رفع بوی بد کفش با سیب زمینی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگرشما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که راه‌های زیادی را برای از بین بردن بوی بد کفش‌هایتان امتحان کرده اما به نتیجه نرسیده‌اید، این مطلب را از دست ندهید.
رفع بوی بد کفش

بو گرفتن کفش یکی از معضلاتی است که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم و معمولا روش‌های مختلفی برای حل این مشکل را امتحان کرده‌ایم؛ گاهی به فکر تعویض کفش‌هایمان‌ افتادیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ تصمیم گرفتیم روش خانگی و موثر برای رفع بوی بد کفش را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن، همیشه قدم‌هایی خوش بو داشته باشید.

رفع بوی بد کفش با جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد کفش، همیشه نیاز نیست که راه‌های پرهزینه را امتحان کنید تا به نتیجه برسید؛ گاهی با چند ماده خانگی و در دسترس نیز می‌توان از شر این مشکل خلاص شد؛ در ادامه چند راهکار ساده و خانگی را به شمکا معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید بوی بد در کفش با هر جنس پارچه‌ای را از بین ببرید.

رفع بوی بد کفش

رفع بوی بد کفش با جوش شیرین

همه ما می‌دانیم که جوش‌شیرین در خانه‌داری کاربردهای بسیاری دارد؛ یکی از مهم‌‌ترین مزایای جوش‌شیرین، رفع بوی بد پا و کفش است؛ برای استفاده از این ترکیب تنها کافی است درون هر کفش‌ها را با استفاده از یک قاشق جوش‌شیرین به خوبی بپوشانید؛ سپس کفش‌ها را به جلو و عقب تکان دهید تا تمام سطح کفش با جوش شیرین پوشیده شود.

معمولا بوی کفش بعد از گذشت 3 الی 4 ساعت از بین می‌رود؛ اما برای اینکه نتیجه بهتری به دست آورید، لازم است که جوش شیرین به مدت 24 ساعت درون کفش باقی بماند؛ در طول این مدت جوش شیرین هر بوی بدی را جذب خواهد کرد. هم‌چنین ممکن است که باکتری‌های ایجاد کننده بوی بد را نیز از بین ببرد.

رفع بوی بد کفش

رفع بوی بد کفش با نمک

اگر در خانه جوش‌شیرین ندارید، برای رهایی از بوی بد کفش می‌توانید از مقداری نمک استفاده کنید؛ در این روش نمک می‌تواند رطوبت موجود در کفش را از بین برده و باعث نابودی باکتری‌های کفش شود؛ برای استفاده از این روش می‌توانید از نمک معمولی و یا نمک دریا استفاده کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که نمک دریا رطوبت بیشتری را به خود جذب می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  سفر به جذاب‌ترین روستاهای دیدنی لاهیجان

در این روش می‌توانید برای جلوگیری از خراش پا هنگام برخود با نمک، از یک جفت جوراب کهنه استفاده کرده و درون آن را با نمک پر کنید؛ سپس جوراب‌ها را به مدت 24 ساعت درون کفش قرار دهید تا بوی بد کفش از بین برود.

رفع بوی بد کفش با سیب زمینی

اگر نمی‌دانید که برای رفع بوی بد کفش چه باید کرد؟ لازم به ذکر است که استفاده از سیب‌زمینی می‌تواند بسیار موثر باشد؛ چرا که سیب زمینی خاصیت ضد دارد و می‌تواند بوی بد را به راحتی از بین ببرد؛ در نتیجه می‌توان گفت بهترین راهکار برای رفع بوی بد کفش کتانی و چرم، سیب‌زمینی است؛ برای استفاده از این روش کافی است یک عدد سیب زمینی را شسته و به دو نیم تقسیبم کنید؛ سپس به مدت 24 ساعت هر کدام از آن‌‎ها را درون کفش قرار داده تا بوی بد آن از بین برود؛ لازم به ذکر است که هر کدام از این راهکارها موقت بوده و برای جلوگیری از ایجاد بوی بد، لازم است که هر چند وقت یکبار آن را تکرار کنید.

تعداد کلمات مطلب: 519

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…