ساخت گلدان سیمانی با آبکش + ویدئو

2
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید خودتان در خانه گلدان دلخواه خودتان را درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.

پرورش گل و گیاه در خانه می‌تواند محیط خانه را بسیار شاداب و دلنشین کند؛ خصوصا در محیط‌های کوچک که دسترسی به حیاط بسیار محدود است؛ از طرفی دیگر برای داشتن  گلدان‌های زیبا و رنگانگ حتما نیازی نیست که پول زیادی بابت خرید آن‌ها بپردازید؛ گاهی اوقات خودتان در خانه با کمی حوصله و استفاده از مواد اولیه در دسترس می‌توانید زیباترین گلدان‌ها را تهیه کنید؛ به مین منظور در این مطلب از دلتامگ نحوه ساخت گلدان سیمانی را به شما آموزش می‌دهیم؛ ساخت این گلدان بسیار راحت است و نیاز به  هزینه بالایی ندارد.

آموزش ساخت گلدان سیمانی فانتزی

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که ساختن گلدان با سیمان کار بسیار مشکلی است و نیاز به مهارت خاصی دارد؛ اما تنها کافی است تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا در نهایت یک گلدان شیک داشته باشید.

ساخت گلدان سیمانی

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

  • سبد پلاستیکی
  • چسب
  • سیمان
  • خاک
  • کاتر
  • رنگ دلخواه

ساخت گلدان سیمانی

مرحله اول

در ابتدا یک آبکش یا سبد پلاستیکی را تهیه کرده و دور تا دور آن را با استفاده از چسب بپوشانید؛ سپس در یک کاسه پلاستیکی مقداری آب و سیمان را با یکدیگر ترکیب کنید؛ توجه داشته باشید که میزان آب به سیمان باید به قدری باشد که محلول رقیقی به دست آید.

مرحله دوم

محلول رقیق را درون سبد ریخته و آن را در ظرف بچرخانید تا تمام قسمت‌های سبد به سیمان آغشته شود؛ سپس در یک تشت دیگر مقداری سیمان، خاک و آب را با هم ترکیب کنید؛ این حلول باید کمی سفت‌تر از ماده اولی باشد.

مرحله سوم ساخت گلدان سیمانی

در این مرحله کمی سیمان را درون سبد ریخته و یک فیبر گرد مانند را مانند ویدئو در مرکز گلدان قرار دهید؛ سپس یک کاسه پلاستیک را با خاک پر کنید در وسط سبد قرار دهید و دور تا دور آن را با سیمان پر کنید.

مرحله چهارم

بعد از پر کردن سبد، با استفاده از یک چوب هوای درون  سیمان را خارج کرده و در گوشه‌ای قرار دهید تا خشک شود؛ بعد از خشک شدن سیمان خاک درون کاسه را خالی کرده و سبد را برعکس کنید.

مطلب پیشنهادی:  خداحافظی با جوش های سر سیاه

مرحله پنجم ساخت گلدان سیمانی کوچک

چسب دور تا دور سبد را باز کرده و با استفاده از یک کاتر اضافه‌های سیمان را بتراشید تا سبد به راحتی از آن جدا شود؛ بعد از آنکه دور تا دور سبد را آزاد کردید، مقداری آب جوش روی آن بریزید و سبد را از سیمان جدا کنید؛ گلدان را برگردانید و کاسه پلاستیکی که در وسط آن قرار دادید را جدا کنید.

ساخت گلدان سیمانی

مرحله ششم

در این مرحله از ساخت گلدان سیمانی، فیبر وسط گلدان را خارج کرده و درون یک تشت را پر از خاک کرده، گلدان را درون آن قرار دهید؛ با استفاده از یک قلمو اطراف گلدان را تمیز کنید و دور تا دور آن را کمی سیمان بزنید؛ سپس به اندازه یک گردو از سیمان را برداشته و با دست به لبه گلدان بچسبانید؛ فضای بین آن‌ها را با سیمان پر کنید و اجازه دهید تا گلدان خشک شود.

مرحله نهایی ساخت گلدان سیمانی

در این مرحله از ساخت گلدان با سیمان، آن‌ را از درون تشت خارج کرده، خاک‌های اطراف آن را پاک کنید و با استفاده از رنگ دلخواه آن را به خوبی رنگ کنید؛ در نهایت گلدان شما آماده است و می‌توانید درون آن گل بکارید و از زیبایی آن لذت ببرید؛ اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، مطلب رفع بوی بد کفش با سیب زمینی را در این مطلب بخوانید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    25 آبان 1402 در 2:30 ب.ظ

    پرفکت

    پاسخ

  2. ناشناس

    26 آبان 1402 در 12:34 ب.ظ

    اینکه حوض شد🤭🤔بعدم سنگین میشه، نمیشه جابجاش کرد🤕راحت یدونه میخری زیبا ومتنوع 🫣

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…