لذت تعطیلاتی ایده‌آل در دریاچه‌ های نزدیک تهران

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بهترین مناطقی که می‌توان برای گردش یک روزه انتخاب کرد، دریاچه‌های اطراف تهران است. طبیعتی زیبا و چشم‌نواز که با طی مسافت‌های نسبتا کوتاهی به آن‌ها می‌رسید.
دریاچه های نزدیک تهران

زندگی دائمی در هیاهو، شلوغی و آلودگی هوای شهر تهران خیلی از ما را خسته کرده و به دنبال فرصتی برای استراحت و رفتن به تعطیلات هستیم. با ما در دلتامگ همراه باشید تا با دریاچه‌ های نزدیک تهران آشنا شوید.

دریاچه‌ های نزدیک تهران کجاست؟

دریاچه‌های اطراف تهران جواهراتی در دل کوه‌های البرز و دشت‌های پیرامون شهر هستند؛  این مکان‌های آرام و زیبا به عنوان گنجینه‌های طبیعی، فرصتی برای فرار از هیاهوی شهر و ارتباط با طبیعت فراهم می‌کنند.

هر یک از این دریاچه‌ها، با زیبایی و تنوع منظره‌های خود، می‌توانند محلی ایده‌آل برای فعالیت‌های خلاقانه و آرامش بخشی چون  قایق‌رانی، ماهیگیری، پیاده‌روی یا حتی پیک نیک باشد.

دریاچه لتیان

سد لتیان یک گزینه ایده‌آل برای تعطیلات است. دریاچه لتیان در نزدیکی منطقه پرطرفدار لواسان تهران واقع شده است. این دریاچه از تفریحگاه‌های سرسبز و با صفای نزدیک شهر تهران است. این منطقه به‌ دلیل داشتن آب‌ و هوای مطبوع به یکی از پرطرفدارترین دریاچه‌های اطراف تهران تبدیل شده است. وجود دریاچه و سد لتیان در لواسان سبب شده که چشم‌انداز این منطقه فوق‌العاده شود. این مناظر را می‌‌توانید از فراز گردنه‌ مارپیچ قوچک نیز تماشا کنید.

دریاچه‌ های نزدیک تهران

سد امیرکبیر از دریاچه‌ های نزدیک تهران

دریاچه سد امیرکبیر یکی دیگر از دریاچه‌های اطراف تهران است. دریاچه امیرکبیر که سد کرج هم نامیده می‌شود، در شمال شهر کرج و در ۲۵ کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد. این دریاچه در مسیر رودخانه کرج تشکیل شده است.

دریاچه‌ های نزدیک تهران

دریاچه چیتگر

نام دریاچه‌های تهران که می‌آید، دریاچه چیتگر اولین نامی است که به ذهنمان می‌رسد. دریاچه چیتگر یا همان شهدای خلیج فارس بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که محله چیتگر و منطقه ۲۲ پایتخت واقع شده است. این دریاچه به یکی از بزرگ‌ترین تفرجگاه‌ها برای تهرانیان بدل شده و کلیه امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی نیز در آن فراهم است.

مطلب پیشنهادی:  چرا مردان زن دوم می‌ گیرند

دریاچه‌ های نزدیک تهران

دریاچه شورمست

دریاچه طبیعی شورمست، در ۶ کیلومتری شهر پل سفید قرار دارد. این دریاچه کوچک و زیبا مکانی مناسب برای داشتن گشت‌وگذاری چند ساعته در دل طبیعت است.

دریاچه های نزدیک تهران

دریاچه اوان

اگر قصد دیدن یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین دریاچه‌ های نزدیک تهران را دارید، باید به سمت قزوین حرکت کنید‌. در مسیر زیبا و سرسبز قلعه الموت به گردنه‌ای پر پیچ و خم می‌رسید که منتهی به یک دو راهی است. با انتخاب یکی از از این راه‌ها به دریاچه فوق‌العاده زیبای اوان می‌رسید. دریاچه‌ای که به مانند یک بوم بزرگ نقاشی می‌ماند که آسمان، کوه و درختان اطرافش را در خود ثبت کرده و زیبایی آن‌ها را به شکل مسحورکننده‌‌ای بازتاب می‌کند. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید منظره‌های اطراف دریاچه سوژه‌های فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

دریاچه های نزدیک تهران

دریاچه فشافویه

دریاچه فشافویه یکی دیگر از دریاچه‌ های نزدیک تهران با امکانات تفریحی بسیار زیاد است که اغلب مردم امکانات تفریحی آن را با کیش مقایسه می‌کنند. تفریحات این دریاچه در تمام فصول سال در اختیار علاقمندان است. اما برای استفاده از تفریحات آبی آن، بهتر است تا قبل از آبان ماه و قبل از سرد شدن هوا اقدام کنید. اگر در فصول سردتر از این دریاچه دیدن کردید؛ می‌توانید از سایر تفریحات آن استفاده کرده و لذت ببرید.

تعداد کلمات مطلب: 504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…