راه قابل حل است؛ اما هرچه این شکاف عمیق‌تر شود انرژی بیشتری برای ترمیم آن لازم است. گاهی ممکن است با تلاش دو طرف نیز، این مشکلات ترمیم نشود. در این مطلب از دلتامگ با نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد آشنا می‌شوید.

نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد چیست؟

مهم است که بدانیم هر رابطه‌ای، منحصر به‌فرد است و نشانه‌های عشق از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نشانه‌های قطعی و مشخصی برای تمام روابط وجود ندارد؛ ولی وجود برخی نشانه‌ها از سایرین در میان زوج‌ها رایج‌تر هستند. عواقب بی‌توجهی مرد به زن و بالعکس، در بی‌مهری بین زوجین بسیار اثرگذار است. ممکن است یکی از طرفین برای مدتی کوتاه نسبت به همسر خود سردی نشان دهد و همین سردی روابط، علت فاصله گرفتن بیشتر دو طرف از یکدیگر شود.

بی‌تفاوتی

از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌توانیم به بی تفاوتی اشاره کنیم. او منافع مشترکی میان خود و همسرش نمی‌بیند و خود را از زندگی زن جدا می‌پندارد. این نوع از فاصله گرفتن در رابطه زیان‌هایی برای هر دو طرف رابطه به وجود خواهد آورد و مرد، عواقب و زیان‌های بی‌توجهی خود را اغلب به بدترین شکل ممکن دریافت می‌کند. بنابراین زندگی او، برخلاف تجسمش جدای از همسرش نیست.

یکی از نشانه‌های مهم وجود عشق در روابط میزان صمیمت عاطفی بین دو طرف است. هر دو شخص مذکور در رابطه نیاز به ابراز عشق و گفتگوهای عمیق و درست دارند. بی‌مهری و سردی در روابط، کاهنده مقدار عشق در رابطه آنهاست.

بی توجهی، از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

اختلال در رابطه جنسی

یکی از عوامل مهم تحکیم روابط زناشویی، برقراری رابطه درست جنسی است. اختلال و عدم برانگیختگی چه در میان زن‌ها و چه در مردها، می‌تواند ریشه در احساس آنها داشته باشد. از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌توانیم به تغییر در برقراری رابطه جنسی اشاره کنیم. کیفیت روابط دو شخص در روز تعیین‌کننده کیفیت رابطه جنسی آنها نیز است.

وقتی زن و شوهر شخصی‌ترین حریم خود را توأم با ناامنی بدانند، در کیفیت رابطه جنسی آن‌ها اثرگذار خواهد بود. همانطور که گفته شد، اختلال در این رابطه، در کیفت رابطه کلی بین دو نفر بسیار موثر است.

عموما، کمبود محبت جسمی یا عاطفی، با خلا رفتارهایی همچون در آغوش گرفتن، بوسه و نوازش، احساس می‌شوند. کمبود این مدل رفتارها، نشانی از سردی رابطه و بی‌مهری دو طرف تلقی می‌شود.

عدم احترام و حمایت

یکی از پایه‌های مهم رابطه، میزان احترام در آن است. هرچه میزان احترام در یک تعامل کمتر باشد، میزان آشفتگی آن بیشتر خواهد بود. از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بی‌احترامی کلامی و جسمی
  • تحقیرکردن طرف مقابل خود
  • نادیده‌گرفتن نظرات و حد و مرزهای همسرش

حمایت و تامین‌کردن، دو نشانه مهم علاقه‌مندی یک مرد به همسرش است. از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌توانیم به بی علاقگی او در تامین نیازهای جسمی و روانی همسرش اشاره کنیم.

بی احترامی، از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

خیانت

خیانت مرد به زن نیز، در مواردی نشانه آشکاری  از بی‌علاقگی یک مرد به همسرش است. خیانت به درگیر شدن در رابطه‌ای عاشقانه یا جنسی، خارج از یک شراکت متعهد یا ازدواج اشاره دارد. بی‌وفایی رخ‌ داده، سبب نقض اعتماد میان طرفین شده و پیامدهای عاطفی قابل توجهی به دنبال دارد.

