۵ مورد از زیباترین جاهای دیدنی مرزن آباد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در نزدیکی شهرستان چالوس شهری واقع شده که مناظر شگفت‌انگیز و بی‌نظیر آن باعث شده که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران باشد. جاهای دیدنی مرزن‌ آباد با آب‌وهوای دلپذیر و معتدل خود باعث شده که یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور باشد.
جاهای دیدنی مرزن آباد

جاهای دیدنی مرزن آباد، شهری که قدمت سکونت در آن به گذشته‌های بسیار دور برمی‌گردد از زیباترین جاذبه‌های توریستی کشور هستند. دلتامگ در این مقاله سفری به شمال کشور داشته است، با ما همراه شوید.

جاده چالوس از جاهای دیدنی مرزن آباد

یکی از زیباترین جاده‌های کشور بدون شک جاده چالوس است که از شهرهای زیادی عبور می‌کند و در مسیر خود مناظر طبیعی بی‌مثالی را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. این جاده در سال ۱۳۱۲ و به دستور رضاشاه ساخته شد. این جاده یکی از مسیرهای زیبای دسترسی مردم تهران و کرج به شمال کشور و مازندران بود. مرزن‌ آباد یکی از جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود.

پنج سال پس از افتتاح جاده چالوس، تونل کندوان نیز افتتاح شد. از آنجایی که این جاده یکی از زیباترین مسیرهای دسترسی به شمال کشور است و مناظر بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد، به یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین جاده‌های کشور تبدیل شده است.

دریاچه ولشت مرزن آباد

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از دریاچه‌های آب شیرین ایران است که تنها بیست دقیقه با مرزن آباد فاصله دارد و در شمال شرق کلاردشت واقع شده است. ماهیگیری، شنا، قایق‌سواری، بیگ بال، بنانا سواری، شاتل و… از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی هستند که در محیط این دریاچه می‌توانید انجام دهید.

کافه، رستوران، سوئیت‌های اقامتی، محل برپایی کمپ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه و سوپرمارکت نیز از جمله امکاناتی هستند که در اطراف دریاچه برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است. مهم نیست چه زمانی به دیدن این دریاچه بروید، دریاچه ولشت در هر فصلی چه بهار باشد چه زمستان، زیبایی‌های خاص خود را دارد و آب‌وهوای مطلوب آن گردشگران به این نقطه از ایران می‌کشاند.

پارک جنگلی سعدآباد از جاهای دیدنی مرزن آباد

یکی دیگر از جاذبه‌های زیبا و دیدنی مرزن آباد، پارک جنگلی سعدآباد است. وجود آلاچیق‌های چوبی و زیبا در میان درختان انبوه و سرسبز این جنگل باعث شده که محیطی خوش و خرم برای استراحت و فرار از شلوغی شهرهای بزرگی مانند تهران برای مسافران در این منطقه فراهم شود.

مطلب پیشنهادی:  اوپرت، جایی که کویر و جنگل یکدیگر را ملاقات می‌کنند!

جنگل سرپوش تنگه زیباترین جنگل مرزن آباد

مرزن آباد نیز مانند سایر شهرهای شمال کشور در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز احاطه شده است و جنگل سرپوش تنگه تنها یکی از این جنگل‌های زیبا و شگفت‌انگیز مرزن آباد است که محبوبیت خاصی در میان گردشگران دارد.

غار برار از دیگر جاهای دیدنی مرزن آباد

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به مکان‌های اسرارآمیز و ماجراجویی در دل مسیرهای خطرناک علاقه دارید، در مرزن آباد باید به دیدن غار برار بروید. این غار که تنها ده کیلومتر از این شهر فاصله دارد شاید غار بزرگی نباشد؛ اما یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین غارهای کشور است که مسیر رسیدن به آن بسیار دلچسب و دلپذیر است.

این غار در نزدیکی روستای برار واقع شده است. برای رسیدن به دهانه غار که پنجاه متر از سطح رودخانه بالاتر است باید حدود دو ساعت پیاده‌روی و کوهنوردی داشته باشید. دهانه غار حدودا یک متر عرض، دو متر طول و پنج‌متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به جاذبه‌های درون غار باید از همراهی و کمک گروه‌های حرفه‌ای استفاده کنید.

جاده چالوس

فاصله مرزن آباد تا دریا

مرزن آباد تا چالوس تنها سی دقیقه رانندگی فاصله دارد. با احتساب فاصله چالوس تا دریا می‌توان گفت فاصله این شهر تا دریا حدود چهل کیلومتر است.

فاصله مرزن آباد تا تهران

فاصله تهران تا مرزن آباد چهل کیلومتر است.

روستاهای اطراف مرزن آباد

در اطراف مرزن آباد روستاهای زیبا و دیدنی بسیاری وجود دارد. روستای دلیر، روستای الیت، روستای ناتر و روستای کلاک از جمله روستاهایی هستند که چشم‌انداز بی‌نظیر و زیبایی‌های آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این روستاها نیز از جاهای دیدنی مرزن آباد محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…