خداحافظی با جوش های سر سیاه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باور خیلی از افراد این است که از بین بردن جوش های سر سیاه غیر ممکن است اما می شود با تکنیک ها و ابزارهایی با آنها خداحافظی کنیم.

جوش های سر سیاه دانه های سر سیاه ، توده های کوچکی از سلول های مرده پوست ، کثیفی و چربی ترشح شده هستند که منافذ را مسدود کرده و برجستگی های کوچکی را ایجاد می کند که هنگام تماس با هوا به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه درآمده و جوش سر سیاه متولد می شود.

این جوش ها در ناحیه معروف T ، شامل پیشانی ، بینی و چانه و گاهی هم در گوش یا روی شانه و پشت تان ظاهر می شود.

جوش سر سیاه از چه به وجود می آید؟

تولید بیش از حد چربی و منافذ ریز پوست که مانع از خروج طبیعی چربی می شوند ، استرس و تغییرات هورمونی عامل به وجود آمدن چربی ها بوده و پوست های مختلط و چرب هم بیشتر مستعد تولید این جوش ها هستند.

بهترین روش از بین بردن جوش سرسیاه

برای برنده شدن در نبرد با جوش ها ، باید به بهداشت پوست تان خیلی اهمیت بدهید و حتما قبل از از بین بردن جوش های سرسیاه، صورت خود را به مدت 10 دقیقه بالای یک کاسه پر از آب جوش قرار دهید. بخار منافذ شما را باز کرده و استخراج را آسان تر می کند.

ماسک لیمو و نمک دریایی

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری نمک دریا، نصف قاشق چایخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری آب را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را روی جوش سر سیاه بمالید و با حرکات دایره ای به مدت 2 تا 3 دقیقه مالش داده و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه خشک شود و سپس صورت را با آب گرم تمیز و دوباره با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شود در نهایت هم مرطوب کننده بزنید. استفاده یک بار در هفته برای بهترین نتیجه توصیه می شود.

جوش های سرسیاه

ماسک دارچین و عسل

یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کنید و یک لایه نازک از خمیر را روی بینی بمالید و بگذارید پنج تا ده دقیقه بماند سپس آن را با دقت جدا کرده و صورت را با آب سرد بشویید. این روند را یک بار در هفته تکرار کنید. عسل به طور موثر منافذ مسدود شده را پاک کرده و دارچین هم پوست را صاف می‌کند و باعث می‌شود عسل راحت‌تر جوش‌های سر سیاه را از بین ببرد.

مطلب پیشنهادی:  لوکس ترین مقاصد گردشگری دنیا

اسکراب چای سبز و شکر

روش دیگری که برای از بین بردن جوش سر سیاه توصیه می شود ، این است که یک چای سبز کیسه ای را در یک سوم فنجان آب دم کنید. در یک کاسه، دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری چای سبز ولرم مخلوط کنید، مدام هم بزنید و دوباره یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید تا اسکراب آماده شود. سپس آن  را به آرامی با حرکات دایره ای روی بینی بمالید . از مالیدن به چشم ها و سوراخ های بینی دوری کنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. پس از آن پوست را مرطوب کنید.

جلوگیری از جوش های سر سیاه

خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه یک چیز است و جلوگیری از ظهور مجدد آنها چیز دیگری است.  در این قسمت می خواهیم اطلاعاتی در خصوص اینکه بعد از پاکسازی پوست باید چه کارهایی انجام دهید صحبت کنیم.

جوش های سرسیاه

جوش ها را لمس نکنید

لطفا از دست زدن و لمس کردن جوش های سر سیاه جدا خودداری کنید ، با این کار هم جوش را به زخم واقعی تبدیل می کنید و هم باکتری را گسترش می دهید.

از پاک کننده های آرایشی استفاده کنید.

هر شب صورت خود را با پاک کننده های صورت به طور کامل بشویید تا تمام آرایش و آلودگی هایی که در طول روز جمع شده پاک شود و منافذ پوست باز شود.

همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید

بر خلاف باور عموم مرطوب کننده ها منافذ را مسدود نمی کنند بلکه قادر به محافظت در مقابل نور خورشید ، باد ، آلودگی و … هستند و خیلی اهمیت دارد که همیشه سطح پوست خود را مرطوب نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…