مطلب پیشنهادی:  با این نشانه‌ها، عشق واقعی را از تظاهر به عشق تشخیص دهید

خیانت اشکال مختلفی دارد که در ادامه به شکل موردی نوشته شده است:

  • خیانت فیزیکی (برقراری رابطه جسمی خارج از تعهد)
  • خیانت عاطفی به این شکل که هر کدام از طرفین رابطه عاطفی عمیقی با شخصی بیگانه برقرار کند.
  • خیانت ذهنی (تجسم شخصی دیگر در قسمت‌های مختلف زندگی به جای همسر خود، اصطلاحا حواس و روح شخص در تعامل با همسر خود نیست.)

دلایل خیانت

خیانت اغلب جزو نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، در نظر گرفته شده است. اما این موضوع ممکن است تنها به یک دلیل رخ ندهد. شخص درگیر در خیانت، ممکن است به دلیل نارضایتی از رابطه فعلی، عدم ارتباط درست با همسر، برآورده نشدن نیازها، جستجوی تنوع و هیجان، احساس ناامنی یا مشکلات روحی-روانی مرتکب چنین کاری شود. یافتن نیاز درست یک رابطه و برطرف‌کردن آن، از چنین رخدادی ‌جلوگیری می‌کند.

خیانت، از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

انتقاد مداوم و بی‌مسئولیتی

از جمله نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌توانیم به انتقادات غیرمنصفانه اشاره کنیم. نیش زدن و نادیده گرفتن همسر، پایه و اساس عشق را از بین می‌برد. انتقاد غیرمنصفانه، عدم پذیرش مسئولیت اعمال و انداختن تقصیرها به گردن دیگری، نابودکننده عشق است و علاوه بر نشان بی‌علاقگی در هر طرف، ریشه‌های یک رابطه درست را نیز می‌خشکاند.

عدم تمابل به برقراری ارتباط، از جمله نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

روابط مردها در هنگام بی‌علاقگی با همسر خود کمتر شده و عموما به اشکال زیر خود را نشان می‌دهد:

  • زمانی که یک مرد به همسرش بی‌علاقه است، از گذراندن وقت با او طفره می‌رود.
  • نسبت به زندگی او علاقه نشان نمی‌دهد.
  • ممکن است دیگران را پیش از همسرش، در اولویت قرار دهد.
  • احتمال دارد که نیازهای عاطفی و جسمی او را بی‌جواب باقی بگذارد.
  •  ارتباط ضعیفی برقرار کرده یا از گفتگوهای معنادار در مورد احساسات اجتناب می‌کند.
  • نسبت به نگرانی‌ها و نیازهای عمومی او توجه خاصی ندارد.

در صورت مشاهده بی علاقگی همسر چه کارهایی انجام دهیم؟

مواجهه با نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، می‌تواند بسیار سخت و دردناک باشد. به ویژه وقتی شما هنوز سرشار از عشق و احترام نسبت به همسر خود هستید. در این شرایط بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • در موضع ضعف قرار نگیرید و برای گرفتن توجه التماس نکنید.
  • خشم خود را کنترل کنید و به جای آن تلاش کنید با همسر خود گفتگویی منطقی داشته باشید.
  • عزت نفس خود را حفظ کنید و به او بقبولانید که ممکن است آن کسی که رابطه را ترک می‌کند، شما باشید.
  • به یک مشاور متخصص در زمینه ازدواج مراجعه کنید.

نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد

سخن آخر

در انتها باید گفت که نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، عمومیت قطعی ندارند و برای اشتباه نکردن در این موارد، گفتگوی سالم در فضای آرامش‌بخش کمک بسیار زیادی می‌کند. این موارد نشانه‌های عمومی و رایج در این خصوص بودند و به‌هرحال، هیچ فرمول دقیق و درستی برای روابط کشف نشده است. پیش از قضاوت، حتما شناخت خود را از شخص و بیشتر از آن، صحبت‌های او را مدنظر قرار داده و با شناختن و برطرف کردن نیازهای هر دو طرف، رابطه را احیا کنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    27 شهریور 1402 در 11:34 ب.ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

  2. امیر

    30 شهریور 1402 در 5:46 ب.ظ

    واقعا دستتون درد نکنه که من را آموزش دادید تا رابطه بهتری با همسرم داشته باشم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

برای از بین بردن جای جوش به دکتر مراجعه نکنید

همه افراد قطعا این موضوع مهم را به خوبی می‌دانند که برای از بین بردن جای جوش به طور همزمان…