رپورتاژ آگهی

خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما اوج یاران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای نمای ساختمان سنگ‌هایی که استفاده می‌شوند معمولاً دارای اسکوپ هستند.
پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست؟

امروزه سنگ هایی که برای نما استفاده می شود توسط اسکوپ به یکدیگر متصل می شوند. در پشت سر سنگ نمای ساختمان، برشی زده می شود و به آن یک سیم محدوده اتصال پیدا می‌کند. این سیم در زمان نصب داخل سیمان، چسب قرار می‌گیرد و در پشت سنگ ها وصل می‌شود.

این سیم بعد از خشک شدن سیمان، چسب سنگ محکم نگه داشته می‌شود، اما مشکل اینجاست که این سیم‌ها ممکن است بر اثر زنگ زدگی و عوامل دیگر پوسیده شوند و در چنین شرایطی احتمال افتادن‌ سنگ های نما وجود دارد. برای اینکه با همچین مشکلی روبرو نشوید از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده کنید.

متاسفانه ساختمان های قدیمی فقط با استفاده از مصالحی مثل سیمان و دوغاب بر روی دیوار وصل می شوند. با گذشت زمان، بروز عوامل مختلف طبیعی، زنگ زدگی، ترک خوردگی ممکن است که سنگ ها از جای خود کنده شوند و سقوط کنند. البته این خطر ریزش در ساختمان های جدید که از سنگ های اسکوپ استفاده می شوند هم وجود دارد. بهتر است قبل از ایجاد حادثه به منظور جلوگیری از مشکلات اقدامات لازم را به جهت پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان انجام بدهید.

فواید نصب پلاک نمای ساختمان

پلاک نمای ساختمان توسط افراد ماهر و باتجربه انجام می گیرد. نصب پلاک نمای ساختمان بدون داربست و توسط طناب رولپلاک روی سنگ صورت می گیرد. باید به این نکته توجه کنید که بندکشی سنگ نما به درستی صورت بگیرد، اگر این کار به درستی انجام نشود به مرور زمان رطوبت آب باران، برف به پشت سنگ ها نفوذ می کند و منجر به کنده شدن سنگ ها و ترک خوردگی آن ها می شود.

اسکوپ سنگ اگر بیش از اندازه نازک باشد ممکن است دچار پوسیدگی زنگ زدگی بشود، در این حالت خطر ریزش سنگ بالا می رود. از دیگر عوامل ریزش سنگ نما نشست ساختمان‌های قدیمی بر اثر مرور زمان و پوسیدگی است.

مشکلات طبیعی مثل زلزله می تواند باعث ریزش نمای ساختمان شود. خرابی هایی که زلزله در ساختمان به وجود می‌آورد باعث می شود که سنگ ساختمان مجاور کنده شود و بریزد. سرما و گرما هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است. هوای گرم انبساط ایجاد می کند و سرما باعث انقباض سنگ ها می شود و این تغییر فیزیکی، جمع شدن سنگ ها باعث ریزش سنگ نما می شود. در نتیجه باید پیچ و رولپلاک نمای سنگ ساختمان را جدی بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  تخت پادشاهی که ثبت جهانی شد

عمر مفید سنگ نما در ساختمان چقدر است؟

سنگ نمای ساختمان

عمر مفید سنگ نما طبق استانداردهای بین الملل به عوامل مختلفی بستگی دارد. طبق آمار بدست آمده طول عمر سنگ نما 150 سال در نظر گرفته شده است. اجرای نمای سنگی ساختمان به دو روش انجام می گیرد. روش اول نما به واسطه‌ سیمان و چسب‌های مخصوص به دیوار می‌چسبد، این روش در برابر عوامل طبیعی قابلیت تغییر شکل دارد. در روش دوم روش‌مهار شده‌ ای است که به وسیله ابزارهای مثل پیچ رولپلاک نمای ساختمان مستحکم و پایدار می شود.

جنس انواع پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاکی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید جنس مرغوب و مناسبی داشته‌باشد تا دوام و ماندگاری آن بالا برود. پیچ و رولپلاک انواع مختلفی دارد ، اما بهترین انتخاب استفاده از پیچ‌های گالوانیزه‌شده‌ است. پیچ‌های گالوانیزه‌شده‌ در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم هستند و در برابر نیروهای برشی بسیار مستحکم عمل می‌کنند.

اجرای پیچ و رولپلاک نما بدون داربست و با استفاده از طناب

برای اجرا کردن پیچ و رولپلاک نمای ساختمان باید روش‌هایی را در نظر بگیرید که کارآمد باشد و در زمان کوتاهی رولپلاک نصب گردد. اجرای این روش بسیار مقرون به صرفه و ایمن است و کیفیت اجرای بالایی دارد.

منبع: اوج یاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…